Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După oferta de cumpărare introdusă în decembrie 2021, pe 31 martie 2022 a sosit vestea semnării acordului prin care grupul francez Bolloré transferă către MSC întregul capital al companiei Bolloré Africa Logistics. 

Concret, aceasta implică achiziționarea tuturor activităților africane de transport, logistică și terminale, dar și a operațiunilor de terminalistică din India, Haiti și Timorul de Est. Prețul, precizează un comunicat al MSC „se bazează pe valoarea netă a acțiunilor minoritare, de 5,7 miliarde de euro”.

Compania elvețiană controlată de familia Aponte adaugă că „achiziția Bolloré Africa Logistics reafirmă angajamentul de lungă durată al MSC Group de a investi în Africa și de a consolida lanțurile de aprovizionare de pe tot continentul, dincolo de conectarea acestuia la restul lumii”.

Bolloré Africa Logistics operează în 49 de țări, dintre care 47 sunt africane, cu 250 de locații și 21.000 de angajați. În special, operează instalații în 42 de porturi și deține 16 concesiuni pentru terminale de containere în Côte d’Ivoire, Ghana, Nigeria, Camerun, Congo, Togo și alte țări africane, precum și pentru 7 terminale Ro-Ro. De asemenea, are o rețea de 85 de agenții, dintre care 74 sunt în Africa. Compania deține, de asemenea, concesiunile de transport feroviar de marfă Sitarail, Camrail și Benirail.

Blocajul generat la intrarea în Germania din Austria din cauza obligativității prezentării unui rezultat negativ la Covid-19 atât pentru șoferii de camioane, cât și pentru conductorii de trenuri, încetinește nu numai fluxul vehiculelor comerciale, ci și al trenurilor de marfă. Cel mai recent caz a fost raportat de asociația italiană Anita la 19 februarie, sesizând că aceste măsuri reduc numărul conductorilor disponibili pentru trenurile care călătoresc pe această rută. „Chiar dacă până acum referirea era doar la traficul nord-sud, din păcate înregistrăm o capacitate redusă de transport feroviar combinat de mărfuri și către Italia, Germania și țările din nordul Europei”, explică președintele Anita, Thomas Baumgartner. „Acest lucru se adaugă în mod evident la limitările transportului rutier pe axa Brenner, care, prin urmare, nu se poate baza – în acest moment – nici măcar pe deplasarea modală a mărfurilor”.