Printre avantajele aduse de transportul intermodal in containere se numara costuri reduse, capacitate crescuta, dar si riscuri mai mici de deteriorare sau de furt.
Solutiile multimodale oferite de furnizorul de servicii internationale de transport si logistica AsstrA-Associated Traffic AG deschid noi oportunitati pentru clientii sai. Wojciech Wytrykowski, seful diviziei de containere pentru Europa, in cadrul AsstrA, subliniaza „Transportul multimodal se refera la crearea unui mix eficient de produse logistice. Transportul maritim si feroviar ofera siguranta, capacitati extinse de incarcare, acoperire geografica larga si costuri reduse. Transportul rutier completeaza proiectele multimodale cu livrare rapida. AssrA ofera clientilor servicii complete de sprijinire a organizarii transportului multimodal care combina solutii feroviare, maritime si rutiere. Clientii AsstrA fara cerinte stricte de sincronizare folosesc in mod obisnuit transportul feroviar si maritim ecologic atunci cand transporta containere de la huburi de export cum ar fi porturile si statiile.“
Wojciech Wytrykowski subliniaza ca transportul multimodal poate fi o solutie si pentru criza de soferi. Teoretic transportul multimodal ofera cel mai mic cost pe kilometru prin prisma capacitatii de incarcare. Cu toate acestea, in anumite tari acesta nu functioneaza cum este cazul Poloniei. Transportul multimodal este cel mai profitabil in Germania, Belgia si Olanda, unde prioritatile de mediu joaca un rol important in operatiuni si in politicile companiilor de transport.
Pentru a dezvolta transportul feroviar de marfa, Deutsche Bahn va achizitiona de la Siemens 60 de locomotive Vectron care pot fi utilizate in transportul transfrontalier. Achizitia, in valoare de circa un sfert de miliard de euro, este parte a unei intelegeri cu Siemens pentru maximum 100 de locomotive noi, de linie principala, pentru DB Cargo.
Primele cinci locomotive au intrat in functiune in decembrie 2017, iar celelalte 55 sunt programate sa fie livrate in a doua jumatate a lui 2018. Locomotivele vor fi echipate cu tehnologie ETCS (European Train Control System) si vor fi utilizate pe coridorul Rin-Alpi, respectiv vor traversa Germania, Austria, Elvetia, Italia, Olanda si, incepand cu 2020, si Belgia. „Datorita noilor locomotive, dar si altor investitii viitoare in vagoane moderne de transport si in angajati suplimentari pentru operare, am creat conditii optime de trecere a unei parti mari de transport de pe sosea pe calea ferata“, a spus Berthold Huber, membru al consiliului de administratie al DB pentru transport de pasageri si membru interimar pentru transport de marfa si logistica.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit