Hansea, unul dintre cei mai mare operatori privați din Belgia, are deja 90 de autobuze MAN Lion’s City E în exploatare și a comandat acum alte 181 de autobuze electrice de la MAN Truck & Bus, aducându-și flota la un total de 271 de vehicule cu zero emisii. Povestea de succes, care a început în 2021, merge mai departe.
„Cu această nouă comandă de autobuze MAN eBus, Hansea va deține cea mai mare flotă de autobuze cu emisii zero din Belgia”, a declarat Barbaros Oktay, șeful departamentului de autobuze la MAN Truck & Bus, adăugând: „Suntem incredibil de mândri că Hansea a optat din nou pentru Lion’s City eBus, dovadă că vehiculul confirmă în operațiunile de zi cu zi.”
Vehiculele vor fi livrate anul acesta și anul viitor. „Sustenabilitatea este o problemă cheie atât pentru noi, cât și pentru MAN. Comanda este cu siguranță o piatră de hotar care confirmă angajamentul nostru comun față de sustenabilitate”, a precizat Joris Larosse, CEO Hansea. „Obiectivul nostru este să electrificăm întreaga flotă de autobuze până în 2035 și ne-am bazat pe MAN chiar de la început. În ultimii zece ani, am dezvoltat un parteneriat de încredere bazat pe o intensă cooperare profesională.”
Pe lângă componenta ecologică a autobuzelor urbane, fiabilitatea și flexibilitatea sunt de asemenea importante pentru compania belgiană. Acesta este motivul pentru care Hansea a ales o flotă combinată, cu modele de 10, 12 și 18 m lungime, pentru o gamă largă de aplicații în toată Flandra: rute locale și pe distanțe lungi, în cadrul contractelor de transport public încheiate cu De Lijn și TEC, transport școlar, curse regulate pentru angajați și servicii cu autocarul.
Pentru a se asigura că șoferii și pasagerii sosesc relaxați în orice moment, Hansea a acordat mare importanță echipamentelor extinse de confort și siguranță. MAN OptiView, de exemplu, sporește vizibilitatea de jur împrejurul vehiculului, fiind foarte util în special în traficul urban intens. „Este o adevărată poveste de succes de care suntem extrem de mândri. La urma urmei, a jucat, de asemenea, un rol cheie în a deveni lider de piață pentru eBus în Europa anul trecut, iar cifrele de producție pentru Lion’s City E sunt în continuă creștere”, a precizat Oktay. MAN nu este „doar” lider de piață la nivel european, ci și numărul 1 pe mai multe piețe naționale de autobuze electrice, inclusiv Belgia.
Bosch Engineering a echipat întreaga flotă de tramvaie din Iași cu sistemul de avertizare anticoliziune frontală, ce poartă denumirea Tram Forward Collision Warning (TFCW). Sistemul asistă conducătorii de tramvaie în situații critice din traficul urban prin avertismente sonore și vizuale, sporind astfel siguranța pentru pasageri și alți participanți la trafic.
În contextul traficului urban dens și al utilizatorilor neatenți ai drumurilor, acest sistem este esențial pentru siguranța transportului public. Orașul Iași a devenit un important centru de inovare și infrastructură modernă. Proiectul, inițiat de Primăria Municipiului Iași, este realizat în colaborare cu Bosch Engineering, care va furniza, instala sistemul și va instrui vatmanii, asumându-și rolul de furnizor de nivel 1 pentru prima dată.
„Suntem încântați că orașul Iași a optat în favoarea sistemului nostru și că putem contribui la o mai mare siguranță rutieră”,
precizează Heiko Mangold, directorul departamentului de tehnologie feroviară la Bosch Engineering GmbH.
Finalizarea proiectului este planificată pentru vara lui 2025. Sistemul de avertizare anticoliziune pentru tramvaie (TFCW) de la Bosch Engineering, fiind utilizat global din 2017, constă din trei componente importante: o cameră multifuncțională care monitorizează liniile de tramvai și detectează pietonii, vehiculele și bicicliștii; un senzor radar care identifică obstacolele în condiții dificile și compară datele cu viteza și distanța; și o unitate de control feroviar care integrează datele și asigură interfața dintre componentele Bosch și sistemele tramvaiului. În caz de risc de coliziune, sistemul avertizează vatmanul vizual și acustic, iar în viitor ar putea frâna automat dacă acesta nu reacționează. Sistemul, deja integrat pe opt tipuri diferite de tramvaie, inclusiv modele mai vechi, necesită adaptări individuale pentru fiecare tip de tramvai pentru a asigura o funcționare fără probleme.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit