Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Publicația franceză Les Routiers numește 2023 „anul negru al transportului combinat“ deoarece acesta a înregistrat în Franța o scădere semnificativă în primul semestru, în ciuda faptului că este ecologic. Iar asta s-a întâmplat mai ales din cauza grevelor de la SNCF privind reforma pensiilor.

În 2022 transportul combinat în containere sau cutii mobile a reprezentat 41% din transportul feroviar francez de marfă. Dar în 2023 operatorii feroviari sau cei cu barje își pot lua adio de la creșterea de două cifre și de la câștigurile în ceea ce privește cota de piață față de transportul rutier tradițional, cotă care s-a datorat faptului că au atras numeroși clienți noi în anii din urmă.

Adepții transportului combinat se așteptau ca activitatea să se tripleze în zece ani. Dar, după o creștere de 7,9% a traficului de pasageri și de 9,4% a volumelor de marfă în 2022, prima jumătate din 2023 a adus o inversare bruscă a tendinței, rezultând o scădere cu 22% față de cele șase luni similare din anul anterior.

Marcotran se bazează pe transportul combinat pentru a reduce emisiile în timpul transportului. În acest scop, compania spaniolă achiziționează 25 Kögel Cargo Rail. Mai presus de toate, funcționalitatea și calitatea produselor remorcilor Kögel i-au convins pe cei responsabili.

Furnizorul spaniol de servicii de transport și logistică Marcotran este angajat în favoarea sustenabilității. De exemplu, compania se asigură că propria flotă de peste 2.300 de vehicule, dintre care 1.500 sunt unități remorcate, respectă cele mai recente standarde de mediu. Acum, compania a achiziționat 25 de Kögel Cargo Rail FlexiUse cu echipament TIR. Alte 70 de remorci cu prelate Kögel cu sigiliu vamal și 40 cu pregătire pentru transportul aerian fac deja parte din flota Marcotran.

Remorcile cu încărcare pe șine respectă gabaritul P400 și au caroseria FlexiUse reglabilă în înălțime. Datorită unui șasiu special, aceasta permite tractoarelor cu o înălțime a cincea roată de 990 până la 1.180 mm să ridice remorca fără a depăși înălțimile totale maxime admise la nivel național în traficul transfrontalier. Acoperișul ridicător al caroseriei FlexiUse facilitează, în plus, încărcarea din lateral.

„Cu remorcile de la Kögel, vom transporta pe calea ferată mărfuri pentru industria auto, textile și electrocasnice. Acest lucru ne permite să profităm de avantajele de mediu ale acestui mod de transport în timpul transportului și să reducem emisiile”, explică Santiago Villa, manager de control al flotei. Utilizarea transportului combinat este, de asemenea, o modalitate prin care compania spaniolă poate aborda problema lipsei de șoferi cu care se confruntă multe companii de transport.

Calitate și funcționalitate convingătoare a produselor pe calea ferată

Marcotran a optat pentru Kögel în primul rând datorită calității ridicate a finisajelor și a adecvării ridicate pentru transportul combinat. De asemenea, compania este convinsă de întinzătoarele de prelată ale versiunilor TIR. Conform experienței companiei, acestea nu pot fi efectiv deschise de persoane neautorizate fără a deteriora sigiliul vamal. În plus, pentru responsabilii de la Marcotran joacă un rol decisiv faptul că Kögel se comportă în totalitate în conformitate cu promisiunea companiei „Economy meets Ecology – Because we care” (Economia întâlnește ecologia – Pentru că ne pasă) și se concentrează pe nevoile clienților. „Colaborarea cu Kögel decurge întotdeauna fără probleme. Echipa din jurul lui Javier del Mazo, directorul general al Kögel Spania și Portugalia, răspunde întotdeauna nevoilor noastre”, se laudă Santiago Villa.

Cu Cargo Rail FlexiUse, Kögel sprijină, de asemenea, Marcotrans în realizarea eficienței economice și a sustenabilității în transportul de marfă – în conformitate cu cea de-a doua parte a motto-ului companiei „Economia întâlnește ecologia”.