Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Federatia Nationala din Transporturile Rutiere din Franta (FNTR) a realizat in ultimele luni mai multe anchete pentru a determina impactul noului coronavirus asupra firmelor de transport rutier de marfa, iar cea mai recenta dintre ele, desfasurata intre 1 si 15 iulie, la care au raspuns 615 operatori, vizeaza rezultatele din al doilea trimestru al anului.

Din aceasta a reiesit ca volumele de activitate au continuat sa scada puternic si in perioada aprilie-iunie, atingand un minim istoric, in principal din cauza starii de izolare si a faptului ca unii clienti, din anumite domenii, au incetat activitatea intre jumatatea lui martie si inceputul lui mai. Cifra de afaceri a transportatorilor este foarte scazuta comparativ cu media obisnuita si la al doilea cel mai jos nivel din martie 2009 incoace.

Totusi, in iulie se remarc o imbunatatire semnificativa a activitatii transportatorilor comparativ cu cele doua luni anterioare, dar fara a se atinge nivelul de dinainte de criza sanitara. Ridicarea progresiva a restrictiilor la sfarsitul celui de-al doilea trimestru a dus la o reluare treptata a activitatii, dar nu suficienta pentru ca cifra de afaceri sa isi revina. Managerii care au raspuns la chestionar estimeaza ca, prin comparatie cu aceleasi luni din 2019, au pierdut peste 12% din cifra de afaceri in iunie, 27% in mai si 44% in aprilie, astfel ca scaderea medie in al doilea trimestru al lui 2020 comparativ cu perioada similar din 2019 a fost de -27%.

Federatia Nationala din Transporturile Rutiere din Franta (FNTR) a realizat, intre 1 si 15 iulie, un sondaj la care au raspuns 615 operatori si care vizeaza rezultatele lor financiare si nivelul de activitate din al doilea trimestru al anului.

Din acesta a reiesit ca procentul camioanelor inactive in iulie este in medie de 5%, fata de 59% la inceputul starii de izolare, si ca 15% dintre firme inca au masini pe dreapta, la fel ca in iunie.

In iulie 2% dintre soferi erau inca in somaj partial din cauza crizei sanitare, fata de 4% in iunie si 15% in mai. Numai 5% dintre manageri au declarat ca au avut nevoie de mai multi soferi decat in trimestrul al doilea din 2019, iar pentru 70% dintre ei numarul de soferi a fost acelasi de anul trecut. In ceea ce priveste perioada imediat urmatoare, 53% dintre transportatori cred ca vor ramane in urmatoarele trei luni cu acelasi numar de angajati din prezent, dar indicatorul ce masoara rata de angajare pe viitor este sub media sa pe termen lung, cu o panta totusi mai putin pronuntata decat in trimestrul precedent.