Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, a trimis, vineri, 19 februarie, scrisori către Consiliul de miniștrii al UE și Parlamentul European, pentru a iniția discuții privind concluziile studiilor de impact asupra măsurilor cuprinse în Pachetul Mobilitate 1.

„În general, Pachetul Mobilitate I aduce îmbunătățiri semnificative și necesare, atât pentru funcționarea pieței unice, cât și pentru condițiile de muncă ale conducătorilor auto, însă pentru Comisia Europeană, este, de asemenea, crucial să analizăm dacă cele două dispoziții se aliniază cu scopul nostru de a reduce emisiile“, a declarat Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

Cele două studii, a explicat comisarul, confirmă faptul că elementele noilor reguli pot duce la o creștere a emisiilor din transportul rutier. Împreună, cele două reglementări ar putea genera până la 2,874 milioane de km suplimentari, ceea ce înseamnă un total de 3,3 milioane de tone de emisii de CO2 suplimentare.

„Odată cu publicarea studiilor, dorim să invităm statele membre, Parlamentul European și toate părțile interesate la un dialog suplimentar pe această temă“, a mai precizat Adina Vălean. Discuțiile pentru următori pași se vor purta în lumina obiectivelor asumate prin intermediul Green Deal, a funcționării corecte a pieței unice și a necesității de a asigura standarde sociale ridicate pentru conducătorii auto.

Sondajul comandat de Comisia Europeană privind măsura întoarcerii camionului în țara de origine a fost lansat pe 24 august și finalizat pe 20 septembrie, arată reprezentanții Comisiei Europene la solicitarea Tranzit. În total au fost primite peste 500 de răspunsuri complete din 23 de state membre, inclusiv România. 

Cei mai mulți respondenți provin din Europa de Est, arată informațiile furnizate de Comisia Europeană, un număr mare de operatori de transport rutier fiind din România, însă participanții la sondaj au fost din toate grupurile interesate în privința măsurii impuse de Pachetul Mobilitate 1:

– 21 de la sindicate

– 31 de la șoferi

– 434 de la companii de transport rutier de marfă

– 19 din partea asociațiilor

– 20 din partea autorităților publice

În privința studiului privind restricțiile impuse asupra transportului combinat, studiul a acoperit părțile interesate ale căror activități se concentrează pe operațiuni de transport intermodal (inclusiv transport combinat) în UE. „Consultarea a vizat companiile internaționale importante, organizatorii de transport (n.r. – case de expediții) și terminale și a vizat răspunsuri de la o gamă variată de părți interesate din segmente de piață și zone geografice diferite. Un total de 46 de mari operatori au fost interogați, mai mulți dintre ei având operațiuni în mai multe state membre. La chestionar nu a răspuns niciun operator din țările baltice și din Portugalia“, arată CE pentru Tranzit.