Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tesla a redus prețurile pentru unele dintre vehiculele sale electrice Model Y și Model 3 în Statele Unite, se arată pe site-ul său de internet, marți 2 mai, fiind a șasea oară când reduce prețurile în SUA în acest an, pe fondul îngrijorărilor legate de efectul asupra marjelor sale de profit.

Tesla urma să prezinte miercuri rezultatele trimestrului ianuarie-martie, însă au surprins cu reducerea prețurilor la vehiculele sale Model Y „long range” și „performance” cu câte 3.000 de dolari fiecare și pe cel al Modelului 3 „cu tracțiune spate” cu 2.000 de dolari, la 39.990 de dolari.

Totodată, compania condusă de Elon Musk a redus prețurile pentru Modelul 3 de bază cu 11% până acum în acest an și pe cel al Modelului Y de bază cu 20% – măsuri care vin în contextul în care Statele Unite, cea mai mare piață a sa, se pregătește să introducă standarde mai stricte care vor limita creditele fiscale pentru vehiculele electrice.

Recent, compania a redus prețurile în Europa, Israel și Singapore, precum și în Japonia, Australia și Coreea de Sud, extinzând o campanie de reduceri pe care a început-o în China în ianuarie pentru a stimula cererea.

Cu toate acestea, Tesla, la începutul acestei luni, a raportat o creștere secvențială de 4% a livrărilor în primul trimestru, mult mai puțin decât creșterea secvențială de 17,8% din trimestrul al patrulea.

De asemenea, reducerile agresive de prețuri au ridicat îngrijorări cu privire la marjele de profit ale companiei cu sediul în Austin, Texas, care este și lider în industrie.

În timp ce Tesla este așteptată să raporteze o creștere de 24,2% față de anul precedent a veniturilor din primul trimestru, la 23,29 miliarde de dolari, estimarea medie a profitului analiștilor a scăzut cu aproape 2,4% în ultimele trei luni, potrivit datelor Refinitiv.

Prețul acțiunilor Tesla a crescut cu puțin sub 50% în acest an până marți.

Îngrijorare reală sau un nou episod în paranoia (sau propaganda) anti-chineză în creștere în SUA? Această întrebare apare în urma unei anchete publicate pe 5 martie de Wall Street Journal, care dezvăluie îngrijorarea oficialilor Pentagonului american cu privire la macaralele portuare ship-to-shore construite în China de Zpmc și instalate în zeci de porturi de escală (care transportă, de asemenea, echipamente militare) pentru a încărca și descărca nave container.

Ziarul scrie că aceste macarale „deși sunt bine făcute și ieftine, conțin senzori sofisticați care pot înregistra și urmări originea și destinația containerelor, ceea ce trezește temeri că China ar putea dobândi informații despre materialele care sunt transportate în interiorul sau în afara țării pentru a sprijini operațiunile militare americane din întreaga lume”.

Potrivit unui fost înalt oficial de contrainformații, Bill Evanina, macaralele ar putea, de asemenea, să ofere acces de la distanță celor care doresc să perturbe fluxul de mărfuri. Pe scurt, după telecomunicații (cu cazul Huawei), acum sunt echipamentele portuare chinezești care îngrijorează administrația americană, ca un caz de activitate comercială legitimă care ar putea ascunde colectarea de informații.

În timp ce Zpmc nu a comentat articolul, Wall Street Journal relatează că un oficial al ambasadei chineze la Washington a calificat preocupările SUA cu privire la macaralele de la navă la țărm drept o încercare paranoică de a împiedica comerțul și cooperarea economică cu China. Dar acesta ar putea fi doar începutul, deoarece China este, de asemenea, cel mai mare producător mondial de containere și poate că și acestea ar putea ajunge în obiectivul Pentagonului.

Problema este că, pe de o parte, Zpmc este unul dintre cei mai importanți producători mondiali de macarale „ship-to-shore” (care nu mai sunt construite în SUA) și le instalează în porturile americane, precum și în porturile europene (inclusiv în Italia), de aproximativ 20 de ani. Se estimează că această companie deține 70% din piața mondială a macaralelor portuare și că le-a instalat în aproximativ 100 de țări. Surse americane au declarat pentru Wall Street Journal că macaralele de tip „ship-to-shore” ale Zpmc echipează 80% din porturile țării. Cu toate acestea, până în prezent, nicio sursă nu a raportat găsirea vreunui sistem de spionaj în aceste macarale.