Vânzările globale ale Renault Group au înregistrat un total de 511.000 unități în trimestrul al 3-lea din 2023 (T3) marcând o creștere de 6,1% față de aceeași perioadă din 2022. În Europa, acest succes a fost remarcabil, cu o creștere de 15,3%.
Renault Group a atins vânzări de aproape 357.000 unități, în creștere cu 11% în comparație cu T3 al anului precedent. În Europa, mărcile Renault Group au înregistrat o creștere semnificativă de 24,8%, ajungând la 223.000 unități.
Pe parcursul primelor nouă luni ale anului 2023, Renault Group și-a consolidat poziția ocupând locul al doilea în clasamentul celor mai vândute mărci din Europa, cu o creștere de 22,2% față de aceeași perioadă din 2022, și a continuat să fie lider pe piața auto din Franța.
De asemenea, a obținut rezultate de top în ceea ce privește vânzările de vehicule utilitare, cu o creștere de 21% în primele 9 luni (25,5% în Europa). Pe piața vehiculelor utilitare ușoare (LCV), Renault Group a fost lider în Europa.
Totodată, vânzările mărcii Dacia au crescut semnificativ în primele 9 luni ale lui 2023, atingând 494.000 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 16,7% față de aceeași perioadă a anului precedent. În T3, Dacia a vândut 148.000 de vehicule, în creștere cu 2,4% față de T3 al anului 2022. Modelele de bază ale gamei Dacia au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor în primele 9 luni, așa cum Spring +40,6%, Sandero +18,3%, Duster +4,1% și Jogger, +76,1%.
În segmentul de retail, Dacia își menține locul al doilea la nivel european.
Alpine a înregistrat peste 1.000 de unități vândute în T3, în creștere cu 31% față de aceeași perioadă a anului 2022.
Renault Group a pus un accent deosebit pe vânzările către clienții persoane fizice, reușind să realizeze 64% din vânzări în acest segment pe cele cinci piețe principale din Europa.
În segmentul de autoturisme de clasă C și superioare, Renault a înregistrat o creștere de 27% în T3 al lui 2023 în comparație cu aceeași perioadă din 2022.
Totodată, Renault Megane E-TECH Electric a avut un succes impresionant, cu 11.500 de unități vândute în T3 din 2023. Aproximativ 70% din aceste vânzări au fost reprezentate de versiunile superioare și 80% de motorizarea cea mai puternică. Acest model a avut o pondere de 2,2% în vânzările totale pe piața vehiculelor electrice (BEV) din Europa.
Renault Austral a marcat aproape 21.000 de unități vândute în T3 din 2023, cu versiunile hibride reprezentând 65% din total și versiunile superioare ale gamei, 60%.
Renault Espace, lansat în iunie, a avut succes, cu aproape 2.400 de unități vândute, și va fi introdus pe noi piețe în perioada următoare.
Vânzările de autoturisme electrificate ale mărcii Renault au crescut cu 22%, reprezentând 43% din vânzările de autoturisme ale mărcii în Europa. Vehiculele full electric reprezintă 11% din vânzările mărcii în Europa în acest T3.
Această tendință a fost susținută de succesul modelelor Espace E-Tech Hybrid și de Noul Clio cu motorizare hibridă. În viitor, Renault Group are planuri de extindere a gamei de vehicule electrice, odată cu lansarea modelelor Scenic E-Tech și Renault 5 începând din 2024.
De asemenea, versiunea Hybrid 140 a modelului Dacia Jogger a reprezentat 25% din comenzile pentru acest model, susținând eforturile de a atrage noi clienți și tendința de electrificare a mărcii.
Dacia Spring, un model 100% electric, a înregistrat aproape 16.000 de unități vândute în Europa în T3 din 2023. Acest model s-a clasat pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice către clienții persoane fizice, fiind considerat cel mai accesibil BEV de pe piața europeană.
De asemenea, Renault Group a raportat o cifră de afaceri de 10,5 miliarde de euro în T3 din 2023, în creștere cu 7,6% față de aceeași perioadă a anului 2022. La rate de schimb constante, cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 13,8%.
Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a cifrat la 9,4 miliarde de euro, în creștere cu 5% față de nivelul înregistrat în T3 al anului 2022, sau +11,3% la rate constante de schimb. Efectul negativ al ratelor de schimb a fost în principal legat de devalorizarea peso-ului argentinian și lirei turcești.
Alte factori care au contribuit la performanța financiară a Renault Group includ efectul volumelor de vânzări, mixul geografic, efectul puternic al prețurilor și vânzările către parteneri.
