Conform unui nou studiu publicat de Comitetul National Rutier din Franta (CNR), flota activa a respondentilor a fost in iunie cu 7,8% mai mare decat in mai 2020 (cu cresteri cuprinse intre 4% pentru unele firme si 11,6% pentru altele), cu 2,3% mai mica decat in iunie 2019 (de la -5,2% la +0,6%), dupa scaderi de 17,6%, 30,0%, respectiv 11,6% in martie, aprilie si mai comparativ cu lunile similare din 2019, si cu 3,8% mai mica decat in februarie 2020.
Numarul soferilor angajati a fost in medie cu 8,4% mai mare decat in mai 2020 (cu cresteri de la 4,3% la 12,5%), cu 1,8% mai mic decat in iunie 2019 (de la -4,8% la +1,3%), dupa scaderile de 17,3%, 30,5%, respectiv 12,8% din martie, aprilie si mai comparativ cu lunile similare din 2019, si cu 1,2% mai mare decat in februarie 2020.
Cu alte cuvinte, in timp ce cifra de afaceri a crescut cu 10% comparativ cu perioada de dinainte de criza, iar numarul de soferi cu 8%, inca exista camioane imobilizate. In aceste conditii, putem vorbi de o crestere aparenta a productivitatii (o cifra de afaceri mai mare obtinuta cu un numar de soferi mai mic si cu o flota si mai mica), ceea ce poate indica revenirea la conditii de lucru mai normale. Dar nu se poate determina daca la final de iunie mai existau costuri suplimentare mari de exploatare.
Conform unui studiu publicat de Comitetul National Rutier din Franta (CNR), pentru 82% dintre respondenti tariful de baza pentru transport cu principalul client nu s-a modificat in iunie 2020 (a crescut in medie doar cu 0,59%, cu valori de la -0,7% la +1,8%, in functie de firma) si ramane inferior celui de dinainte de criza (cu 7,6% mai mic decat in februarie 2020), rezultat care arata ca pretul de transport, cu exceptia indexarii determinate de scumpirea carburantului, nu s-a ajustat, in general, automat in functie de cresterile de costuri din timpul crizei. Iar 92% dintre respondenti au declarat ca nu au modificat termenii mecanismului legal de indexare a tarifelor in functie de pretul motorinei.
Nici costurile de productie pentru principalul client nu s-au modificat fata de mai 2020 (au crescut in medie cu 0,29%, cu scaderi de 1,2% pentru unele firme si cresteri de 1,7% pentru altele) sau fata de februarie 2020 (au crescut cu 0,7%). Dar aici trebuie tinut cont de faptul ca sunt putine firme care au raspuns, deoarece putine pot face astfel de calcule in timp real.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit