Sute de locuitori ai capitalei bulgare critică, pe pagina de Facebook a Centrului pentru Mobilitate Urbană, schimbările din transportul public, care au intrat în vigoare de la 1 ianuarie.
Călătorii din Sofia sunt nemulțumiți de eliminarea cardurilor lunare pentru o singură linie, de imposibilitatea de a încărca un bilet în multe stații, de eliminarea seturilor de 10 taxe/bilete pentru 12 BGN (6,14 euro) și de nenumărate alte probleme ale transportului public. Dar cea mai mare indignare este una dintre cele mai obscure schimbări – cea a validării obligatorii.
Până acum, o persoană cu un card de abonament putea valida la oricare dintre dispozitivele din autobuz, tramvai, troleibuz sau pur și simplu se putea așeza, iar controlorul verifica valabilitatea cardului. Însă, acum este obligatoriu validarea la urcarea în vehicul – în caz contrar, amenda e de 3 BGN (1,53 euro). Este mult mai mică decât cea de 40 BGN (20,45 euro) pentru un pasager neregulamentar (cu 10 BGN – 5,11 euro mai mult decât înainte), dar totuși este aproape dublu față de prețul călătoriei.
În plus, utilizatorii Facebook sunt de părere că noua regulă nu pare să fi fost gândită de o persoană care a călătorit vreodată cu mijloacele de transport ale capitalei. „Acești oameni care votează pentru validarea obligatorie a dispozitivelor albastre, au urcat ei într-un autobuz aglomerat dimineața și seara? Este imposibil să te întorci, nu rămâne decât să te lovești de oameni pentru a-ți valida cardul!”, a explicat un utilizator Facebook.
Mai mulți părinți au subliniat că acest lucru ar fi o problemă pentru copiii. Un adult nu poate plăti pentru el și în același timp pentru un copil cu un singur card bancar, el trebuie să asigure un bilet pentru copil în alt mod.
Mulți subliniază că acest lucru îi penalizează efectiv pe călătorii obișnuiți – și că nu există niciun motiv real pentru ca validarea să fie obligatorie, în afară de colectarea amenzilor. Locuitorii Sofiei au la dispoziție 3 luni pentru a se obișnui cu noul sistem.
Orașul Hunedoara, din regiunea Transilvaniei, va completa flota sa de transport public cu autobuze hibride. Primăria a anunțat pe 30 august că a fost semnat contractul pentru a furniza 20 de autobuze hibride.
Valoarea totală a contractului se ridică la circa 13,4 milioane de euro. În plus, acesta include și furnizarea de echipamente și facilități, precum stații de încărcare, automate de vânzare a biletelor, panouri de informare cu LED-uri în stațiile de autobuz, sisteme de e-ticketing, aplicații mobile de informare a pasagerilor și sisteme de monitorizare video.
În urma licitației publice, contractul a fost atribuit companiei poloneze Solaris Bus & Coach.
Autobuzele achiziționate de Primăria Hunedoara au o lungime de 12 m, o lățime de 2,5 m și o înălțime de 3,1 m. Capacitatea maximă este de 100 de pasageri, din care 30 de locuri pe scaune. Autobuzele vor fi personalizate în culorile orașului (alb – albastru).
„Funcționalizarea lor depinde și de ritmul în care se va reuși construirea noii autobaze a municipiului, lucrare care a început zilele acestea, pe amplasamentul vechii autobaze de la Hășdat, investiție inclusă în proiectul cu finanțare europeană numit «Coridorul Central». Odată puse la lucru, noile autobuze le vor oferi pasagerilor condiții de călătorie la standardele europene actuale”,
a declarat Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara.
Achiziția a fost posibilă datorită proiectelor cu finanțare europeană nerambursabilă, întocmite de Primăria municipiului Hunedoara pentru modernizarea transportului prin investiții în transportul public ecologic, proiecte în valoare totală de circa 30 de milioane de euro, finanțate prin POR 2014 – 2020, a precizat Primăria. Termenul contractual de livrare este de 15 luni, potrivit primarului municipiului Hunedoara.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit