Camioanele care au tranzitat Germania, pe unele dintre cele mai aglomerate autostrazi, au avut surpriza sa fie verificate de filtrele de control realizate de politie, Oficiului Federal pentru Transport Rutier din Germania (Das Bundesamt für Güterverkehr – BAG) si Autoritatea Vamala, ca parte a programului „Siguranta. Mobilitate. Viata“, desfasurat la nivel national.
In urma controalelor, concluzia autoritatilor a fost ca a crescut masiv prezenta flotelor detinute de companiile est-europene pe pietele vestice si, din pacate, a scazut dramatic nivelul de calificare a soferului, ceea ce reprezinta un potential pericol pentru siguranta in trafic. Observatiile au fost facuite in urma controalelor realizate pe autostrada A4, in apropiere de Aachen. Cele mai frecvente probleme identificate au vizat arimarea incorecta a incarcaturii, urmate de nerespectarea perioadei de condus si odihna. Au existat chiar si suspiciuni de utilizare a unui permis fals. 70-80% dintre camioanele controlate detineau placute de inmatriculare straine. In cele cinci ore de control au fost aplicate sanctiuni in valoare de 8.000 de euro pentru doar 32 de camioane/soferi.
La finalul verificarilor s-a constatat ca din 16.753 de vehicule controlate au fost detectate 9.998 de incalcari ale legii. Aproximativ in 50% dintre vehicule au fost sanctionate pentru abateri multiple.
Conform raportului, au fost 4.230 de cazuri de depasire a vitezei, urmate de depasirea perioadei de condus si odihna in 1.629 de cazuri. 1.029 de sanctiuni au fost aplicate pentru arimarea incorecta a marfurilor, iar alte 1.087 pentru nementinerea distantei fata de vehiculul din fata. 655 de camioane nu au mai primit acordul de a-si continua cursa.
Hyundai se pregateste de lansarea primei oferte comerciale de camioane pe hidrogen in Europa. Tara aleasa pentru proiectul pilot este Elvetia, care produce cantitati mari de energie regenerabila, in special prin hidrocentrale, si care are si o politica de protectie a mediului coerenta.
Astfel, un consortiu format din producatori de energie (hidrocentrala din Goesgen, la circa 100 km de Zurich), producatori din industrie, precum Hyundai si Linde, retaileri etc., a investit intr-o linie de electroliza care sa transforme energia electrica produsa de hidrocentrala in hidrogen. Gazul rezultat este transportat in containere speciale catre cele doua statii de alimentare existente pana la acest moment, de unde clientii de autoturisme si camioane Hyundai care merg pe hidrogen vor putea alimenta.
Pana in ianuarie 2020, cand vor fi livrate primele camioane pe hidrogen, Hyundai a oferit spre testare celor peste 200 de clienti invitati la lansarea noului concept de business – inchirierea de camioane pe hidrogen – cateva modele de Nexxo.
Urmariti un interviu cu ofiterul de presa al Hyundai Elvetia, care explica cum functioneaza Nexxo. Rezervorul plin cu 36,5 kg de hidrogen asigura o economie de 400 km. Pretul hidrogenului a fost calculat astfel incat sa fie similar pretului benzinei necesare pentru a parcurge aceeasi distanta.
Pretul unui Nexxo este de 82.900 de euro in Elvetia. Hidrogenul ofera avantajul de a nu fi accizabil, iar o alimentare cu hidrogen dureaza chiar mai putin decat o alimentare cu benzina.
Mai multe detalii despre camionul pe hidrogen puteti citi in editia de noiembrie a revistei Tranzit.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit