Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noile reglementări referitoare la Zonele cu Emisii Scăzute vor elimina peste 50% dintre transportatorii care fac acum distribuție urbană în Barcelona și zonele metropolitane, deoarece încă de la 1 ianuarie 2022 peste 6.000 de vehicule grele care fac logistică și distribuție aici nu vor mai avea acces în respectivele zone. Iar în cazul Barcelonei Zona cu Emisii Scăzute estre una dintre cele mai restrictive din Europa, acoperind și Barcelona, și orașele învecinate.

De aceea Asociația Generală a Transportatorilor din Catalonia (AGTC) și celelalte asociații din domeniu le cer autorităților locale să ia de urgență măsuri care să țină cont și de situația dificilă prin care trece acest domeniul de activitate, din cauza scumpirii necontrolate a carburantului și a problemelor de pe piața vehiculelor comerciale, și se oferă să negocieze cu administrația pentru a apăra interesele transportatorilor. Solicitările lor sunt ca transportul de bunuri pe șosele să fie o parte activă în lupta împotriva schimbărilor climatice, dar în mod realist și fără pagube ireparabile pentru firmele din domeniu, ca toate vehiculele pentru transport de marfă, mai ales cele care au nevoie de autorizație de transport, să fie exceptate de la restricțiile din Zonele cu Emisii Scăzute, și ca administrația să garanteze reconversia acestui sector de activitate în mod progresiv și realist, cu protejarea transportatorilor independenți cu vârsta de peste 60 de ani. În plus, mai este nevoie de un cadru care să dea siguranță legală și să garanteze continuarea activității economice și oferirea de ajutor economic pentru înlocuirea vehiculelor și de un plan strategic de reconversie a acestora, prin omologarea filtrelor și catalizatorilor.

În acest context, așa cum informează federația FENADISMER, sute de transportatori rutieri din Barcelona au protestat sâmbătă, 20 noiembrie, pe străzile din oraș, aceasta fiind doar prima dintr-o suită de manifestări pe care le pregătesc cărăușii împotriva reglementărilor referitoare la Zonele cu Emisii Zero.

Protestatarii acuză faptul că aplicarea noilor restricții nu a fost însoțită de modificări corespunzătoare ale reglementărilor, astfel încât să poată fi aplicate viabil în transporturi, sau de linii de ajutoare pentru înnoirea flotelor, așa cum spusese inițial administrația. Iar criza economică survenită în urma celei sanitare a sporit și mai mult dificultățile în trecerea la un transport sustenabil și de aceea introducerea Zonelor cu Emisii Scăzute este cu atât mai dramatică și va afecta nu numai firmele de distribuție, ci și mii de angajați ai lor și populația în general, câtă vreme aprovizionarea cu bunuri va avea de suferit.

Federația transportatorilor spanioli FENADISMER, împreună cu celelalte asociații care alcătuiesc Comitetul Național de Transport Rutier, sunt de acord să convoace o grevă națională în perioada 19-22 decembrie, în care să înceteze complet activitatea, din cauza situației economice grave prin care trec firmele din domeniu și a lipsei de răspuns din partea Guvernului. Desigur, greva va avea loc numai dacă executivul nu adoptă până atunci măsuri eficiente care să ajute transportatorii să depășească actuala criză.

Decizia a fost luată în urma unei întâlniri avute de asociații pe 10 noiembrie cu reprezentanți ai Ministerului de Transport, pentru a conveni asupra măsurilor ce trebuie luate pentru ca operatorii să facă față situației economice dificile provocate de creșterea continuă a prețului motorinei, care a ajuns la un plus de aproape 35% față de perioada similară din 2020, în condițiile în care până acum guvernul nu a anunțat nicio măsură de susținere a șoferilor-patroni și a firmelor de transport.

Printre revendicările pe care asociațiile spaniole le au încă de la începutul lui 2020 se numără interdicția ca șoferii să încarce/descarce mărfuri, neimplementarea Eurovinietei, aplicarea obligatorie a clauzei de combustibil, construirea de zone de odihnă pentru șoferii profesioniști. Faptul că guvernul nu a răspuns acestor cereri a adus la disperare firmele de transport din Spania, stare care s-a agravat în ultimul timp din cauza inflației și a creșterii costurilor, dar și a lipsei totale de deschidere din partea clienților în a prelua o parte din cheltuielile suplimentare.