Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul maritim continuă să fie un mijloc important de transport al mărfurilor contrafăcute, iar China este principalul punct de origine, arată un nou studiu EUIPO/OECD, care analizează amploarea utilizării ilicite a transportului maritim containerizat pentru comerțul cu mărfuri contrafăcute.

Transportul maritim reprezintă mai mult de 80% din totalul comerțului internațional cu mărfuri. Deși navele cresc eficiența și reduc costurile comerciale internaționale, ele pot fi folosite și în mod ilicit pentru transportul mărfurilor contrafăcute. Dacă din numărul total de sechestre, containerele cu mărfuri contrafăcute reprezintă o proporție relativ mică, comparativ cu valoarea totală a falsurilor confiscate, containerele cu asemenea mărfuri totalizează 56%.

Cu 79% din valoarea totală a produselor contrafăcute confiscate în containere la nivel mondial, China este principalul punct din care pleacă falsurile transportate pe mare în containere. În total, comerțul mondial cu produse contrafăcute s-a ridicat la 460 miliarde de euro în 2016, cifră care reprezintă aproximativ 3,3% din totalul comerțului mondial. Aceste mărfuri au reprezentat 6,8% din importurile de bunuri din țări terțe în Uniunea Europeană. În 2016, mai spune raportul, comerțul global cu echipamente electrice și electronice contrafăcute a fost evaluat la 125 miliarde de euro, ceea ce reprezenta 5,6% din comerțul total. Aproape jumătate (49%) din valoarea totală a dispozitivelor electronice contrafăcute confiscate au fost transportate pe mare.

Printre avantajele aduse de transportul intermodal in containere se numara costuri reduse, capacitate crescuta, dar si riscuri mai mici de deteriorare sau de furt.
Solutiile multimodale oferite de furnizorul de servicii internationale de transport si logistica AsstrA-Associated Traffic AG deschid noi oportunitati pentru clientii sai. Wojciech Wytrykowski, seful diviziei de containere pentru Europa, in cadrul AsstrA, subliniaza „Transportul multimodal se refera la crearea unui mix eficient de produse logistice. Transportul maritim si feroviar ofera siguranta, capacitati extinse de incarcare, acoperire geografica larga si costuri reduse. Transportul rutier completeaza proiectele multimodale cu livrare rapida. AssrA ofera clientilor servicii complete de sprijinire a organizarii transportului multimodal care combina solutii feroviare, maritime si rutiere. Clientii AsstrA fara cerinte stricte de sincronizare folosesc in mod obisnuit transportul feroviar si maritim ecologic atunci cand transporta containere de la huburi de export cum ar fi porturile si statiile.“

Wojciech Wytrykowski subliniaza ca transportul multimodal poate fi o solutie si pentru criza de soferi. Teoretic transportul multimodal ofera cel mai mic cost pe kilometru prin prisma capacitatii de incarcare. Cu toate acestea, in anumite tari acesta nu functioneaza cum este cazul Poloniei. Transportul multimodal este cel mai profitabil in Germania, Belgia si Olanda, unde prioritatile de mediu joaca un rol important in operatiuni si  in politicile companiilor de transport.