In articolul intitulat „Doua firme est-europene au primit condamnari in Belgia pentru dumping social”, publicat pe www.traficmedia.ro pe 27.01.2020, in al doilea paragraf care se refera la firmele de transport international rutier marfuri AVIS MMS SRL MD, AVIS TRANS SRL RO si administratorul acesteia din urma, apare o informatie incompleta si ca atare eronata.
In textul original se mentiona: “Cel de-al doilea caz se refera la companiile Avis Trans si Avis MMS, care, potrivit judecatorilor, ar fi folosit 27 de soferi din Romania si Moldova pentru a efectua transport in zona portului Zeebrugge, ei nefiind platiti conform salariilor minime belgiene, potrivit ziarului Nieuwsblad Transport. In acest caz, a fost acuzat doar administratorul celor doua companii, care la sfarsitul procesului a fost condamnat la 12 luni de inchisoare si o amenda de 350.000 de euro. Potrivit apararii, companiile nu au lucrat doar pentru clientii belgieni, ci au efectuat curse si catre/dinspre Romania sau Moldova. „Unii soferi au castigat pana la 3.000 de euro net. Deci nu suntem exploatatori“, a spus apararea.”
„Acest paragraf preluat din publicatia belgiana “Nieuwsblad Transport” nu cuprindea toate informatiile din textul articolului, in care se mentiona faptul ca administratorul celor doua companii a fost condamnat la 12 luni de inchisoare cu amanare, nu 12 luni de inchisoare, astfel incat sa se inteleaga de catre cititori ca administratorul nu a primit o pedeapsa privativa de libertate”, se mentioneaza in Dreptul la replica primit de la avocatul celor doua companii cu sediul in Iasi.
In plus, aceasta mai precizeaza ca administratorul companiei are de plata o amenda in cuantum de 43.000 de euro, diferenta de trei patrimi pana la suma de 129.600 avand suspendata executarea pe o perioada de 3 (trei) ani. Cele doua companii – Avis Trans SRL si Avis MMS SRL – au de plata efectiv fiecare cate o amenda de 162.000 euro, iar diferenta de trei patrimi pana la suma de 648.000 euro/fiecare are suspendata executarea pe o perioada de trei ani. Sumele platite initial drept cautiune pentru eliberarea camioanelor in urma controalelor nu au mai fost restituite de catre autoritatile belgiene, dispunandu-se confiscarea prin decizia pronuntata.
Apararea celor doua firme a declarat ca va face apel la decizia instantei belgiene din ianuarie.
Vineri 1 noiembrie a avut loc cea de a zecea Gala de premiere a celor mai eficienti operatori de transport si logistica din Romania organizata de revista Tranzit.. Evenimentul a fost precedat de o conferinta de jumatate de zi, in care participantii au putut afla de la eurodeputatii Gheorghe Falca (PNL), Marian Jean Marinescu (PNL) si Clotilde Armand (USR) care este evolutia in Trialog a mult-urmaritului Pachet Mobilitate, iar de la Cristian Nevzoreanu (Dacia si ACAROM), Szabolcs Szente (Hirschman Automotive), Adrian Crizbasianu (DB Schenker) si Dan Artenii (GEFCO) daca industria automotive din Romania, cat si cea din Europa intra sau nu in recesiune si cum se pregateste logistica automotive de digitalizare.
Atentia publicului a fost captata si de dezbaterea focusata pe termenele de plata si influenta prelungirii tot mai mare a acestora in balanta contabila a oricarei firme de transport, care a beneficiat de impartasirea datelor Vio Transgrup, prezentate de Viorel Angelescu, in prezenta a cinci consultanti de transport , financiari si in asigurari: Decebal Popescu (Transport Academy), Eduard Burghelia (Confidas), Adina China (Instant Factoring), Alin Dicu (ASKO Assekuranz) si Razvan Sofalca (Otto Broker).
Discutiile au durat mai bine de cinci ore, cele mai importante idei urmand sa fie prezentate in editia de decembrie a revistei Tranzit.
Seara a continuat cu doua concerte de zile mari: Elena Ionescu (ex-Mandinga) si trupa de percutie Mandinga a incalzit atmosfera, dupa care Mihai Margineanu si bandul lui au recompensat din plin publicul cald care a cantat si dansat tot concertul cu artisii. Corzile rupte ale viorii pe „Balada” lui Ciprian Porumbescu si betele rupte ale tobosarului spun totul despre dedicatia artistilor, a caror prestatie nu va fi uitata prea curand de participantii celei de a zecea Gale Tranzit.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit