Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
UNTRR solicita modificarea formularului pe care soferii de transport marfa il completeaza la intrarea in tara, prin includerea unei sectiuni in care sa se mentioneze meseria, respectiv conducator autovehicul de transport marfa cu capacitatea maxima autorizata mai mare de 2,4 tone, locul de descarcare al marfurilor, locul de parcare al autovehiculului, adresa de domiciliu a soferului si de mentionat clar ca familiile soferilor profesionisti nu sunt obligate sa ramana in izolare pana la 14 zile dupa plecarea soferilor asimptomatici in curse.
 
Totodata, Uniunea cere digitalizarea formularului DSP in cazul soferilor profesionisti prin coordonarea bazelor de date de la STS si ARR, iar declaratiile sa fie predefinite inainte ca soferul sa ajunga la punctul de frontiera. ,,In acest moment, procedura la frontierele Romaniei pentru soferii profesionisti este aceea ca politia de frontiera introduce intr-un sistem informatic date despre sofer, aceleasi pe care le solicita si DSP, dupa care soferul coboara din camion si merge la punctul de control de la DSP unde de aceasta data completeaza cu pixul pe hartie formularul cerut de DSP, astfel ca timpii de asteptare sunt foarte mari. Autoritatile romane ar putea adopta sistemul de bune practici de la politia de frontiera din Ungaria pentru a reduce timpii de asteptare (controlul soferului se face strict la camion, politia de frontiera sta pe o platforma metalica la nivelul cabinei camionului, fara sa intre in contact fizic cu documentele soferilor, ci doar le scaneaza si verifica automat digital in bazele de date)”, arata UNTRR.
Transportatorii mai spun ca digitalizarea documentelor este absolut necesara, iar existenta https://formular.sts.ro face posibila extinderea acestei practici si la alte formulare, precum cele pe care autoritatile doresc sa le completeze soferii (romani) profesionisti de camion la intrare in Romania. ,,Reamintim ca Autoritatea Rutiera Romana are posibilitatea unor evidente digitale si solicitam sa dezvolte si preluarea documentelor in mod digital pentru a sprijini derularea fara obstacole a activitatii firmelor de transport marfa si persoane care inca mai functioneaza”, se arata in comunicat.

UNTRR solicita modificarea formularului pe care soferii de transport marfa il completeaza la intrarea in tara, prin includerea unei sectiuni in care sa se mentioneze meseria, respectiv conducator autovehicul de transport marfa cu capacitatea maxima autorizata mai mare de 2,4 tone, locul de descarcare al marfurilor, locul de parcare al autovehiculului, adresa de domiciliu a soferului si de mentionat clar ca familiile soferilor profesionisti nu sunt obligate sa ramana in izolare pana la 14 zile dupa plecarea soferilor asimptomatici in curse.
 
Totodata, Uniunea cere digitalizarea formularului DSP in cazul soferilor profesionisti prin coordonarea bazelor de date de la STS si ARR, iar declaratiile sa fie predefinite inainte ca soferul sa ajunga la punctul de frontiera. ,,In acest moment, procedura la frontierele Romaniei pentru soferii profesionisti este aceea ca politia de frontiera introduce intr-un sistem informatic date despre sofer, aceleasi pe care le solicita si DSP, dupa care soferul coboara din camion si merge la punctul de control de la DSP unde de aceasta data completeaza cu pixul pe hartie formularul cerut de DSP, astfel ca timpii de asteptare sunt foarte mari. Autoritatile romane ar putea adopta sistemul de bune practici de la politia de frontiera din Ungaria pentru a reduce timpii de asteptare (controlul soferului se face strict la camion, politia de frontiera sta pe o platforma metalica la nivelul cabinei camionului, fara sa intre in contact fizic cu documentele soferilor, ci doar le scaneaza si verifica automat digital in bazele de date)”, arata UNTRR.
Transportatorii mai spun ca digitalizarea documentelor este absolut necesara, iar existenta https://formular.sts.ro face posibila extinderea acestei practici si la alte formulare, precum cele pe care autoritatile doresc sa le completeze soferii (romani) profesionisti de camion la intrare in Romania. ,,Reamintim ca Autoritatea Rutiera Romana are posibilitatea unor evidente digitale si solicitam sa dezvolte si preluarea documentelor in mod digital pentru a sprijini derularea fara obstacole a activitatii firmelor de transport marfa si persoane care inca mai functioneaza”, se arata in comunicat.