Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Revistele germane Verkehrs-Rundschau și Trucker au acordat Krone și THT, partenerul olandez al Krone specializat în mobilitate electrică, premiul „Green Truck Innovation 2021“ pentru modelul Cool Liner THT New Cool. Este vorba de o semiremorcă având cel mai înalt grad de sustenabilitate posibil în transportul la temperatură controlată, deoarece funcționează complet electric. Pentru asta, a doua axă a fost transformată într-o axă cu recuperare, ceea ce permite încărcarea cu energie electrică a pachetului de baterii montat longitudinal sub semiremorcă. A treia generație de unitate de stocare a energiei, care cântărește numai 320 kg, îi oferă energie agregatului frigorific 100% electric prin intermediul unui sistem inteligent electronic de control, astfel că nu trebuie să se folosească deloc motor electric. Greutatea totală a semiremorcii integral electrice este aceeași ca unui model frigorific convențional cu rezervor cu motorină.

Cool Liner THT New Cool reduce semnificativ consumul de carburant și deci emisiile de CO2 și de particule fine și scade și zgomotul, prin urmare semiremorca se pretează la folosire în centrul orașelor.

Premiul „Green Truck Innovation“ se acordă anual pentru mai multe categorii de vehicule, iar directorul de vânzări și de marketing al Krone, Frank Albers, îl vede ca pe o confirmare a strategiei sustenabile a producătorului german de semiremorci.

Pentru sprijinirea mobilității în România, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii are în pregătire Strategia ITS (Intelligent Transport System), cu acoperire națională. „La ultima ședință interministerială la nivel european s-a discutat despre stabilirea unui cadru legal pentru mașinile autonome. La nivel local, în colaborare cu CNAIR, avem în vedere procedura de stabilire a unei zone pentru testarea acestor mașini autonome, dar și procedurile care trebuie implementate în vederea stabilirii unei viitoare legislații naționale“, explică Ștefan Roșeanu, consilier secretar de stat în MTI, în cadrul conferinței AHK prilejuită de Noul An, completând: „la nivel urban, pregătim investiții cu sprijinul autorităților locale. De anul trecut s-a deschis o fereastră de oportunitate prin legiferarea conceptului de tren metropolitan. Sunt în pregătire și pachete de investiții ale autorităților locale în parteneriat cu CNAIR, pentru drumuri locale.“

De asemenea, la nivel ministerial s-au stabilit obiective privind digitalizarea și construirea unei platforme pentru servicii de mobilitate. „Gândim trenul integrat cu transportul urban. Pentru  regiunea București, avem în pregătire planuri care în următoarele două decade vor implica mari proiecte de investiții în infrastructură și servicii. Conceptul de tren metropolitan este din ce în mai matur și pentru alte orașe din România, precum Cluj, Brașov, Sibiu, Reșița sau Iași. Vor fi investiții nu doar în infrastructura grea, ci și în retehnologizarea unor gări“, precizează Ștefan Roșeanu, subliniind că are în vedere și sprijinirea segmentului intermodal de transport și logistică de marfă. „Acum se maturizează conceptele, iar în perioada următoare vom ieși cu mesaje mai coerente. Există însă și presiunea timpului, pentru că fondurile europene, mai ales în contextul ieșirii din coronacriză, au deadline-uri foarte scurte.“