Pandemia a determinat schimbări importante în comportamentul de consum, care vor deveni pe termen lung ceva obișnuit: preferința mai mare pentru achizițiile online, plata cu cardul, sau diversificarea opțiunilor de livrare ca timp sau ca destinație. Pentru a traversa cu brio perioada de Black Friday, Postis oferă retailer mai multe sfaturi despre cum ar trebui să își îmbunătățească procesele logistice.
Cele mai frecvente probleme cu care se confruntă retailerii de Black Friday:
- Resurse de bandă, procesare și storage limitate pentru magazinele online – din această cauză, multe site-uri/platforme e-commerce nu reușesc să facă față numărului mare de accesări și lansări de comenzi
- Lipsa stocurilor – apar situații frecvente în care stocurile dintr-o locație sunt epuizate fără a exista posibilitatea de redirecționare din alte depozite sau magazine
- Întârzieri mari în livrare, care apar din cauza lipsei unui management automat al stocurilor din depozit și de optimizare a proceselor de fulfillment (picking, packing, printare AWB, pregătire de livrare)
- Colaborarea cu un singur curier – un retailer mai mic, cu volume reduse, devine captiv; curierul va prioritiza clienții cu volume mari sau cu niveluri de calitate a serviciilor negociate și va prioritiza, de asemenea, coletele mai mici și mai ușor de livrat într-un timp scurt
- Comenzi simultane pentru același produs de la mai mulți retaileri – în special de Black Friday, mulți clienți compară prețurile de pe mai multe site-uri pentru același produs și comandă simultan de la mai mulți retaileri, cu plata la livrare; primul retailer care livrează este și cel care va vinde, toți ceilalți fiind nevoiți să gestioneze comenzile anulate sau coletele refuzate
- Volume mari de retururi post-campanie, care pot bloca parțial activitatea în depozitul retailerului. Un retailer mare are nevoie și de 1 lună și jumătate pentru a reintroduce în stoc coletele returnate.
Pandemia a determinat schimbări importante în comportamentul de consum, care vor deveni pe termen lung ceva obișnuit: preferința mai mare pentru achizițiile online, plata cu cardul, sau diversificarea opțiunilor de livrare ca timp (a doua zi, în aceeași zi, livrări expres sub o oră sau livrări programate) sau ca destinație (acasă, la birou, într-un magazin ales sau într-unul din drop-box-urile rețelelor partenere).
Soluții logistice pentru Black Friday
Așteptările clienților sunt mai mari, de aceea, pentru a traversa cu brio perioada de Black Friday, un retailer trebuie să se concentreze asupra următoarelor aspecte din zona logistică și de livrare:
- Diversificarea soluțiilor de livrare, astfel încât să nu depindă de unul sau doi curieri
- Creșterea performanței în procesele de fulfillment, eliminarea timpilor morți și a proceselor manuale (lansarea comenzii către curieri, generarea de AWB, printare, lipire, tracking comandă etc.)
- Automatizarea proceselor de alocare optimă a comenzilor către curieri, ținând cont de performanța în livrare
- Scăderea timpului de livrare și livrarea în intervalul de timp promis
- Diversificarea metodelor de livrare și plată, pentru a oferi clienților experiențe îmbunătățite de cumpărare
- Posibilitatea de ajustare dinamică a stocurilor, indiferent de numărul de depozite și magazine de unde se pot ridica comenzi, pentru a evita situațiile de stoc epuizat
- Vizibilitate permanentă, trasabilitatea livrărilor și transparență. Retailerii pot interveni prompt în cazul în care apar probleme (colete neridicate la timp de curier, întârzieri etc.) și pot preveni posibilele nemulțumiri ale clienților (prin informarea permanentă asupra statusului de livrare și anticiparea reclamațiilor și apelurilor în call center)
„Platforma Postis ajută retailerii să țină costurile sub control, să-și îmbunătățească cash-flow-ul și să-și eficientizeze și automatizeze toate procesele de care au nevoie, rapid și ușor. Mai mult decât atât, au acces la Comunitatea Postis, o comunitate deschisă de clienți și parteneri dezvoltată în jurul platformei noastre, în care clienții învață unii de la alții și, împreună, dezvoltăm noi funcționalități, care ne permit să creștem continuu performanța și calitatea proceselor de supply-chain pentru întreaga industrie” – Mircea Stan, CEO Postis.
Lansată comercial în urmă cu 3 ani, Platforma Postis integrează toți furnizorii semnificativi de servicii de distribuție și livrare și selectează în mod automat cea mai bună opțiune de transport, utilizând algoritmi de învățare și predicție, dar și cel mai mare set de date de supply-chain disponibil în piață.
Rezultate obținute de clienți
- a economisit 2,3 milioane de euro din bugetele de livrare
- a redus cu peste 1 milion de ore de muncă timpul petrecut cu activități de fulfillment, livrare, managementul proceselor, analiză și raportare
- a redus cu 2,4 milioane de kilometri drumurile parcurse pentru distribuție și livrare
- a îmbunătățit cu 30% satisfacția clienților
- a scăzut cu 185.000 numărul de colete refuzate datorită creșterii calității în livrare
Platforma Postis este folosită de peste 100 de clienți din domenii variate precum fashion, pharma și cosmetice, medical, auto, food, home&deco, logistică, librărie, electro și IT.
Foto: postis.eu/
Coronavirusul vine cu o crestere a logisticii alimentare. Carsten Taucke, CEO-ul Nagel Group, a vorbit despre situatia exceptionala de pe piata intr-un interviu acordat publicatiei germane trans aktuell.
„Facem tot ce putem pentru a mentine lantul de aprovizionare. Achizitiile pentru stoc ale multor persoane reprezinta o mare provocare“, a explicat Carsten Taucke.
Pentru a face fata cererii extrem de mari venite din retail, Nagel-Group a instituit o echipa de criza aflata in legatura permanenta. Pentru Carsten Taucke mentinerea pe linia de plutire a unei companii cu 12.000 de angajati este la fel de provocator ca aprovizionarea populatiei.
„Trebuie sa ne asiguram ca le oferim protectie maxima angajatilor nostri, respectand in egala masura reglementarile de sanatate. Din pacate este greu sa punem in aplicare aceste masuri si pentru angajatii din zona comerciala, adica pentru operatorii din depozit si pentru soferi. Este greu sa facem fata volumelor incredibil de mari.“
Volumele de marfa manipulate in martie sunt la nivelul celor din perioada sarbatorilor pascale, nicidecum nu la nivelul lui martie 2019: cresterea este de 15-20% fata de volumele lui martie anul trecut.
Cantitatile mari de marfa sunt asigurate printr-o organizare extrem de atenta a activitati, dar flexibila, iar asta inseamna un mix intre utilizarea flotei companiei si capacitatea de transport oferita de terti.
„Facem achizitii pentru stoc, dar trebuie sa mentinem costurile sub control. Masurile implementate costa deja destul. Procesele nu se desfasoara la capacitate normala, iar asta a redus semnificativ productivitatea“, a mai spus Carsten Taucke. „Ne pregatim ca situatia sa devina si mai tensionata. Echipa noastra de criza continua sa se intalneasca regulat, avem coordonari zilnice cu uitatile de productie si actualizari de volume. Din fericire, cele mai sinistre scenarii, si anume ca totul se inchide, nu s-au adverit. Speram ca aceasta tendinta de a face stocuri va scadea si vom avea o oferta mai stabila si un control mai bun al fluxului de marfuri“, a completat acesta.