Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DSV Road îl numește pe Mihai Teodorescu, Country General Manager Road, în funcția de Ambasador al Sustenabilității, vizând dezvoltarea diviziei Green Transport. Până la finalul anului, compania estimează o dublare a cererii pentru soluții de transport verde în România față de 2022, iar pentru următorii șapte ani își propune reducerea cu până la 40% a emisiilor de CO2. De aceea divizia Green Transport este o parte strategică a activități sale.

Mihai Teodorescu se declară onorat să fie Ambasador al Sustenabilității și își propune să dezvolte transportul mai prietenos cu mediul și să faciliteze tranziția către un viitor mai verde. Și, deși piața serviciilor de transport verde este la început în România, reprezentantul DSV se așteaptă ca ea să crească rapid în scurt timp. Mai ales că alinierea la standardele și directivele Uniunii Europene a dus la o creștere a interesului companiilor, în general multinaționale, pentru reducerea cantității de CO2 și pentru implementarea soluțiilor Green Transport de la DSV Road, printre care monitorizarea cantității de CO2 prin cea mai avansată tehnologie de analiză – CO2 Reporting Tool – folosirea biocombustibilului în transportul rutier, optimizarea lanțului de aprovizionare pentru reducerea amprentei de carbon sau folosirea grupajelor de mărfuri, care permit utilizarea la maximum a spațiului disponibil în semiremorcă și care în 2023 vor avea o creștere de 30%, potrivit estimărilor DSV Road. O planificare atentă, cu un program predictibil datorat timpului fix de tranzit și programărilor fixe pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor și minimizarea kilometrilor în gol ajută și ele la reducerea CO2.

Mihai Teodorescu mai este de părere că trebuie încurajate și investițiile durabile în viitorul transportului verde rutier, inclusiv în producția de biocombustibil, dar și în dezvoltarea infrastructurii necesare pentru camioane electrice.

Soluția DSV de raportare a emisiilor de CO2 oferă o imagine de ansamblu și o analiză completă a datelor privind emisiile din lanțul de aprovizionare, cu rapoarte fiabile și precise, datorită colaborării cu una dintre cele mai importante companii din domeniu, EcoTransIT World. În plus, prin parteneriatul cu Gold Standard firmele pot susține programe de reducere a emisiilor de carbon în întreaga lume, mai ales în mediile defavorizate. Iar la nivelul grupului DSV este disponibil un fond de finanțare în valoare totală de un miliard de coroane daneze (peste 134 de milioane de euro), din care pot fi atrase investiții în programe de ESG, de reducere a CO2 și de protejare a mediului. La un astfel de proiect lucra și DSV România, care este optimistă că va obține astfel de fonduri nerambursabile pentru a reduce amprenta de carbon prin sprijinirea câtorva subcontractori să cumpere camioane electrice sau, pe viitor, camioane pe hidrogen. În acest mod, compania ar putea factura separat kilometrii verzi și i-ar putea promova, pentru a atrage clienți interesați de reducerea amprentei de carbon și de prețul oferit.

Compania de logistică feroviară, parte a Mercitalia Logistics (Gruppo FS Italiane), a comandat 115 noi vagoane T3000 pentru transport intermodal, dintre care primele vor fi livrate la finalul verii.
Vagoanele moderne „pocket“ (concepute special pentru transport de semiremorci) sunt produse de compania slovacă Tatravagonka, au suspensie container de 30′, frâne cu acțiune rapidă și axe termostabile de ultimă generație. T3000 devine din ce în ce mai mult vagonul standard în transportul intermodal, potrivit TX Logistik, poate încărca atât semiremorci, cât și containere, și atinge o viteză maximă de 120 km/h. În plus, este foarte bine adaptat la sistemul de transbordare TX NiKRASA, cu care pot fi încărcate cu ușurință pe șină semiremorcile care nu pot fi manevrate cu macarale. Noua versiune 3.0 recent lansată nu mai are nevoie de o rampă, poate fi stivuită și a fost optimizată pentru transportul feroviar al semiremorcilor mega.

Odată cu noua achiziție, TX Logistik își îndeplinește obiectivul strategic de a-și crește cota de vagoane de marfă pentru transport intermodal la 50% din totalul flotei. În condițiile în care cererea tot mai mare de transport feroviar, determinată și de obiectivul politic de a extinde ponderea transportului feroviar de marfă până la 25% până în 2030, a dus la o penurie de material rulant, TX Logistik AG, având propriile vagoane, va putea să reacționeze mai flexibil la cererea de intermodal din rețeaua sa europeană, ce dispune de conexiuni în 11 țări.

Compania are filiale în Elveția, Austria, Danemarca și Suedia și birouri locale în Italia și propune soluții pentru trafic continental și maritim, precum și servicii personalizate de transport convențional de marfă. Vehiculele sale au realizat 9 miliarde de tone-kilometri în 2022 și au generat vânzări de 298 de milioane de euro.