Ministerul german de Finanțe intenționează să introducă stimulente fiscale pentru vehiculele alimentate exclusiv cu combustibili sintetici, însă măsurile nu vor intra în vigoare decât din 2030. Acest plan vizează susținerea tranziției către propulsoare nepoluante și utilizarea combustibililor sintetici, cunoscuți drept e-combustibili, care sunt produși din surse regenerabile de energie.
Conform proiectului de lege, stimulentele fiscale ar trebui să accelereze adoptarea vehiculelor alimentate cu combustibili sintetici, contribuind astfel la reducerea emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor, însă cifrele semnificative privind înmatricularea acestor vehicule sunt așteptate abia după 2030.
Utilizarea combustibililor sintetici în transportul rutier ca parte a strategiei de „deschidere tehnologică” se bucură de susținerea partidului FDP. Un aspect central al acestui plan este acordarea unui tratament fiscal similar vehiculelor pe e-fuels cu cel pentru vehiculele complet electrice, vizând în special impozitul pe autovehicule și impozitul pe mașinile de serviciu. Aceste măsuri ar trebui să sprijine creșterea utilizării tehnologiilor nepoluante și să reducă dependența de combustibilii fosili.
sursa foto: efuel.de
Miercuri, 18 septembrie, Ministerul Transporturilor spaniol a publicat rezultatele Observatoarelor costurilor, prețurilor și activității de transport rutier de marfă pentru trimestrul II 2024, cu ocazia ședinței Grupului de lucru format din reprezentanți ai Administrației, ai asociațiilor transportatorilor și ai societăților de încărcare, care se reunește trimestrial pentru analiza și ulterior aprobarea rezultatelor.
În ceea ce privește costurile de exploatare ale activității de transport rutier de marfă, până în luna iulie 2024 s-a înregistrat o variație a costului motorinei, care a scăzut cu -3,8% în ultimul trimestru, și a costurilor financiare cu -4%. Astfel, costul unitar pe kilometru parcurs pentru un vehicul articulat de mărfuri generale se stabilește la 1,30 euro/km și 1,53 euro/km încărcat, cu o scădere medie de -1% a costurilor în acest trimestru față de același trimestru al anului precedent. În acest trimestru, elementul combustibil a câștigat mai multă greutate în structura costurilor, reprezentând 32,1% din costurile totale de exploatare pentru un vehicul articulat de transport marfă generală, practic egal în acest trimestru cu elementul personal și indemnizații, care reprezintă 30,7% din costurile totale. Astfel, costul anual de exploatare al unui vehicul articulat de transport marfă generală este în prezent de 156.566 euro.
În ceea ce privește prețurile practicate de companiile de transport, în al doilea trimestru al anului 2024 s-a înregistrat o ușoară creștere anuală în transportul pe distanțe lungi, dar o scădere în transportul pe distanțe scurte. Astfel, la transportul de până la 50 km variația este de -5,6%, de la 50 la 100 km -1,7%, la cursele între 100 și 200 km +1,6%, de la 200 la 300 km 1,1% și la cursele de peste 300 km + 0,4%.
În ceea ce privește activitatea, pe baza sondajului săptămânal permanent realizat de Ministerul Transporturilor în rândul a 1.000 de transportatori din toate sectoarele și specialitățile, se constată o tendință de creștere a activității transportatorilor după mai multe trimestre consecutive de scădere, Astfel, în tone-kilometru produse în al doilea trimestru din 2024 față de aceeași perioadă din 2023, s-a înregistrat o creștere medie de +5,9%, cu date pozitive în transportul pe distanțe scurte (+2,3%), transportul național (+7,1%) și transportul internațional (+5,5%). În ceea ce privește tonele transportate, s-a înregistrat, de asemenea, o creștere de +4,1%, cu creșteri de +5,5% în transportul pe distanțe scurte, 2,5% în transportul național și +7,4% în transportul internațional. Datele complete ale celor trei Observatoare ale costurilor, prețurilor și activității pentru al doilea trimestru al anului 2024 vor fi disponibile pe site-ul web al Ministerului Transporturilor la https://www.mitma.gob.es/.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit