În 2024, numărul șoferilor de vehicule grele pentru transport de marfă din Regatul Unit a crescut cu 3% față de 2023, până la 280.000, și, cu toate că deficitul de personal nu mai este la fel de mare ca în 2020-2021, el constituie încă o problemă, așa cum arată o analiză a Upply (Overview of freight transport in the United Kingdom).
În perioada pandemiei de Covid-19, mulți șoferi din UE au ales să părăsească Regatul Unit și nu s-au întors nici după criza sanitară, deoarece Brexit a complicat procedurile administrative. Astfel că în 2021 țara a experimentat o situație foarte grea din această perspectivă, tocmai când cererea de transport rutier începea să crească din nou mult. Guvernul a intervenit pentru a ajuta sectorul cu un program care includea acțiuni pe termen scurt, cum ar fi scutiri de limite ale timpului de condus și asistență pentru angajarea începătorilor, precum și măsuri pe termen mediu. Iar în 2022 a instituit cursuri de formare gratuite, „Skill Bootcamps”, program extins până în februarie 2026, datorită căruia au obținut permise peste 10.000 de șoferi noi, potrivit Asociației Transportatorilor Rutieri RHA.
Deficitul de șoferi va rămâne o preocupare și în anii următori, mai ales că în prezent vârsta medie a unui șofer de camion din Regatul Unit este de 51 de ani și conform celor mai recente date de la Logistics UK 48,7% dintre șoferii actuali au peste 50 de ani. Deci este nevoie acută de personal nou. Dar, în timp ce salariile anunțate pentru șoferi au crescut cu aproape 4% în ultimul trimestru din 2024 față de anul precedent, numărul locurilor de muncă disponibile a crescut cu mai mult de 33%, iar numărul examenelor susținute până în noiembrie 2024 a scăzut cu mai mult de 20% față de anul anterior, deci Logistics UK este de părere că trebuie să facă mai mult pentru a atrage generațiile viitoare de șoferi.
Autorităţiile portuare din Santander (Spania) au luat noi măsuri temporare pentru a îmbunătăţi serviciile și condiţiile la efectuarea controalelor de frontieră şi la efectuarea controalelor vamale.
Contractul corespunzător furnizării şi instalării are o valoare de aproximativ 22.324 euro și a fost atribuit către Vallas y Casetas Brun. Proiectul presupune asamblarea, închirierea şi demontarea a douăsprezece module cu caracteristici diferite pentru zona portuară Santander. De asemenea, securitatea va continua să fie consolidată corespunzător.
Aceste facilităţi al proiectului vor uşura intrările mărfurilor dintre ţări terţe, a pasagerilor internaţionali şi a animalelor de companie.
În prezent, cea mai populară rută pentru transportul de marfă, furgonete şi camioane de marfă este Portsmouth – Santander. În vederea efectuării controalelor pentru traficul care leagă Regatul Unit şi în zona digului central din Raos, vor fi furnizate și instalate module noi, sau de unică folosinţă, acestea fiind învechite. De asemenea, proiectul va aduce imbunătăţiri şi gardului perimetric.
Responsabilii portului Santander consideră necesar construirea unei noi dotări pentru Poliţia Portuară pentru a găzdui întreaga structură organizatorică.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit