Pe 6 iulie a avut loc, la sediul Volvo Trucks de lângă București, livrarea primului dintre cele două camioane electrice FH comandate de Routier European Transport.
Compania clujeană a demonstrat și înainte de această achiziție că își dorește o lume mai verde și mai conectată, așa cum subliniază Sales Supervisor-ul Radu Andreșan, iar investițiile sale în sustenabilitate – până acum în transport intermodal, dar de acum înainte și în transport electric – sunt bine cunoscut.
Routier are o flotă de 152 de camioane diesel, dintre care 146 sunt Volvo, și până la final de an intenționează să ajungă la 180 plus cele două electrice. Iar flota de semiremorci și de cutii mobile a ajuns la 900 de unități. Datorită eforturilor făcute până acum în direcția unui transport sustenabil, compania a reușit în 2022 să scadă cu 19.505 t emisiile de CO2.
La aceste rezultate nu se putea ajunge, așa cum declară reprezentantul operatorului clujean, fără încredere din partea clienților – „încredere inclusiv că îi putem face să fie mai sustenabili datorită echipamentelor noi și tehnologilor moderne pe care le deținem“.
Utilizând locomotive electrice, Routier face deja transport feroviar cu emisii zero, deci mai era nevoie, pentru un transport electric door to door, ca și segmentele rutiere de la începutul și finalul unei curse să se facă folosind vehicule electrice.
Și aici intervine noul camion livrat de Volvo Trucks, care va fi folosit între Baia Mare și terminalul feroviar din Curtici, pe o distanță ceva mai mare de 300 km, echivalentă cu autonomia declarată de producător. Iar al doilea camion electric urmează să lucreze în Germania, la celălalt capăt al cursei.
Volvo FH a fost ales datorită colaborării îndelungate pe care Routier o are cu producătorul suedez și încrederii în vehiculele sale și a fost și testat înainte de cumpărare. Reprezentantul Routier declară că în Europa mai sunt și alte firme care oferă transporturi door to door fără emisii de CO2, „dar sigur suntem și noi printre pionieri în această direcție“.
Războiul din Ucraina, pandemia și restricțiile privind circulația vehiculelor au făcut ca numărul carnetelor eliberate în 2022 să scadă la 456.000, după ce în 2021 a fost de 711.000, informează Uniunea Internațională a Transportatorilor Rutieri, IRU.
Cei mai mari utilizatori de carnete TIR în 2022 au fost Iran, Uzbekistan, Turcia, Ucraina și Kazahstan. În anii buni, cererea a depășit 2 milioane de carnete TIR pe an, cu până la 3 milioane în anii record. Din punct de vedere istoric, marii utilizatori de carnete TIR au fost transportatorii din Rusia, urmați de cei din Polonia.
Organizația a observat o creștere a cererii de carnete TIR în țările din Asia Centrală și din Golf. Primul transport intermodal cu un carnet TIR digital a avut loc între India și Iran. Containerul a ajuns la destinatarul iranian la doar o zi de la sosire, în condițiile în care, anterior, era nevoie de cinci zile pentru a fi vămuit. Transportatorii europeni beneficiază de garanții vamale emise în cadrul regimului de tranzit comun (cunoscute sub numele de documente T1 și T2).
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit