Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Intr-o scrisoare deschisa adresata statelor membre si Consiliului European, IRU solicita un sprijin pentru transportul rutier de cel putin 10% din bugetul UE Next Generation, ceea ce inseamna 75 de miliarde de euro, in cadrul planului de recuperare post-pandemie al UE.
Industria, incluzand peste 900.000 de companii in mare parte mici si mijlocii, a fost puternic afectata de pandemia din intreaga UE, IRU estimand ca veniturile operatorilor de transport de marfuri in 2020 vor scadea cu 17% fata de anul trecut (-64 miliarde EUR). In privinta veniturile operatorilor de transport persoane, veniturile vor fi si mai drastic afectate, cu o scadere de 57% (-81 miliarde EUR). In total, sectorul se confrunta cu pierderi de peste 150 de miliarde EUR in 2020 in UE, comparativ cu 2019.
Scrisoarea detaliaza domenii specifice pentru investitii in cadrul prioritatilor de decarbonizare, digitalizare si infrastructura. Pe langa sprijinul pe termen scurt, masurile propuse vizeaza abilitarea sectorului transportului rutier pentru a face UE o putere mai puternica si mai rezistenta, durabila, digitala si economica pe termen mediu si lung. 

Sub 10% din capacitatea de transport marfa pe cale ferata este afectata, reducandu-se doar cantitatile si mai putin numarul de trenuri, in schimb veniturile CFR Calatori au scazut cu 75% din cauza masurilor luate pentru combaterea pandemiei de coronavirus, iar 30% dintre trenurile de calatori sunt suspendate si in jur de 400 de salariati se afla in somaj tehnic, dupa carantinarea orasului Suceava, a declarat, miercuri, 8 aprilie, ministrul Lucian Bode intr-o emisiune televizata.
 
,,In transportul feroviar, noi aveam inainte de criza, sau in conditii normale sa spun asa, in Romania circulau aproximativ 600 de trenuri de marfa, din care jumatate apartin CFR Marfa, operatorul de stat. In prezent, sub 10% din capacitatea de transport marfa pe calea ferata este afectata. Practic, s-au redus cantitatile. S-a redus foarte putin numarul de trenuri. In schimb, la transportul de persoane, astazi, ultima raportare pe care am primit-o arata destul de ingrijorator: 30% din trenuri au fost suspendate, vorbim de peste 500 de trenuri de calatori suspendate in acest moment din cele 1.760 cate circulau in conditii normale. Asta, raportandu-ne la CFR Calatori, operatorul de stat, care are cam 80% din piata, automat ne duce la pierderi semnificative, importante. In primele zile din aprilie, in ultima raportare pe care am analizat-o, veniturile CFR Calatori au scazut cu 75%’’, a mentionat ministrul, la Realitatea Plus.