Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dumagas Transport SA își face simțită prezența pe piața internațională – la doi ani de la achiziția grupului craiovean de către Omnia Capital – printr-o expansiune accelerată în Germania, unde, în doar opt luni de la primul transport, reușește să depășească cu mult așteptările inițiale.

În 29 iulie 2024, Dumagas Transport GmbH – entitatea germană a companiei fondate în 1996 la Craiova – pornea la drum cu zece unități frigorifice bi-temp dedicate pieței locale, vizând un venit anual de trei milioane de euro. Opt luni mai târziu, flota operațională a ajuns la 66 de camioane de 40 de t, iar echipa numără deja 150 de angajați. Estimările indică o cifră de afaceri anuală de 20 de milioane de euro.

Acest proiect face parte din strategia Omnia Capital de a construi o platformă de transport transeuropean, cu o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro. Una dintre direcțiile strategice urmărite a fost accesul direct la clienții din Germania, fără intermedierea caselor de expediții.

Expansiunea accelerată a presupus un efort complex, atât financiar, cât și operațional și comercial. Reușita demonstrează nu doar agilitatea echipei Dumagas, ci și forța unui brand românesc capabil să inspire încredere pe cea mai competitivă piață de transport din Europa.

Deși România este al treilea cel mai mare transportator din UE, puține companii românești reușesc să opereze direct pe piețele din Vest. Majoritatea funcționează prin intermediari, cu impact negativ asupra marjelor și sustenabilității. Strategia Omnia Capital a fost clară: renunțarea la casele de expediții și orientarea către colaborări directe cu clienții finali. Astfel, 100% din cifra de afaceri Dumagas Germania este generată prin contracte directe, în regim de „approved supplier”, ceea ce asigură stabilitate și condiții economice durabile.

Matei Ladea, co-fondator Omnia Capital, va vorbi în conferinţa Tranzit de pe 11 aprilie de la Oradea, despre evoluţia companiei Dumagas Transport în ultimii doi ani şi despre caracteristicile transportului frigorific pe piaţa germană comparativ cu piaţa românească.

Schmitz Cargobull este primul producător de remorci care a inclus axa electrică generatoare pe semiremorca S.KOe Cool în omologarea de tip, consolidându-și reputația de pionier al industriei. Aprobarea a fost acordată oficial de Autoritatea Federală Germană pentru Transport Motorizat (Kraftfahrtbundesamt).

S.KOe Cool îndeplinește toate cerințele legale relevante din UE privind siguranța, mediul și producția și a dovedit asta în timpul unor teste specifice la care au fost supuse și vehiculul în ansamblul său, și componentele. Sistemele au fost aprobate cu sprijinul TÜV Rheinland, iar testul necesar pentru omologarea semiremorcii complet electrice cu trei axe S.KOe Cool a fost efectuat de serviciul tehnic al SGS TÜV.

Datorită acestei omologări, cumpărătorii nu mai au nevoie să facă niciun efort de testare suplimentară.
S.KOe Cool se mai mândrește cu faptul că a primit recent Premiul German pentru Proiecte de Sustenabilitate la categoria „Tehnologie – Energie“. Aceasta are agregat frigorific S.CUe cu aceleași performanțe ca ale unuia diesel și pachet de baterii ce asigură o autonomie de 5-18 ore. Mai exact, cinci ore pentru bunuri congelate la -22 grade Celsius, 5,5 ore pentru două temperaturi, -22 grade Celsius și 2-5 grade Celsius pentru carne și fructe, nouă ore pentru fructe și carne la 2-5 grade Celsius și 18 ore pentru fructe și carne într-o jumătate a semiremorcii și ambalaje, fără temperatură controlată, în a doua jumătate. Toate aceste performanțe au fost determinate în condițiile unei temperaturi exterioare de 17 grade Celșius. Timpul de încărcare este de două ore, iar e-axle încarcă bateria recuperând energie în timpul condusului.