Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociațiile patronale ale transportatorilor spanioli răspund obiecțiilor asociației expeditorilor AECOC împotriva unei legi a transportului care să includă aspectele negociate în decembrie de transportatori și de minister. Cărăușii arată că ei și-au dovedit încă o dată în timpul pandemiei importanța pentru economia țării și pentru menținerea lanțurilor de aprovizionare și au făcut asta lucrând în condiții dificile și la costuri mai mari, în timp ce clienții au continuat să-i preseze să scadă prețurile și mai mult, nu i-au lăsat pe șoferi să intre în unitățile lor pentru cele mai elementare nevoi de igienă și au continuat să-i oblige să participe la încărcarea și descărcarea camioanelor și să-i facă să aștepte mult, iar pe de altă parte au presat guvernul pentru o capacitate mai mare de încărcare – singura lor preocupare în ultimii ani.

Toate negocierile dintre AECOC și transportatori, pe tema deteriorării condițiilor în care își desfășoară aceștia din urmă activitatea, au eșuat din cauza grijii deosebite pe care o au expeditorii de a-și păstra poziția dominantă pe piață în relație cu transportatorii – cei mai mulți dintre ei persoane fizice autorizate sau firme mici și mijlocii, cu putere mică de negociere, și care reprezintă 80% din firmele spaniole din domeniu.

Transportatorii amintesc că la acest acord cu guvernul nu s-a ajuns ușor, dar că la final toate părțile au convenit să se ajungă la o lege care să permită îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor și relații mai echilibrate între transportatori și clienții lor, expeditorii, precum și revenirea firmelor de transport și rămânerea lor pe piață.

În plus, deși expeditorii acuză că acordul s-a făcut mai ales în interesul firmelor mari de transport, asociațiile cărăușilor arată că el este benefic tuturor firmelor din domeniu, mai ales celor mici, care nu au putere de negociere pentru a cere ca șoferii să nu mai participe la încărcare/descărcare și să se poată actualiza prețurile în funcție de costul combustibilului. În plus, și celelalte măsuri, ca neintroducerea de taxe de drum, reducerea timpilor de așteptare la platforme de la două ore la o oră, păstrarea posibilității de a recupera acciza pentru firmele de transport și lupta împotriva competiției neloiale afectează și ele atât firmele mari, cât și pe cele mici. În concluzie, spun transportatorii, această lege care ar urma să fie votată la final de februarie aduce soluții eficiente care să le permită transportatorilor să se adapteze și să supraviețuiască în condițiile noilor realități ale pieței și să sprijine în continuare dezvoltarea economică și aprovizionarea populației.

Continuând seria informațiilor din zilele trecute, despre creșterea datorilor firmelor poloneze de transport în perioada de când a început pandemia, aflăm de la asociația de transport și logistică TLP că cei mai mari creditori ai firmelor de transport sunt instituțiile financiare: bănci și societăți de leasing, cărora firmele din domeniu le datorează 580 de milioane de zloți (un zlot polonez este echivalentul a circa 1,07 lei). 234 de milioane de zloți sunt datorii către creditori secundari, de exemplu societăți de colectare a creanțelor și fonduri, 116,5 milioane de zloți sunt datorii către furnizori de carburant, din care aproape jumătate pentru vânzări en-gros și carduri de combustibil, și 77 de milioane de zloți sunt datorii față de asigurători.

Dar transportatorii polonezi au și debitori, care le datorează în total 171,6 milioane de zloți, în special din cauza termenelor mari de plată, dar și a întârzierii peste aceste termene sau chiar a neplății. 55,5 milioane de zloți sunt datorii ale altor transportatori față de colegii lor, aproape 40 de milioane de zloți sunt datorii ale firmelor de comerț, din care 30 de milioane sunt ale angrosiștilor, alte 23 de milioane sunt datorii ale producătorilor, din care cele mai multe ale producătorilor de alimente, iar 19 milioane de zloți trebuie recuperate de la firme de construcții.

În cazul finanțării externe a industriei poloneze de transport și logistică, sprijinul pentru lichidități ar trebui să fie extrem de important, și de aceea, conform experților, interesul companiilor de transport se va îndreptat tot mai mult spre factoring. Una dintre companiile din domeniu arată că, de la începutul lui 2021, a finanțat facturi pentru transportatori în valoare totală de 24,5 milioane de euro, iar 94% dintre firmele care au apelat la acest serviciu sunt microîntreprinderi care fac transport rutier de marfă. Limita medie garantată a fost de aproape 30.000 de zloți și se poate presupune că 2022 va fi marcat de un interes sporit pentru factoring, din cauza anunțatei creșteri a salariilor șoferilor, competiției mai puternice și creșterii flotelor sau nevoii de a investi în mijloace ecologice de transport. În plus, banii obținuți din factoring pot fi folosiți pentru combustibil, taxe, achiziția de bunuri, reparații sau training.