Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așa cum v-am anunțat zilele trecute, asociația transportorilor de autovehicule din Spania Transportave a acordat companiilor de logistică 15 zile pentru a negocia și a adopta un document ce conține opt propuneri, dintre care cea mai importantă este clauza de modificare a tarifului în funcție de prețul motorinei. Dată fiind însă lipsa de răspuns din partea acestora, federația cărăușilor spanioli FENADISMER, din care face parte și Transportave, a anunțat că va avea o întrunire extraordinară pe 26 februarie și că va decide atunci dacă va organiza grevă națională pe perioadă nedeterminată.

Mii de firme spaniole mici și mijlocii de transport și de șoferi independenți care fac transport de vehicule și-au redus activitatea din cauza pandemiei și a scăderii capacității de producție a fabricilor auto pe fondul crizei de microcipuri. De aceea ele le-au dat un ultimatul companiilor de logistică din industria auto și companiilor cu flote mari ce controlează acest sub-sector de transport, cerând adoptarea urgentă a unor măsuri menite să le permită să supraviețuiască și să-și îmbunătățească starea economică și financiară, în primul rând prin ajustarea tarifului în funcție de scumpirea combustibilului din ultimul an, dar și prin îmbunătățirea condițiilor de muncă de la încărcare și descărcare și prin oferirea de spații adecvate pentru șoferii care așteaptă la platforme.

FETRANSA anunță că firmele spaniole de transport de autovehicule le-au acordat companiilor de logistică 15 zile pentru a negocia și a adopta un document ce conține opt propuneri, dintre care cea mai importantă este clauza de modificare a tarifului în funcție de prețul motorinei, pentru a se recupera inclusiv puterea de cumpărare pierdută de transportatori în 2021. Dacă nu se va ajunge la un acord în acest interval, cărăușii își vor înceta activitatea.

Ei au subliniat cât de dificilă este în ultimul timp situația lor economică și că acum s-a ajuns într-un punct critic. Tocmai de aceea Asociația Transportave a dat acest ultimatum companiilor de logistică din industria auto.

Din scrisoarea trimisă lor reiese că firmele de transport și-au epuizat resursele, și-au sporit datoriile și au ajuns să nu-și mai poată asuma această situație.

În afară de clauza de combustibil, transportatorii mai au solicitări legate de asigurarea pentru mărfuri (o clarificare a polițelor din punct de vedere al costului, acoperirii, modului cum sunt evaluate daunele, rapoartele experților, controlul companiilor, timpii de încărcare, răspunderea pentru daune exterioare ș.a.), plătirea kilometrilor reali efectuați, din moment ce aceștia se pot verifica foarte bine, contractele (care să fie pe cinci ani pentru transportoarele noi, urmați de înnoiri anuale, astfel încât să fie securizate investițiile), un protocol clar de acțiune din partea firmelor de logistică, în special în ceea ce privește încărcarea vehiculelor (acestea să fie verificate înainte, de exemplu, astfel încât să fie eficientă din punct de vedere al timpului, și stabilirea unui tarif în funcție și de durata manipulării mașinilor), permiterea opririlor cerute de lege, contactul permanent cu expeditorii, trimestrial și anual, pentru a discuta din timp despre problemele din domeniu și a nu se mai ajunge la situația din prezent, și oferirea unor facilități minime pentru șoferii care așteaptă la încărcare.