Companiile de telefonie Verizon și AT&T au decis să amâne cu 2 săptămâni activarea transmițătoarelor 5G în apropierea aeroporturilor din SUA, după ce o declarație a Autorității Federale pentru Aviație din 19 ianuarie exprimă îndoieli cu privire la influența pe care ar putea-o avea emisiile de la noua tehnologie de telefonie mobilă asupra unor echipamente ale aeronavei. După această declarație, unele companii aeriene au anunțat reducerea și chiar anularea zborurilor către Statele Unite.
Potrivit Autorității Federale pentru Aviație, emisiile radio 5G ar putea interfera cu unele tipuri de altimetre radar utilizate de aeronave la aterizare, în special pe vreme rea. Nota se referă doar la aeroporturile din SUA, pentru că se pare că antenele instalate în SUA au o putere mai mare și frecvențe diferite (banda C) decât cele din alte țări. În plus, aeroporturile din SUA au marje de siguranță diferite atunci când se apropie de pistă și, prin urmare, piloții folosesc mai mult instrumentele.
Companiile aeriene care și-au schimbat zborurile din acest motiv includ Emirates, British Airways, Japan Airlines, All Nippon, Cathay Pacific, Air India și Korean Airlines. Până acum nu au fost depistate probleme concrete și singura interferență constatată pe altimetre a fost înregistrată în apropierea aeroportului din Tel Aviv din cauza sistemului antirachetă Iron Drome.
IATA a salutat decizia AT&T și Verizon de a amâna activarea 5G, adăugând totuși că „este o soluție temporară”. Asociația transportatorilor aerieni explică că „este încă necesar ca toate părțile interesate și autoritățile de reglementare, atât aviația, cât și telecomunicațiile, să continue să împărtășească informațiile tehnice necesare și să lucreze împreună pentru a realiza un plan de implementare de succes care să asigure că tehnologiile C-band 5G pot coexista în siguranță cu industria aviatica”.
IATA îndeamnă Comisia Federală de Comunicații din SUA să accepte recomandările operatorilor și ale Administrației Federale a Aviației de a intensifica colaborarea cu FCC și „colaborează cu industria și producătorii de avioane pentru a accelera îmbunătățirea mijloacelor alternative de conformitate (Amoc) sigure pentru a minimiza orice întreruperi legate de 5G”.
Dat fiind că, în 2018, în SUA exista un deficit de 60.000 de șoferi, transportatorii au început să își pună speranța în femeile șoferițe. Potrivit estimărilor Asociației Women In Trucking, între 2009 și 2020, ponderea acestora a crescut de la 3% la 11%. De asemenea, un sfert dintre companiile de transport cuprinse într-un sondaj realizat de Asociație au raportat o creștere cu 28,7% a femeilor care conduc vehicule grele.
Creșterea numărului de femei la volanul camioanelor este încurajată mai ales de faptul că cererea este foarte mare, dar și de faptul că evoluția tehnologică face ca meseria să fie mai puțin obositoare. În plus, începe să capete avânt și conducerea în cuplu (iubiți, soți, părinți și copii), mai ales într-o țară în care salariul depinde de kilometraj.
Cu toate acestea, camioanele încă sunt concepute pentru bărbați, cabinele fiind în conformitate cu standardele medii ale bărbaților, accesul femeilor la comenzi sau la găsirea poziției corecte a scaunului fiind îngreunate. Chiar și infrastructura e concepută pentru a servi doar sexului masculin, iar principalul punct slab este siguranța peste noapte.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit