Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 26 ianuarie 2022, membrii familiei au anunțat decesul lui Domenico Montecchi, fondatorul și președintele Grupului Transmec din Campogalliano, în provincia Modena. Avea 99 de ani și era moștenitorul unei familii de transportatori care a început afacerea în 1850 la Pavullo, când bunicul său care purta același nume a început să transporte mărfuri cu o căruță trasă de un cal. 

Istoria companiei a fost continuată de fiul său Gaetano în 1912 cu un Fiat 18BL, care în 1930 a fondat Autotrasporti Montecchi Gaetano. Și în 1957 a continuat cu fiul său Domenico, care a creat Domenico Montecchi Trasporti Internazionali, care în 1971 s-a mutat la Vignola luând actualul nume de Transmec. În anii următori, compania a crescut și s-a mutat încă de două ori, până în 1996 în Campogalliano, urmând ca apoi, fiii săi Danilo, Mariangela și Massimo să preia afacerea.

Transmec este prezentă și în România de mai mulți ani, fiind una dintre cele mai importante companii de transport internațional, care a dezvoltat și servicii de logistică, pentru a completa activitatea de transport intermodal, derulată prin terminalul din Oradea. De la Oradea, Transmec transportă în parteneriat cu P&O către Belgia și Italia.

În contextul discuțiilor legate de interpretarea Legii 16/2017 – în care se precizează că indemnizația de detașare transfrontalieră este neimpozabilă dacă nu se acordă pentru a acoperi cheltuielile ocazionate de detașare, cele de cazare, transport și masă – reprezentanții Apulum Alba Iulia sugerează ca Statul să aplice echitabil prevederile HG 714/2018 pentru bugetari și angajații de la privat.

Astfel, pe vremea când ITM și ANAF puneau la cale primele controale pe diurnă la transportatorii care lucrează pe Comunitate, ministrul finanțelor de la acea dată, Eugen Teodorovici, semna, alături de premierul Dăncilă HG 714, care prevede la articolul 4 că indemnizația de detașare (de 20 de lei/zi) și alocația zilnică de cazare (în cuantum 230 lei/zi, în limita căreia un funcționar de stat trebuie să își acopere cheltuielile de cazare) pot fi acordate fără prezentarea domentelor justificative.

Acest tratament considerat de Apulum Alba Iulia “discreționar” nu se aplică proporțional și angajaților de la privat, din păcate. Nici ca valori și, mai ales, nici fără documente justificative.

Transportatorii care detașează transfrontalier șoferi trebuie să le acorde acestora indemnizația de detașare, iar la control inspectorii ANAF cer să justifice cheltuielile de detașare – cele de transport, cazare și masă – dacă vor să scape de reconsiderarea ca venit de natură salarială a contravalorii acordate ca diurnă sau indemnizație de detașare.

Tratamentul discriminatoriu acordat bugetarilor a fost ridicat și la întâlnirea reprezentanților transportatorilor cu ministrul finanțelor și cu conducerea ANAF, care însă nu au oferit niciun răspuns la această interpelare, rămânând, probabil, pe lista discuțiilor de la grupul de lucru – pe care ministrul Nazare a spus că îl va înființa cu participarea autorității (ANAF și ITM), pe de o parte, și a transportatorilor, pe de altă parte – așteptat cu nerăbdare să-și înceapă activitatea cât mai curând.