Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creșterea prețurilor la carburanți pune în pericol și multe companii de transport mici și mijlocii din Germania, după cum arată 2 evenimente din august. Prima este o luare de poziție a asociației Blv-Pro, care reprezintă exact acest segment de piață, potrivit căreia mulți transportatori vor trebui să închidă dacă guvernul nu va implementa măsuri concrete în curând. Pentru a le salva, asociația solicită un plafon de 2 euro pe litru la prețul motorinei și o reglementare care să reducă termenele de plată.

Se mobilizează și companiile de transport rutier de mărfuri care au achiziționat (cu stimulente publice substanțiale) vehicule comerciale alimentate cu LNG, care în Germania a ajuns la 4 euro pe kg. Deja multe vehicule sunt trase pe dreapta, iar unele companii riscă să fie închise.

Pentru a aborda această situație, șoferii de camioane au organizat o demonstrație în centrul Berlinului, pe 12 august, cu vehicule comerciale din diferite locații din Germania. Potrivit poliției, au participat 65 de vehicule, ceea ce a provocat perturbări în traficul din oraș.

În timp ce companiile de transport nu pot cere rambursarea accizelor la motorină pentru o parte din primul trimestru și nici pentru al doilea și al treilea trimestru, plata celor 500 de milioane de euro alocate de guvernul italian ca și credit fiscal pentru a compensa, cel puțin parțial, această criză este încă suspendată. Ministrul Infrastructurii, Enrico Giovannini, a dat asigurări în iunie că UE va fi în favoarea acestei măsuri, dar până în prezent nu a apărut comunicarea din partea autoritățile italiene pentru utilizarea acestui credit.

Între timp, transportatorii rutieri se mobilizează din nou, iar asociația Trasportounito a cerut o întrerupere națională a serviciilor de transport de luni 18 iulie până vineri, 22 iulie. Într-un comunicat, asociația solicită „eliminarea imediată a suspendării accizelor și deblocarea urgentă a creditului fiscal indispensabil pentru supraviețuirea marii majorități a companiilor de transport rutier de mărfuri”.