Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Sub 10% din capacitatea de transport marfa pe cale ferata este afectata, reducandu-se doar cantitatile si mai putin numarul de trenuri, in schimb veniturile CFR Calatori au scazut cu 75% din cauza masurilor luate pentru combaterea pandemiei de coronavirus, iar 30% dintre trenurile de calatori sunt suspendate si in jur de 400 de salariati se afla in somaj tehnic, dupa carantinarea orasului Suceava, a declarat, miercuri, 8 aprilie, ministrul Lucian Bode intr-o emisiune televizata.
 
,,In transportul feroviar, noi aveam inainte de criza, sau in conditii normale sa spun asa, in Romania circulau aproximativ 600 de trenuri de marfa, din care jumatate apartin CFR Marfa, operatorul de stat. In prezent, sub 10% din capacitatea de transport marfa pe calea ferata este afectata. Practic, s-au redus cantitatile. S-a redus foarte putin numarul de trenuri. In schimb, la transportul de persoane, astazi, ultima raportare pe care am primit-o arata destul de ingrijorator: 30% din trenuri au fost suspendate, vorbim de peste 500 de trenuri de calatori suspendate in acest moment din cele 1.760 cate circulau in conditii normale. Asta, raportandu-ne la CFR Calatori, operatorul de stat, care are cam 80% din piata, automat ne duce la pierderi semnificative, importante. In primele zile din aprilie, in ultima raportare pe care am analizat-o, veniturile CFR Calatori au scazut cu 75%’’, a mentionat ministrul, la Realitatea Plus.

Noile norme, care vor simplifica modalitatile prin care intreprinderile de transport de marfuri pot furniza autoritatilor informatii in format digital, au fost adoptate marti, 7 aprilie, de Consiliul European.
 
Digitalizarea sporita a transportului de marfuri si a operatiunilor logistice aferente va genera reduceri semnificative ale costurilor suportate de intreprinderi si va imbunatati eficienta si sustenabilitatea sectorului transporturilor, se arata intr-un comunicat remis de Consiliul European. La 26 noiembrie 2019, presedintia si Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu. Textul convenit a fost aprobat de ambasadorii statelor membre reuniti in cadrul Comitetului Reprezentantilor Permanenti (Coreper) la 18 decembrie 2019, iar Consiliul a confirmat acordul politic la 18 februarie 2020. ,,Noile norme vor crea un cadru juridic uniform pentru utilizarea informatiilor electronice referitoare la transportul de marfuri pentru toate modurile de transport. Se va solicita tuturor autoritatilor publice relevante sa accepte informatiile puse la dispozitie pe cale electronica pe platforme certificate, ori de cate ori intreprinderile aleg sa utilizeze un astfel de format pentru furnizarea de informatii cu scopul de a dovedi respectarea cerintelor legislative. Cu toate acestea, intreprinderile vor putea in continuare sa prezinte informatiile pe suport de hartie, daca prefera acest lucru’’, se arata in comunicatul citat. In momentul de fata, majoritatea firmelor de transport de marfuri, precum si alte companii din sector utilizeaza documente pe suport de hartie, mai spune Consiliul. 
 
Votul s-a desfasurat prin procedura scrisa si implica adoptarea de catre Consiliu a pozitiei sale in prima lectura. Actul legislativ trebuie acum sa fie adoptat de Parlamentul European in a doua lectura inainte de a fi publicat in Jurnalul Oficial. Noul regulament va intra in vigoare la 20 de zile dupa publicare. Comisia va adopta specificatiile tehnice relevante inainte ca obligatia autoritatilor publice de a accepta informatiile puse la dispozitie pe cale electronica sa intre in vigoare.