Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hyundai se pregateste de lansarea primei oferte comerciale de camioane pe hidrogen in Europa. Tara aleasa pentru proiectul pilot este Elvetia, care produce cantitati mari de energie regenerabila, in special prin hidrocentrale, si care are si o politica de protectie a mediului coerenta.
Astfel, un consortiu format din producatori de energie (hidrocentrala din Goesgen, la circa 100 km de Zurich), producatori din industrie, precum Hyundai si Linde, retaileri etc., a investit intr-o linie de electroliza care sa transforme energia electrica produsa de hidrocentrala in hidrogen. Gazul rezultat este transportat in containere speciale catre cele doua statii de alimentare existente pana la acest moment, de unde clientii de autoturisme si camioane Hyundai care merg pe hidrogen vor putea alimenta.

Pana in ianuarie 2020, cand vor fi livrate primele camioane pe hidrogen, Hyundai a oferit spre testare celor peste 200 de clienti invitati la lansarea noului concept de business – inchirierea de camioane pe hidrogen – cateva modele de Nexxo.
Urmariti un interviu cu ofiterul de presa al Hyundai Elvetia, care explica cum functioneaza Nexxo. Rezervorul plin cu 36,5 kg de hidrogen asigura o economie de 400 km. Pretul hidrogenului a fost calculat astfel incat sa fie similar pretului benzinei necesare pentru a parcurge aceeasi distanta.
Pretul unui Nexxo este de 82.900 de euro in Elvetia. Hidrogenul ofera avantajul de a nu fi accizabil, iar o alimentare cu hidrogen dureaza chiar mai putin decat o alimentare cu benzina.
Mai multe detalii despre camionul pe hidrogen puteti citi in editia de noiembrie a revistei Tranzit.

Initiativele tiroliene de pana acum se pare ca nu au fost suficiente pentru a reduce numarul de camioane care tranziteaza pasul Brenner. Ca urmare, autoritatile acestei regiuni austriece au semnat in cadrul reuniunii de la Castel Tirolo, pe 5 septembrie, o declaratie comuna cu autoritatile „vecine“ din Tirolul de Sud. Aceasta cuprinde noua initiative care vor face tranzitul prin Brenner mai putin avantajos pentru camioane, favorizand in acelasi timp transferul marfurilor de pe sosea pe calea ferata. Un astfel de rezultat se obtine prin cresterea taxelor de autostrada pentru vehicule grele astfel incat acestea sa fie similare in sudul si in nordul Brenner-ului, dar si prin intensificarea controalelor pe drumurile secundare pe care camioanele ar fi tentate sa le foloseasca, dupa cum a precizat guvernatorul Tirolului, Gunther Platter.

Omologul sau din Tirolul de Sud, Arno Kompatscher, a subliniat rolul tot mai mare pe care il pot juca interporturile si, prin urmare, si-a afirmat intentia de a construi altele noi, solicitand in acelasi timp managerilor infrastructurii feroviare si autoritatilor nationale sa investeasca in masuri de protectie acustica pe liniile existente si in material rulant silentios. De asemenea, trebuie realizata armonizarea imediata a traficului feroviar, in asteptarea finalizarii tunelului de baza Brenner.
Dozajele si interdictiile de circulatie sunt masuri de urgenta pentru mentinerea sigurantei traficului si garantarea aprovizionarii de-a lungul coridoarelor din Valea Innului si Pasul Brenner. Dar, ceea ce este cu adevarat necesar, potrivit autoritatilor din Tyrol si Alto Adige, este un sistem care sa se activeze atunci cand se constata in Kufstein si Ala / Avio ca traficul este prea intens si exista risc de congestionare.