Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Filiala unuia dintre cei mai mari furnizori de servicii logistice end-to-end la nivel global, DP World România a investit în modernizarea a două săli de curs ale Facultății de Transporturi din cadrul Universității Naționale de Știință si Tehnologie POLITEHNICA București. Facultatea fondată în 1959, are o tradiție importantă în formarea de specialiști, contribuind semnificativ la dezvoltarea industriei de transporturi în România.

„Pentru DP World, susținerea educației și a formării continue este esențială pentru a pregăti viitorii specialiști ai unei industrii în plină transformare. Într-o eră în care tehnologia și cerințele logistice se schimbă într-un ritm accelerat, colaborarea cu parteneri de prestigiu, precum Facultatea de Transporturi din cadrul Universității Naționale de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București, ne oferă oportunitatea de a contribui direct la dezvoltarea competențelor și a abilităților studenților. Ne dorim că aceste laboratoare moderne să devină un punct de referință, inspirând viitorii ingineri să găsească soluții creative și să evolueze profesional, spre beneficiul întregii comunități.”, a precizat Cosmin Cârstea, CEO DP World în România.

Proiectul de modernizare din cadrul Departamentului de Transport, Trafic și Logistică al Facultății de Transporturi a fost inaugurat oficial pe 16 decembrie. Lucrările de  modernizare au inclus instalarea unui nou mobilier și echipamentele tehnice de ultimă generație.

„Atenția pe care o acordăm viitoarelor generații de ingineri și logisticieni se vede în rezultatele concrete ale parteneriatelor noastre educaționale, cu Universitatea POLITEHNICA București și alte instituții de învățământ. Prin programele de practică, formare duală și accesul la operațiunile din Terminalul din portul Constanța, tinerii dobândesc competențe reale, iar alegerea unora dintre ei de a se alătura DP World demonstrează că această abordare este una de succes.”, a completat reprezentantul DP World în România.

„Învățământul superior joacă un rol esențial în modelarea industriei logisticii, înzestrând următoarea generație de profesioniști cu cunoștințele, abilitățile și experiența practică necesare pentru a gestiona lanțurile logistice moderne. Pe măsură ce domeniul logisticii evoluează și devine tot mai complex odată cu progresele tehnologice, universitățile trebuie să continue să inoveze și să-și adapteze programele pentru a răspunde cerințelor industriei. Parteneriatul dintre POLITEHNICA București și DP World România creează premise pentru dotarea laboratoarelor cu echipamente și software moderne, derularea de stagii de practică și recrutarea viitorilor specialiști, colaborarea în proiecte de cercetare și consultarea permanentă în elaborarea unei curricule relevante pentru industria logistici.”, a declarat, la rândul său, Prof. dr. ing. Eugen Roșca, Director al Departamentului Transporturi, Trafic și Logistică.

DP World România a primit recent certificarea Great Place to Work®, confirmând că investiția în oameni și o cultură organizațională puternică sprijină creșterea pe termen lung. Activă de 20 de ani pe piața locală, compania a ajuns în prezent la o echipă de aproximativ 700 de angajați și o rată anuală de rotație a personalului de doar 2%.

Grupul DP World consideră că educația tinerilor este o prioritate esențială pentru a asigura o forță de muncă calificată, capabilă să sprijine comerțul global. La începutul lui 2024, compania a lansat Global Education Platform, o resursă educațională gratuită ce oferă materiale și cursuri pentru elevi (11-18 ani), profesori și angajați, axate pe dezvoltarea abilităților „verzi”, digitale, STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică) și logistice. Inițiativa face parte din angajamentul DP World de a investi 35 de milioane de dolari în educație până în 2030, aliniindu-se Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU (UN SDGs) și susținând formarea viitoarelor generații.

Ioana Arsenie (consultant de business și strateg financiar, fondator al Trusted Advisor Strategy & Finance, cu o expertiză de 20 de ani în finanțe și în roluri strategice în România și la nivel internațional) este de părere că actuala contracție economică va aduce pierderi și de 30% pentru transportatorii din țara noastră.

Efectele fenomenului de contracție economică în transporturi pot fi percepute prin anumite acțiuni realizate direct de către antreprenori și manageri: restructurări de personal, oprirea parțială a unei capacități de lucru, reducerea bugetului de marketing, a cheltuielilor administrative și a celor care nu afectează imediat continuarea afacerii, prudența în decizii investiționale și suspendarea proiectelor de investiții.

Etapa de contracție este firească în ciclul de evoluție al afacerilor, subliniază Ioana Arsenie, însă, dacă nu este gestionată suficient de rapid de la declanșare, ferm și pe termen lung, provoacă pierderi accelerate și determină o situație greu de gestionat, de criză, în care continuarea afacerii poate să fie sub semnul întrebării, cu atât mai mult cu cât se suprapune cu etapa de contracție economică globală și a industriei.

De aceea consultantul propune câteva posibile soluții: redimensionează bugetul companiei, dezvoltarea structurii de cheltuieli variabile și diminuarea masei cheltuielilor fixe, reduceri de cheltuieli care nu influențează activitatea de bază și nu pun în pericol continuarea afacerii, identificarea liniilor de business celor mai profitabile și cu potențial și luarea de măsuri pentru stabilizarea și creșterea lor și tăierea rapidă și suspendarea activităților care generează pierderi și nu sunt sustenabile de sine stătător.

În plus, în transport diversificarea poate reprezenta un context pozitiv, de care ar trebui să se țină cont pentru menținerea capacităților de lucru.
Ioana Arsenie le recomandă transportatorilor de marfă să utilizeze cât mai bine capacitățile de care dispun, să izoleze mașinile care nu lucrează și să acționeze pentru a suspenda/îngheța cheltuielile aferente, să calculeze atent și transparent prețul, conform cu noua structură a costurilor și condițiile de pe piață, și să renegocieze politicile contractuale cu partenerii și clienții, în vederea securizării procesului de recuperare a banilor cu cât mai puține întârzieri.

Iar transportatorii de persoane ar trebui să valorifice oportunitățile curente și spațiile dintr-un mijloc de transport, să subînchirieze și să dezvolte alte linii de business adiacente, folosind analize de cost de oportunitate