Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Studiu: Pachetul Mobilitate scumpește transportul combinat

Transportul intermodal se va scumpi atunci când Pachetul Mobilitate 1 va intra pe deplin în vigoare în 2022. Este rezultatul studiului comandat de Uniunea Internațională pentru Transport Combinat (UIRR), care mai spune că noile reglementări ar putea să determine mutarea a 15 miliarde de tone-kilometri de pe calea ferată pe șosea, adică un procent de 8% din volumul total transportat pe tren în transportul combinat în 2019.

Pentru studiu UIRR a apelat la compania de consultanță Oliver Wyman cărea i-a cerut să investigheze care vor fi efectele intrării în vigoare a normelor revizuite pentru accesul la piața transportului rutier și noile reguli reguli privind detașarea și profesia de șofer. Una dintre concluziile studiului a fost aceea că transportatorii vor avea costuri crescute și tarifele pe km în transportul pe distanțe lungi ar trebui crescute cu 5%, în timp ce creșterea totală a costurilor pentru transportul combinat pe distanțe mai mici de 1.000 de kilometri ar putea atinge o nouă procent. Având în vedere creșterea aproape dublă pe transportul intermodal, UIRR se teme că ar putea avea loc o relocare și că volumele vor înregistra scăderi semnificative.

Distribuția primară și cea finală, cele mai afectate

Studiul mai arată că responsabile pentru această creștere vor fi transporturile cu rutiere, ca parte a transportului combinat, pe distanțele scurte ale distribuției din prima și ultima parte. Dacă aici sunt folosiți expeditori multinaționali de mărfuri, se preconizează o creștere a costurile cu 16%. Totodată, dacă un stat membru suspendă și articolul 4 din Directiva privind transportul combinat, se așteaptă ca capacitatea oferită să scadă 5% până la 10%, ceea ce ar duce la o creștere a costurilor pentru transportul rutier de marfă pe distanțe scurte de până la 22%.

Articole similare

Ad