Intr-o scrisoare trimisa primului ministru francez Edouard Philippe, operatorii de transport de persoane SNCF, RATP, Keolis si Transdev explica faptul ca nu sunt inca pregatiti sa reinceapa activitatea in deplina siguranta, desi ziua de 11 mai, cand guvernul a prevazut redeschiderea, este atat de aproape. Si de aceea este nevoie de sprijin din partea statului.
Firmele arata ca, dupa mai multe zile de munca si de analiza, au ajuns la concluzia ca nu dispun de mijloacele materiale si umane care sa permita respectarea distantei fizice in mijloacele de transport si in statii, deoarece asta ar presupune reducerea capacitatii cu 10-20%, iar in caz de aglomeratie riscurile de oprire a acestui serviciu pot genera probleme foarte mari si tensiuni sociale din partea personalului, mergand pana la actiuni in instanta.
De aceea, pentru a face fata in conditiile reinceperii activitatii, managerii firmelor cer mobilizarea fortelor de ordine nationale si municipale, pentru dirijarea fluxurilor de calatori.
In absenta masurilor de sprijin pe care le solicita, aceste companii ameninta cu oprirea transporturilor publice, care sunt totusi indispensabile pentru iesirea din izolare si reinceperea activitatii economice, pe care le doreste guvernul.
Jean-Baptiste Djebbari, secretar de stat in Ministerul Transporturilor din Franta, are in vedere, asa cum citeaza Bus et Car, mai multe scenarii privitoare la iesirea din izolare, in functie si de ce se face in alte tari ale lumii. In acest sens el a avut o intalnire cu omologul sau din Coreea de Sud in care au convenit sa comunice activ pe viitor despre modalitatile de a combate virusul si in care oficialul francez a cerut informatii despre strategiile adoptate pana acum de guvernul de la Seul, din moment ce acestea sunt considerate exemplare la nivel international.
Si, pentru ca intr-adevar multe tari se intereseaza de masurile luate in Coreea de Sud pentru a prevenit raspandirea Covid-19, reamintim cateva dintre ele.
Coreea de Sud nu a restrans tranzitul intre regiuni si nu a suspendat transportul in comun, dar nici nu a inregistrat niciun caz de propagare a virusului prin folosirea acestuia. Insa cooperarea activa a populatiei pentru respectarea regulilor de distantare sociala a contribuit in mare parte la oprirea propagarii virusului. In mijloacele de transport in comun asta s-a facut prin dezinfectarea suprafetelor si prin blocarea anumitor spatii pentru a se respecta distanta dintre pasageri, iar acestia poarta, in cea mai mare parte, masti, si au avut grija sa limiteze interactiunea cu ceilalti calatori.
In plus, existand deja experienta unor situatii similare din trecut (SARS in 2003 si MERS-CoV in 2015), in Coreea de Sud populatia a fost testata masiv folosindu-se teste rapide, care dureaza 10 minute, iar epidemiile din trecut au facut ca legislatia sa se modifice intre timp pentru a putea fi afectata temporar viata personala a cetatenilor si a permite determinarea parcursurilor persoanelor infectate si izolarea celor ce au putut fi contaminate prin contactul cu ele.