Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia TRAN, spune că rezultatele studiilor de impact privind măsurile de întoarcere a camionului și restricțiile privind transportul combinat reflectă realitatea, iar pentru România este un rezultat bun. Curtea Europeană de Justiție va trebui să țină cont de ele!

Comisia Europeană, prin comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a trimis deja scrisori către Comisia TRAN și Consiliul Europei pentru a vedea cum privesc cele două instituții rezultatele studiilor de impact publicate astăzi, 19 februarie 2021. „Voi avea o discuție cu colegii mei din PPE, iar săptămâna viitoare vom cere o întâlnire a coordonatorilor în Comisia TRAN. Ambele studii, concluziile lor, reflectă realitatea și ceea ce noi am spus încă de la început: măsurile au fost introduse fără a avea un studiu de impact în spate. În special întoarcerea camionului generează un impact extrem de negativ asupra mediului. Voi susține ca PE să ceară modificarea acestor măsuri către Comisie“, a declarat Marian-Jean Marinescu pentru Tranzit. Acesta a mai explicat că rezultatele studiilor vor fi luate în calcul și de către Curtea Europeană de Justiție, care va ține cont de ele atunci când va elabora decizia finală asupra acțiunilor de anulare inițiate de România și de mai multe state membre.

Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, a trimis, vineri, 19 februarie, scrisori către Consiliul de miniștrii al UE și Parlamentul European, pentru a iniția discuții privind concluziile studiilor de impact asupra măsurilor cuprinse în Pachetul Mobilitate 1.

„În general, Pachetul Mobilitate I aduce îmbunătățiri semnificative și necesare, atât pentru funcționarea pieței unice, cât și pentru condițiile de muncă ale conducătorilor auto, însă pentru Comisia Europeană, este, de asemenea, crucial să analizăm dacă cele două dispoziții se aliniază cu scopul nostru de a reduce emisiile“, a declarat Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

Cele două studii, a explicat comisarul, confirmă faptul că elementele noilor reguli pot duce la o creștere a emisiilor din transportul rutier. Împreună, cele două reglementări ar putea genera până la 2,874 milioane de km suplimentari, ceea ce înseamnă un total de 3,3 milioane de tone de emisii de CO2 suplimentare.

„Odată cu publicarea studiilor, dorim să invităm statele membre, Parlamentul European și toate părțile interesate la un dialog suplimentar pe această temă“, a mai precizat Adina Vălean. Discuțiile pentru următori pași se vor purta în lumina obiectivelor asumate prin intermediul Green Deal, a funcționării corecte a pieței unice și a necesității de a asigura standarde sociale ridicate pentru conducătorii auto.