În plus, serviciile de mobilitate au contribuit cu 11 milioane de euro la cifra de afaceri a T3 din 2023, iar Mobilize Financial Services a înregistrat o cifră de afaceri de 1.102 milioane de euro, cu o creștere semnificativă datorată dobânzilor mai ridicate și a creșterilor numărului de contracte.
În ceea ce privește stocurile totale, acestea au scăzut la 542.000 de vehicule la finalul lui septembrie 2023, în concordanță cu obiectivul de a diminua stocul total sub 500.000 de vehicule până la finalul anului. Nivelul stocului curent corespunde portofoliului de comenzi, care la finalul lui septembrie a reprezentat echivalentul a 2,5 luni de vânzări.
Renault Group a reconfirmat perspectivele sale financiare pentru întregul an 2023, previzionând o marjă operațională a Grupului situată între 7% și 8%, precum și un free cash flow care va fi superior sau egal cu 2,5 miliarde de euro.
„Renault Group a reușit din nou o performanță solidă în trimestrul al treilea, cifra de afaceri totală fiind în creștere cu 13,8% la nivel constant al ratelor de schimb. Am intrat în ultimul trimestru al anului cu încredere și confirmăm ameliorarea profitabilității începând cu a doua jumătate a anului, ca urmare a lansării noilor modele și a efectului benefic al programului de reduceri de costuri și a politicii noastre comerciale disciplinate, orientată către crearea de valoare.
În paralel, continuăm punerea în aplicare a tuturor proiectelor prevăzute în planul strategic Revolution. Am lansat în mod oficial entitatea Horse și am semnat acordul de Joint Venture cu Geely. Ampere va deveni operațională în luna noiembrie și vom prezenta în detaliu strategia acestei noi entităţi cu ocazia unui eveniment „Capital Markets Day” care va avea loc în data de 15 noiembrie.
Am anunţat, de asemenea, proiectul Flexis împreună cu Volvo Group și CMA CGM, proiect care pune bazele unei entităţi ce va răspunde într-un mod ingenios provocărilor legate de electrificarea vehiculelor utilitare destinate logisticii în mediul urban. Construim astfel, treptat, viitoarea noastră companie auto de nouă generație.
Nu în ultimul rând, ca urmare a semnării, în luna iulie, a acordurilor definitive cu privire la evoluția Alianței, confirmăm faptul că încheierea tranzacției va avea loc până la sfârșitul anului, așa cum este planificat. Aceasta va conduce la crearea de valoare suplimentară prin proiecte operaționale comune și va oferi Renault Group oportunitatea de a realoca într-un mod optim o parte din capitalul său.”,
a declarat Thierry Piéton, Chief Financial Officer Renault Group.
Potrivit platformei germane VerkehrsRundschau, climatul de afaceri din logistica din această țară nu este unul bun, ci, pentru al patrulea trimestru consecutiv, situația furnizorilor de servicii s-a deteriorat, așa cum arată cel mai recent sondaj realizat de Institutul Ifo în numele Asociației Germane de Logistică (BVL).
Cele mai multe firme chestionate continuă să se aștepte la scăderi ale cererii și ale cifrelor de afaceri în următoarele șase luni, deoarece clienții din industrie și comerț estimează că situația lor va fi din ce în ce mai rea. În ceea ce privește prețurile produselor, aceste companii nu se așteaptă la creșteri în următoarele luni, deoarece, ca și în trimestrul precedent, sunt stocuri mari și este puțin probabil ca firmele să poată impune prețuri de vânzare mai mari.
Thomas Wimmer, președintele BVL, comentează analiza arătând că totul se înrăutățește. Managerii companiilor portuare observă o creștere accentuată a traversărilor fără gol pentru a nu anula plecările navelor și a reduce capacitatea de încărcare. Într-o singură lună din 2023 au fost la fel de multe astfel de traversări fără încărcătură decât în întregul 2022.
În depozitele din Germania sunt multe mărfuri, în special sezoniere, și unele stocuri sunt greu de redus. Iar în comerțul electronic lucrurile sunt mai liniștite și stocurile sunt mici, deoarece capitalul circulant este din nou la loc de cinste, iar consumatorii sunt reticenți la achiziții din cauza inflației.
În ciuda șocurilor temporare din lanțurile valorice, consumul a fost, în general, destul de stabil în ultimele luni, deși combinația dintre redresarea ratelor dobânzilor și inflație l-a redus, și sunt așteptate volume care să se stabilizeze la un nivel scăzut.
Iar spațiile logistice sunt la capacitate maximă: doar 1,5% din spațiul existent este disponibil. În ceea ce privește transportul aerian și maritim, prețurile au scăzut, transportul pe căile navigabile interioare cunoscând un boom special datorită boom-ului transportului de cărbune.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit