Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Point Pick-up(PPUP), platforma digitala de curierat din Statele Unite ale Americii, ar putea intra pe piata romaneasca de curierat, urmand ca investitia initiala sa fie recuperata intr-un interval de pana la 1 an si jumatate. Noul serviciu de curierat este similar celui oferit de Uber, adica persoane care vor transporta colete, nu doar companii.
Platforma digitala pentru noul serviciu, similar celui oferit de Uber,  a fost realizata de agentia de consultanta in comunicare Centrade | Cheil, condusa de omul de afaceri Radu Florescu.
 

„Avand in vedere relatia noastra cu Centrade | Cheil, credem ca vom intra pe piata din Romania in 2018, investitia initiala urmand sa fie recuperata intr-un interval de 12 pana la 18 luni. Suntem convinsi ca  nevoile pietei de retail pentru livrari in aceeasi zi vor continua sa creasca, dar  intr-un ritm moderat comparativ cu SUA sau alte piete europene”, a declarat Tom Fiorita, fondatorul PPUP.
Ideea unui serviciu de curierat oferit de persoane si nu doar de companii i-a venit lui Tom Fiorita in urma cu patru ani cand a intuit ca e-commerce-ul va avea o influenta decisiva in comportamentul de consum al populatiei, la nivel global, in viitorul apropiat.
„Asa cum Uber este cunoscut pe plan global drept «aplicatia» pentru transportul de persoane, PPUP este aplicatia pentru livrarea de produse / servicii pana la usa destinatarului,  cu optiuni unice pentru acest segment. Experienta mea anterioara de Manager Regional pe Vanzari si Logistica la Pepsi Cola si cea de Manager al unui fond de investitii mi-au asigurat cunostintele si experienta necesare pentru a construi si dezvolta acest model de business“, a explicat Tom Fiorita.
Aplicatia PPUP, folosita in prezent pentru livrari pe intreg teritoriul Statelor Unite a fost dezvoltata de echipa Centrade | Cheil.
„Propunerea lui Tom a fost  o provocare care s-a potrivit perfect cu obiectivele pe termen mediu si lung ale Centrade | Cheil. A fost un test pe care l-am trecut cu succes iar cea mai buna dovada este ca produsul creat de noi a fost rapid asimilat de cea mai mare si dinamica piata din lume, cea a Statelor Unite ale Americii. Premisele oferite de piata locala de curierat  si avansul semnificativ de la un an la altul al e-commerce vor fi interesante pentru extinderea PPUP“, a declarat Radu Florescu, CEO Centrade Cheil.

Transport cu orice tip de vehicul
La nivel de serviciu efectiv de curierat, PPUP poate asigura transportul coletelor prin orice mijloace (de la autoturisme pana la masini de mari dimensiuni precum tirurile), in regim de livrare in aceeasi zi, dintr-un punct in altul, cu programare in prealabil, poate asigura redirectionarea livrarii si preluarea comenzilor recurente, sustine compania. Noul „Uber“ din curierat le va permite clientilor sa acceseze serviciile de transport si livrare prin platforma integrata, prin site si, in mod limitat, prin aplicatiile disponibile pentru iOS si Android. Un client poate folosi unul dintre aceste puncte de acces sau pe toate trei. Sistemul este usor de folosit, sigur si ofera un serviciu unic, indisponibil in acest format pana acum.
Publicul tinta este reprezentat de toate companiile si persoanele fizice care au nevoie de servicii de livrare. Beneficiarii finali sunt companiile care au nevoie sa trimita colete, clientii care primesc aceste colete si soferii (furnizori independenti) care pot furniza serviciul. Prin PPUP, clientii (expeditori) si soferii (transportatori independenti) se bucura de o experienta fara probleme. In cadrul platformei, sunt acoperite aspecte precum: prevederi legale, asigurari, plati catre soferi, preturi, documentatie, aplicatia pentru scanarea coletului si captarea semnaturii destinatarului, contactul cu soferul etc. Noi optiuni pot fi adaugate in functie de solicitari.
„In ceea ce ii priveste pe soferi, sistemul PPUP face o verificare temeinica a istoricului lor: antecedente penale sau contraventionale, situatie financiara, comportamente neadecvate. In sistem, toti soferii sunt obligati sa introduca  mai multe date personale(precum numarul de asigurat social in SUA), informatii bancare, permis de conducere, adresa si date de contact. Este important de mentionat ca platforma PPUP este asigurata integral pentru daune, furt, raspundere si altele la niveluri care ating sau depasesc standardele industriei“, mai arata compania.

Chiar daca piata europeana a echipamentelor de constructii anunta o usoara revenire, viitorul industriei ramane incert, datorita, pe de o parte, interminabilei crize din zona euro, iar pe de alta, competitiei venite din China si India, care vizeaza in special desfacerea unor produse ieftine si mai putin ecologice in tarile in curs de dezvoltare. Ca atare, pentru a evita normele de mediu din ce in ce mai restrictive impuse tarilor occidentale, dar in special pentru a avea acces pe pietele emergente, producatorii europeni au anuntat ca vor fabrica echipamente mai putin sofisticate si, implicit, mai ieftine, insa obligatoriu etichetate „for export only”.

 
In opinia secretarului general al Comitetului European pentru Echipamente de Constructii, Ralph Wezel, piata europeana actuala se afla la o rascruce. „Ultimii 2-3 ani au fost extrem de dificili. Criza ne-a surprins cu varfuri de productie in intreaga lume, cele mai multe companii urmarind posibilitati de extindere sau deschiderea unor noi unitati de productie, dupa care vanzarile au scazut subit cu 40% intr-un singur an”, a punctat Wezel, subliniind ca aceasta industrie nu a beneficiat, asa cum s-a intamplat cu sectorul auto, de prea multa „atentie politica”.


Piata europeana

Insa, chiar daca performantele se mentin sub nivelul de dinainte de criza, piata europeana a inceput sa-si revina. Astfel, conform grupului londonez de consultanta Off-Highway Research, piata europeana a echipamentelor de constructii a inregistrat o crestere de 15% in 2010, comparativ cu anul anterior, urmata de o alta in 2011, de circa 10%, cu variatii specifice fiecarui stat.
Astfel, cresterea de 29% din 2010 de pe piata germana a fost urmata de o alta, de 25%, in 2011, in vreme ce Franta a inregistrat in 2010 un plus de 22% fata de 2009, urmat de inca 7% in 2011. In partea opusa, pietele din sud-estul Europei s-au luptat cu greu sa tina pasul cu vesticii. Spre exemplu, in 2010, Portugalia a inregistrat o cadere imensa, de 38%, iar pietele spaniole si italiene s-au contractat cu 27%, respectiv 22%, abia anul trecut inregistrand o usoara revenire.
De asemenea, conform studiului londonez, piata europeana a echipamentelor de constructii se pare ca va inregistra in 2012 o crestere de numai 3%.

China domina tabloul international cu o cota de piata de 40%
Greutatile interne inregistrate in economia europeana, s-au reflectat si in structura pietei, aflata intr-o continua schimbare, in special ca urmare a expansiunii produselor „made in China”. Astfel, daca in urma cu cinci ani Europa detinea 40% din piata mondiala de constructii, urmata de SUA, cu 16%, China (13%) si Brazilia (3%), conform previziunilor pentru 2012, Europei ii va reveni 20%, Statelor Unite, doar 8%, Braziliei, 7%, iar China va domina cu circa 40%, prin avantajul desfacerii produselor pe pietele emergente din America Latina, Africa, Asia si Rusia. De aceea, pietele „avansate” au inregistrat in 2010 o crestere a consumului de 2,7%, urmata de o scadere in 2011 de 1,4% si, asa cum sunt previziunile, de o mai mare scadere, la -1%, in 2012, in vreme ce zonele in curs de dezvoltare au postat cresteri de 7,3% in 2010 si de aproape 6% in 2011, urmate, asa cum sunt previziunile, de o alta crestere in 2012, cu 5%.
„In tarile in curs de dezvoltare, atat industria europeana, cat si cea americana, se confrunta din greu cu competitia venita din China”, a precizat Ralph Wezel, completand: „producatorii europeni, cu exceptia celor de nisa, trebuie sa priveasca in mod serios in afara lumii occidentale.
Insa acestia se confrunta cu faptul ca regulamentul european impune standarde de mediu mai restrictive pentru vanzarile pe pietele vestice, in vreme ce producatorii chinezi nu trebuie sa se supuna acelorasi stipulari, permitandu-li-se sa produca in vrac si sa vanda ieftin.” Apoi, produsele acestora vor viza pietele natiunilor emergente care, de asemenea, nu sunt supuse normelor restrictive de mediu. „Toate aceste probleme devin din ce in ce mai politizate. De aceea, tragem un semnal de alarma catre politicienii europeni: daca vor pune accent din ce in ce mai mult pe standardele de mediu, vor ajunge sa decupleze complet piata europeana de restul lumii”, a mai spus Wezel. Acesta a completat: „studiati piata tipica din Rusia, care are cereri mari din nou, dupa criza. Acolo este o competitie libera intre masinile chinezesti si cele occidentale, situatie in care este chiar dificil sa dovedesti ca masinile europene sunt mai bune si mai eficiente, pentru ca cele din China sunt mai atragatoare din punct de vedere al pretului. In Africa, la fel, chinezii au ocupat deja o mare parte a pietei, castigand in primul rand o multime de contracte de constructii.”

Europenii cauta strategii de crestere a cotei mondiale de piata
Pentru a rezolva toate aceste probleme, producatorii europeni vor avea in vedere doua strategii. In primul rand, vor sa evidentieze valoarea economica a masinilor de constructii, dovedind ca sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decat cele asiatice si, chiar in situatia in care sunt mai scumpe, pot aduce mari economii de bani pe termen lung. „Dat fiind faptul ca cea mai mare parte a CO2 este produsa cand se arde combustibilul, eficienta consumului poate fi un atu la vanzare, supunandu-se, in acelasi timp, si targeturilor politice. Insa, daca vorbim doar despre valoarea masinilor europene privind reducerea poluarii, s-ar putea ca celor mai multi clienti din tarile in curs de dezvoltare sa nici nu le pese”, a accentuat secretarul general al Comitetului European pentru Echipamente de Constructii.
Al doilea mod prin care europenii vor incerca sa-si dezvolte afacerile pe pietele emergente consta in realizarea unor masini si echipamente mai putin sofisticate, si implicit mai ieftine, special destinate desfacerii pe aceste piete, mai ales ca regulamentele europene permit fabricarea unor astfel de modele, cu conditia ca apoi sa nu fie comercializate in Europa. Aceste masini vor fi deja prezente in 2012 la expozitia internationala de echipamente si materiale de constructii Intermat, ce se va desfasura la Paris in perioada 16-21 aprilie, insa vor trebui etichetate „doar pentru export”. De asemenea, multi producatori europeni imping aceasta strategie mai departe, ajungand sa construiasca in strainatate masini, chiar mai ieftine, datorita costurilor de fabricatie mai mici. „Multe dintre companiile care si-au propus dublarea gamei de produse, sau care vor sa construiasca fabrici in China si India, au in vedere aceasta solutie, mai avantajoasa decat aceea de a produce in Europa masini mai putin sofisticate”, a mai spus Wezel, considerand ca aceasta solutie, care pune in pericol numarul locurilor de munca din Europa, a venit ca o reactie la criza financiara.

Americanii cred ca in 2012 se va sfarsi recesiunea
Anul trecut, totalul investitiilor din domeniul constructiilor din SUA a fost mai mare cu 5,1% fata de cifrele inregistrate in 2010, cea mai mare crestere, de 10%, fiind in domeniul constructiilor rezidentiale noi. Insa, chiar daca volumul a crescut, salariile angajatilor din domeniu au beneficiat de un plus de numai 1%, sau chiar mai putin. Costurile au ajuns sa se stabilizeze, inregistrandu-se, pe de o parte, o tendinta usoara de scadere a preturilor materialelor de constructii de pe piata interna, cum este cazul betonului si al cherestelei, iar pe de alta, o crestere anuala haotica, de 5%, pentru materialele cotate pe pietele internationale, cum este cazul metalelor, al materialelor plastice si al energiei.
Tinand pasul cu statisticile si previziunile europene, Asociatia Producatorilor de Echipamente (AEM) din America anticipase, in noiembrie 2011, ca 2011 se va inchide cu cresteri de doua cifre in SUA, Canada si intreaga lume. In plus, s-a previzionat ca aceasta tendinta se va mentine si intre 2012 si 2014, insa la un ritm mai lent, ca un final al perioadei de recesiune. Studiul a avut in vedere principalii factori care pot afecta viitorul businessului si vor influenta si vanzarile viitoare, de la situatia generala a economiei la increderea consumatorilor si disponibilitatea creditarii, sau de la pretul otelului pana la lipsa de finantare a autostrazilor.
Astfel, daca in 2011 industria echipamentelor de constructii a crescut in SUA cu 18,6%, comparativ cu anul anterior, iar pentru 2012 cresterea a fost prevazuta la 10,5% (sau 9,9% in 2013 si 8,1% in 2014), pentru restul tarilor (fara Canada), cresterea a fost de 14,7%, anticipandu-se ca in 2012 sa scada la 10,5% (9,5% in 2013 si 8,2% in 2014). Cifrele pozitive inregistrate in 2011 s-au datorat pe de o parte refacerii si completarii flotelor utilizate in serviciile de inchiriere, aflate pe un trend crescator, iar pe de alta, furnizarii relativ puternice de pe pietele de export sau din domeniile conexe, ca agricultura si minierit. Si, pentru ca productia este in continuare in pozitie excedentara fata de cerere, preturile echipamentelor au crescut in 2011 doar cu 1,1% fata de 2010.