CEVA Logistics a lansat recent o nouă rută de transport rutier internațional (TIR) de-a lungul coridorului China-Kirghizstan-Uzbekistan, deschizând noi rute comerciale în China și Asia Centrală. Se așteaptă ca deschiderea noii rute să stimuleze creșterea comerțului între cele trei țări și să aducă beneficii în întreaga regiune.
CEVA Logistics a organizat o ceremonie de tăiere a panglicii pentru a sărbători lansarea noii rute, în timp ce convoiul de transport format din șase camioane a plecat din orașul Kashgar, situat în vestul Chinei, în interiorul țării, și a traversat Kârgâzstanul. Încărcate cu componente industriale, piese auto și bunuri de consum, primele camioane TIR de pe noua rută au ajuns cu succes în cel de-al doilea oraș ca mărime din Uzbekistan, Samarkand, după aproximativ 1100 km.
Joanna Zhu, director general pentru China Mare, CEVA Logistics, a declarat: „Ambele companii au fost implicate în această călătorie: Odată cu succesul pilotului, CEVA se așteaptă la mai multe operațiuni TIR regulate pe această nouă rută, cu aproximativ 100 de camioane în fiecare lună. CEVA va continua să optimizeze portofoliile de produse terestre și feroviare pentru a deschide rute directe, consolidând în același timp capacitățile intermodale. Vom dezvolta mai multe rute comerciale dinspre China spre vest și vom spori reziliența comerțului de-a lungul coridorului.”
Coridorul sudic facilitează comerțul regional
Asia Centrală este principalul pasaj de-a lungul Drumului Mătăsii Han-Tang. Coridorul de transport terestru China-Kârgâzstan-Uzbekistan este un exemplu concret al inițiativei chineze „Belt and Road”. Deschiderea unui pasaj sudic are capacitatea de a schimba întregul model de transport din vestul Chinei. Se așteaptă ca coridorul sudic să lărgească aria de transport a Podului Continental Eurasiatic. Pe măsură ce mai multe parcuri logistice se vor stabili în Kashgar, companiile exportatoare care expediază bunuri precum piese auto, vehicule finite și bunuri de consum și de comerț electronic vor beneficia foarte mult de noua rută.
Pe măsură ce ruta China-Kirghizstan-Uzbekistan se va consolida, CEVA anticipează că Kashgar va deveni un centru de consolidare la sol pentru China de Vest. Pe lângă soluția TIR, CEVA continuă să exploreze și să își consolideze soluțiile multimodale și să deschidă noi rute directe pe măsură ce se dezvoltă infrastructura din regiune. Planurile actuale prevăd ca linia ferată China-Kirghizstan-Uzbekistan să fie finalizată în 2025 și va deveni cea mai scurtă rută de transport de marfă din China către Orientul Mijlociu și Europa. Se preconizează că această cale ferată se va întinde pe mai mult de 500 km – peste 200 în China, 250 în Kârgâzstan și ultimii 50 km în Uzbekistan.
„IRU și CEVA Logistics au stabilit o cooperare fructuoasă de când TIR a fost implementat în China în 2018. De la primul istoric primii piloți TIR dus-întors China-Europa până la recenta nouă rută TIR de-a lungul coridorului de importanță strategică China-Kirghizstan-Uzbekistan, IRU a colaborat cu membrii pentru a dezvolta servicii inovatoare de transport rutier în cadrul TIR. Împreună cu membrii și partenerii noștri, IRU va continua să promoveze o conectivitate rutieră mai rapidă, mai sigură și mai eficientă între Est și Vest”, a declarat Yan Zhou, reprezentantul șef al IRU pentru Asia de Est și de Sud-Est.
IRU consideră că folosirea carnetului TIR ar ajuta foarte mult la dezvoltarea transportului feroviar de mărfuri generale, așa cum s-a întâmplat în Europa după război. China a început să utilizeze carnetele TIR în 2018. CEVA Logistics este membră a IRU din 2019, iar liderul global al CEVA pentru soluții transfrontaliere și multimodale, Kelvin Tang, a primit recent premiul IRU New Industry Shapers în semn de recunoaștere a realizărilor sale în pionieratul transportului TIR în China și în promovarea comerțului Asia-Europa. În ciuda eforturilor IRU, numărul carnetelor TIR eliberate este în scădere În 2022, organizațiile membre ale IRU au eliberat 456.000 de astfel de carnete, față de 711.000 în 2021. Cei mai mari utilizatori de carnete TIR în 2022 au fost Iran, Uzbekistan, Turcia, Ucraina și Kazahstan.
Organizația a înregistrat o cerere crescută de carnete TIR în țările din Asia Centrală și din Golf. Primul transport intermodal cu un carnet TIR digital a avut loc între India și Iran. Containerul a ajuns la destinatarul iranian la doar o zi de la sosire, în condițiile în care, anterior, era nevoie de 5 zile pentru a fi vămuit.
În exercițiul financiar anterior, compania internațională de transport și logistică Gebrüder Weiss a realizat o cifră de afaceri netă preliminară de 2,54 miliarde de euro. Aceasta corespunde unei creșteri de 43 de puncte procentuale față de anul precedent (2020: 1,77 miliarde de euro). Din acest avans, peste 70% se datorează sectorului de transporturi aeriene și maritime. Ca urmare a deficitului global de capacități de transport, tarifele companiilor de transport maritim, respectiv aerian, au crescut de câteva ori. Transferul acestor costuri a contribuit, în mare măsură, la majorarea cifrei de afaceri a companiei de logistică, dar a generat și provocări extraordinare.
„2021 a fost încă un an excepțional, marcat de o mare volatilitate. Dezechilibrul dintre oferta redusă de capacități de transport și cererea ridicată a avut efecte drastice. Doar cu mult efort și dedicare am reușit să asigurăm soluții de transport adecvate pentru clienții noștri, în pofida blocajelor legate de capacitatea disponibilă. Sunt mândru de realizările angajaților noștri în acest context nefavorabil”, spune Wolfram Senger-Weiss, președintele Consiliului de administrație al firmei Gebrüder Weiss.
În 2021, compania a organizat, pentru clienții săi, mult mai multe zboruri charter de marfă, precum și servicii „preighter” cu aeronave de pasageri transformate în avioane de marfă. Preluarea afacerilor Ipsen Logistics din Germania, Polonia și Malaezia la sfârșitul anului 2020 a reprezentat un pas important în dezvoltarea rețelei globale a Gebrüder Weiss. Per total, divizia Air & Sea și logistică a realizat o cifră de afaceri de 1.030 de milioane euro (2020: 470 milioane de euro).
Sectorul Transporturi terestre și logistică a încheiat anul cu o cifră de afaceri cu 16 la sută mai mare. Concret, aceasta s-a situat la 1.277 milioane de euro (2020: 1.104 milioane de euro). Pentru creșterea eficienței activităților sale, Gebrüder Weiss a implementat noi tehnologii de planificare a transportului, dispecerizare și măsurare a încărcăturii. De asemenea, între Viena și regiunea Ruhr din vestul Germaniei a fost introdusă o conexiune intermodală. Expedițiile din întreg sectorul de transporturi terestre au înregistrat niveluri record. Prin serviciul său Home Delivery, Gebrüder Weiss a furnizat clienților finali din Austria, precum și din mai multe țări est-europene, în jur de 1,74 milioane de comenzi, consolidându-și în continuare poziția de lider de piață (2020: 1,37 milioane de expediții). DPD Austria, ce are drept asociat serviciul de coletărie Gebrüder Weiss, a asigurat, în 2021, expedierea a peste 66,5 milioane de colete. Această cifră corespunde unei creșteri de 16 la sută față de anul precedent, care se datorează în principal dinamicii robuste a prestațiilor pentru clienții persoane particulare.
Poziție de piață puternică în Europa Centrală și de Est
Ca urmare a achizițiilor din Bavaria, a crescut densitatea rețelei de transport terestru a companiei Gebrüder Weiss din sudul Germaniei. Au fost finalizate alte preluări de firme în Bulgaria și Turcia, iar în Ungaria, Cehia și Coreea de Sud au fost înființate noi filiale. Compania de logistică a investit, în total, 112 milioane de euro în extinderi de sedii și clădiri noi (2020: 75,6 milioane de euro) – aceasta fiind cea mai mare cifră de investiții din istoria companiei. Odată cu dezvoltarea rețelei a crescut și numărul angajaților: acesta s-a majorat cu opt la sută, până la aproximativ 8.000 de persoane.
14.500 de utilizatori ai noului portal pentru clienți myGW
Pentru optimizarea proceselor sale logistice, Gebrüder Weiss pune din ce în ce mai mult accentul pe instrumente digitale aflate la dispoziția clienților: „Exigențele privind viteza, eficiența și transparența de-a lungul întregului lanț de aprovizionare au crescut semnificativ. Cu lansarea internațională și dezvoltarea în continuare a portalului nostru pentru clienți myGW am atins o piatră de hotar importantă”, spune Wolfram Senger-Weiss. Platforma digitală oferă clienților informații în timp real cu privire la fluxurile lor de mărfuri și înregistrează deja peste 14.500 de utilizatori din 19 țări. Pe lângă aceasta, au fost implementate proiecte de management al lanțului de aprovizionare pentru o serie de clienți de renume. Compania de logistică își propune să se dezvolte în continuare pe această linie și să-și extindă oferta de servicii digitale. „Criza generată de coronavirus a arătat însă și cât de important este controlul asupra infrastructurii fizice. Strategia noastră „Best of Both Worlds” – ce reunește pe de-o parte instrumente digitale moderne, facilități logistice, capacități de transport de marfă și, pe de altă parte, angajați cu o bună pregătire profesională, s-a dovedit, încă o dată, a fi abordarea corectă”, spune Senger-Weiss.
Atingerea neutralității climatice până în anul 2030
Compania de logistică își propune ca, până în anul 2030, locațiile sale să devină neutre din punct de vedere climatic. În acest scop, doar anul trecut au fost instalate opt sisteme fotovoltaice la terminalele logistice din Austria și Germania. Alte locații vor urma anul acesta. În plus, compania implementează noi tehnologii: unul dintre primele camioane cu hidrogen din lume s-a dovedit deja a fi un mare atu în practica logistică, alte variante alternative de propulsie electrică sau pe bază de gaz natural lichefiat au fost folosite pentru condițiile de trafic intens și serviciile de livrare la domiciliu. Gebrüder Weiss a pus la dispoziția clienților săi serviciul „zero-emissions”, care oferă posibilitatea de compensare a emisiilor de CO2 aferente fiecărui serviciu logistic prin plata unei sume suplimentare. Aceste sume sunt utilizate pentru finanțarea proiectelor certificate de protecție a climei.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit