Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Companiile de transport pasageri membre IRU, reunite la Bruxelles, împreună cu Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați (UNHCR), au lansat o inițiativă de acțiune coordonată pentru a veni în sprijinul refugiaţilor din Ucraina. În condițiile în care numărul acestora depășește acum două milioane și continuă să crească,  operatorii de transport cu flote de autobuze şi autocare din Uniunea Europeană încearcă să îi ajute cum pot. Pentru ca sprijinul oferit să fie direcţionat cât mai eficient, UNHCR și IRU au decis să își unească forțele pentru a pune în comun şi coordona nevoile refugiaţilor cu disponibilitatea de transport.

„Membrii IRU din transportul de pasageri au dat dovadă de un sprijin debordant pentru a ajuta refugiații încă de la începutul crizei. Această nouă acțiune de susținere a UNHCR va coordona operatorii de transport, pentru a face ca ajutorul să ajungă exact la cei care au cea mai mare nevoie de el”, a declarat Patrick Westelinck, președinte al Consiliului pentru transportul de pasageri al IRU.

În cadrul acestei acțiuni, membrii IRU vor sprijini centrele operaționale ale UNHCR, pentru a asigura transportul refugiaţilor în următoarele săptămâni, atât direct de la granița ucraineană, cât și de la diferite hub-uri, precum Varșovia, către destinații europene ulterioare.

„IRU a fost în contact permanent cu Comisia Europeană în ceea ce priveşte criza din Ucraina şi analizează posibilităţile de a organiza transporturi umanitare de pasageri la nivelul UE”, a declarat Raluca Marian, directorul IRU pentru apărare în UE.

De la începutul crizei, în urmă cu aproape două săptămâni, IRU a colaborat în mod activ cu guvernele, autoritățile și instituțiile UE pentru a sprijini transportul umanitar și a ajuta șoferii blocați.

În 2020, situația cauzată de pandemia de coronavirus a afectat întreaga economie a Poloniei, inclusiv căile ferate. Potrivit unui studiu realizat de Biroul de transport feroviar (UTK) din Polonia, situația din transportul de marfă a fost mult mai bună decât în ​​transportul de pasageri pe cale ferată care s-a confruntat cu scăderi şi de 90% în unele ţări. După limitarea inițială a conexiunilor și după dificultățile legate de tranzitarea frontierelor, transportul internațional a crescut. Cu toate acestea, în 2020, s-a înregistrat o scădere cu 5,6% a greutății transportate, remarcându-se o tendință ascendentă pozitivă a transportului intermodal. Datorită poziției sale geografice, Polonia are potențialul de a dezvolta în continuare piața acestui tip de transport. Două coridoare europene străbat Polonia, de la est la vest (Marea Nordului-Marea Baltică) și de la nord la sud (Marea Baltică-Marea Adriatică). În cazul transporturilor din China către Europa de Vest, în special în timpul pandemiei, livrările și importanța Poloniei ca țară de tranzit au crescut în mod sistematic. „În ciuda situației dificile cauzate de pandemia de coronavirus, în 2020 calea ferată a fost unul dintre cele mai fiabile mijloace de transport de mărfuri, mai ales că trenurile de marfă circulau cu o punctualitate mai mare decât în ​​2019. Transportul intermodal crește treptat, ceea ce dovedește potențialul acestui segment de piață“, subliniază Ignacy Góra, președintele UTK.