Pentru anul viitor, Rail Hub Transylvania (RHT) are în plan să mărească platforma betonată şi să construiască alte linii care să deservească traficul intermodalul, cât şi celelalte activităţi care ţin de calea ferată. În prezent sunt trei linii, două pentru terminalul intermodal şi una pentru baza de cereale, două de 650m şi una de aproximativ 450m.
“Anul viitor sunt în plan alte două linii, una de 680 m si cea de-a doua între 680 şi 750 m, pentru care se doreste o investitie cu fonduri europene. Dacă nu reuşim să accesăm fonduri europene, atunci vom începe dezvoltarea pe module, cu finanţare proprie, în funcţie de ce activitati noi vom dezvolta. Intenția este de a construi alte patru linii de cale ferată, însă trebuie să ținem cont de posibilitatile de business, prezente si viitoare”, a precizat Sergiu Gorban, director general Transylvania Invest.
RHT derulează şi proiecte logistice integrate pentru diferite mărfuri specializate precum coli de tablă de dimensiuni mari, produse destinate industriei de reciclare sau buşteni. De asemenea, in incinta terminalului există şi o zonă cu acces la calea ferată dedicata manipularii mărfurilor generale, astfel că întregul terminal este extrem de versatil şi poate oferi o gama diversificata de servicii logistice.
Un proiect special îl reprezintă un depozit de legume/fructe cu atmosferă controlată care va fi finalizat în primăvara anului viitor. Acesta va oferi un nou serviciu pentru clienţii cu mărfuri cu temperatură controlată: Transylvania Invest colectează, depozitează, sorteaza, ambaleaza, eticheteaza şi comercializează produsele respective, iar RHT efectuează serviciile logistice.
“Vizăm pieţele din Turcia, Polonia şi Germania pentru care oferim aceste servicii de colectare, depozitare şi distribuţie. Oferim, practic, un pachet integrat de servicii pentru industria de retail/ FMCG, cat si reteaua logistica de transport combinat, feroviar integrat cu rutier”, a explicat Louisa Gorban, director general Rail Hub Transylvania.
Rail Hub Transylvania (RHT) si Transylvania Invest dețin în Vladimirescu o întreagă platformă logistică de 13 ha, care include o bază de cereale de 20.000 t (la care până în trimestrul întâi al anului viitor se va adăuga o platformă pentru depozitarea altor 10.000 t), cât și un terminal intermodal cu platformă operationala şi utilaje de manipulare a containerelor, suficiente pentru operarea a trei trenuri intermodale săptămânal.
Principalul impediment în eficientizarea transportului intermodal în România este dezechilibrul dintre volumele de import și cele de export, care este de altfel și problema transportului rutier bilateral și motivul pentru care firmele de transport din România au făcut eforturi pentru a-și extinde serviciile în Comunitate.
International Alexander, cel mai mare operator român de transport, și Transylvania Invest, un important trader de cereale din Arad, au initiat o colaborare pentru optimizarea transportului de marfuri generale și cereale pentru a consolida volumele necesare unui tren intermodal, săptămânal, pe ruta Vladimirescu (Arad)-Ghent (Belgia) și retur.
Integratorul si operatorul terminalului intermodal din Vladimirescu (Glogovăț), Rail Hub Transylvania (RHT), este totodata si compania care gestioneaza vagoanele si transportul pe cale ferata, dispunand de toate licentele necesare transportului pe cale ferata.
Proiectul, analizat de RHT si International Alexander inca de acum de 3 ani, a plecat de la observația că volumele de mărfuri pe internațional sunt de regulă dezechilibrate, mărfurile generale fiind disponibile mai ales la import. În schimb, Transylvania Invest căuta constant alternative pentru alte capacități de transport de cereale pentru export. Combinând mărfurile generale cu cereale, RHT a reușit să pună la punct o linie de transport intermodal care funcționează cu o eficiență foarte bună, trenul fiind permanent plin tur-retur.
„Conceptul nostru a fost de a echilibra volumele de mărfuri disponibile pentru import cu exporturile de cereale pe care noi întotdeauna le-am avut pentru vestul Europei și pe care le-am transportat in mare parte pe cale ferata cat si rutier, in mod constant. Transportul intermodal a devenit o alternativa la momentul construirii terminalului intermodal propriu.”, a declarat Louisa Gorban, director general Rail Hub Transylvania.
Astfel, 60-70 % din exporturi sunt asigurate de Transylvania Invest, iar Internaţional Alexander asigură tot importul şi diferenţa de 30-40% din exporturi.
Chiar dacă pentru început cei doi parteneri ocupa integral capacitatea primului tren, orice shipper sau transportator care doreşte să trimită mărfuri pe ruta Vladimirescu-Ghent sau pe retur este binevenit să se alature acestui trafic. Bookingul se face prin biroul de vânzări al International Alexander, iar Transylvania Invest are flexibilitatea de a calibra volumele de cereale la export, astfel încât trenul să circule in parametrii maximi pe aceasta ruta, scopul fiind intotdeauna optimizarea costurilor.
„Chiar dacă este o piaţă mai pretenţioasă, noi reuşim să ajungem cu produsele romanesti în vestul Europei altfel decât se întâmplă în mod obişnuit, evitand manipulările din terminalele maritime şi din depozite, plus valoare care se reflecta in marja de profit.” a declarat Sergiu Gorban, CEO Transylvania Invest.
“Strategia noastră este de a identifica, în urmatoarea etapa de dezvoltare a transportului intermodal, o conexiune nouă care sa faciliteze fluxul constant si o balanta echilibrata intre volumele de import si cele pentru export, folosind aceiasi reteta dar incorporand noi industrii. Din terminalul de plecare, Rail Hub Transylvania, unde avem consolidate servicii si echipamente, intentionam sa ajungem in vestul Germaniei” a declarat Catalin Duma, Intermodal Manager – International Alexander
Puteți citi articolul integral in revista Logistica de octombrie.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit