Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tranzitul vamal este o procedură esențială în comerțul internațional, care permite mărfurilor să traverseze teritorii vamale fără a plăti taxe și TVA în țara sa până când ajung la destinație finală. Exportatorul poate trimite bunurile din țara sa fără a suporta aceste costuri, iar importatorul va plăti taxele și TVA doar atunci când mărfurile ajung în depozitul său. Pe parcursul tranzitului, mărfurile sunt supravegheate strict de autoritățile vamale pentru a preveni fraudarea sau pierderea acestora. Această procedură este crucială pentru asigurarea că datoria vamală va fi îndeplinită în eventualitatea în care mărfurile sunt pierdute sau nu ajung la destinație.

TransitNet este un serviciu electronic multinațional unic dezvoltat de SGS pentru gestionarea eficientă a tranzitului vamal. Soluția elimină necesitatea achiziționării de software, depunerii de garanții vamale sau implicării unui expert vamal intern. Serviciul este multimodal, acoperind transportul rutier, feroviar, Ro-Ro și barjele, și permite clienților să creeze și să gestioneze declarații de tranzit în diverse sisteme vamale. SGS acționează în calitate de titular de procedură (HoP) în fața vămii în numele clienților săi (transportatori, brokeri, expeditori de mărfuri etc.), gestionând declarațiile și asigurând o garanție financiară pentru vamă. Platforma este securizată, multilingvă și accesibilă online, oferind posibilitatea de a monitoriza în timp real starea declarațiilor de tranzit până la finalizare.

În prezent, TransitNet, dezvoltat de SGS, este conectat la 25 de sisteme vamale din întreaga lume, printre care se numără 23 de țări NCTS, Moldova și Belarus din Uniunea Economică Euroasiatică. Acesta oferă acces la 40 de țări de destinație, inclusiv Belarus, Rusia, Kazahstan și Kârgâzstan. Platforma este în continuă expansiune și dezvoltare pentru a răspunde cerințelor clienților. SGS gestionează anual peste 1 milion de declarații de tranzit vamal pentru mai mulți de 14.000 de clienți, cu un volum total al garanțiilor depuse care depășește 850 de milioane de euro.

Futuristic Technology Concept: Autonomous Semi Truck with Cargo Trailer Drives at Night on the Road with Sensors Scanning Surrounding. Special Effects of Self Driving Truck Digitalizing Freeway

TransitNet oferă numeroase beneficii esențiale pentru gestionarea eficientă a tranzitului vamal:

Platformă web multilingvă: Este o aplicație web simplă și prietenoasă, care gestionează flotele, comercianții și mărfurile, asigurând confidențialitatea informațiilor.

Scalabilitate și siguranță: Platforma este complet scalabilă și securizată, permițând un număr nelimitat de utilizatori și depunerea simultană a declarațiilor de tranzit la mai multe birouri vamale.

Disponibilitate non-stop: Serviciile sunt disponibile 7 zile din 7, timp de 365 de zile pe an, asigurând acces continuu și operare fără întrerupere.

Urmărire avansată: Oferă managerilor de logistică posibilitatea de a urmări declarațiile de tranzit vamal de la începutul până la sfârșitul cursei.

Experiență internațională: Vama colaborează cu un furnizor de servicii cu experiență internațională și de încredere.

Predictibilitate și protecție: Asigură predictibilitatea operațiunilor și serviciilor prin intermediul garanțiilor bancare (garanția de referință depusă la vamă), protejând interesele părților implicate.

Acoperirea mărfurilor sensibile: Includerea mărfurilor “sensibile”, cum ar fi alcoolul sau țigările, pentru clienții aprobați în prealabil.

Detalii ENS și alte notificări: Serviciul TransitNet T1 include detaliile ENS fără costuri suplimentare, facilitând producerea datelor necesare, inclusiv pentru mărfurile destinate porturilor de intrare în UE. Se pot depune notificări TIR, notificări CHED-PP etc.

Rezolvarea rapidă a problemelor: Datorită colaborării cu diverse administrații vamale, TransitNet oferă soluții imediate pentru orice probleme care pot apărea în timpul transportului, minimizând reclamațiile vamale și pierderile potențiale.

Two trucks on highway in motion blur at sunset

Casa de expediții GOPET ROMÂNIA raportează întârzieri semnificative și modificări operaționale din cauza conflictului din regiunea Mării Roșii. În fața acestor provocări, compania a decis să investească într-un nou sistem de monitorizare a expedițiilor, care compară informațiile despre locația transporturilor din trei surse independente: compania de transport maritim, datele obținute prin satelit și informațiile din port. GOPET speră că prin acest sistem să se permită furnizarea unor estimări mai clare ale orelor de sosire a livrărilor.

Pe fondul atacurilor rebelilor Houthi asupra navelor comerciale din Marea Roșie, comerțul internațional prin Canalul Suez, rută crucială pentru traficul global de transport, a fost întârziat. Astfel, criza a forțat navele să ocolească în jurul Capului Bunei Speranțe din Africa, extinzând traseele de transport cu mii de mile, ceea ce a dublat costurile de livrare și a adus întârzieri serioase. Prin urmare, GOPET ROMÂNIA a fost nevoită să facă schimbări operaționale pentru a gestiona această situație dificilă și a asigura continuitatea serviciilor pentru clienți.

„În această perioadă, am considerat deosebit de important să acționăm proactiv, motiv pentru care am decis să investim într-un sistem nou de urmărire a expedițiilor, astfel încât să creștem acuratețea cu care putem comunica timpii de livrare care s-au mărit considerabil. Totodată, am căutat inclusiv variante alternative de încărcare, precum transportul feroviar. Acesta este un serviciu ce se încadrează ca timp de tranzit și preț între transportul maritim și cel aerian. În condițiile actuale de piață, si transportul aerian este o opțiune, mai ales când vorbim de loturi mai reduse de mărfuri și de nevoia de a primi la timp livrările într-un timp scurt; prin urmare, există clienți care preferă să achite tarife mai mari, însă să aibă o siguranță sporită asupra timpului de tranzit. În ultima perioadă, am avut întârzieri de peste 60 de zile pentru transportul maritim. Considerăm vital ca toți partenerii și clienții noștri să cunoască atât problemele pe care le întâmpinăm în această perioadă, cât mai ales faptul că facem tot ce ne stă în putință să identificăm cele mai bune opțiuni de încărcare din punct de vedere transit time și preț către client.”,

a precizat Iuliana Vârlănuță, Sea Business Development Manager, GOPET ROMÂNIA.

Printre deciziile operaționale sunt incluse verificarea punctuală a fiecărui transport pentru a afla din timp despre modificările de rută și întârzierile, extinderea rețelei de parteneri în găsirea celei mai bune opțiuni de încărcare și tranzit pentru clienți, explorarea de variante alternative de transport, așa cum transportul feroviar sau aerian, în vederea compensării întârzierilor și incertitudinile din transportul maritim.

Întreaga industrie s-a confruntat în ultimele luni cu întârzieri constante în livrarea mărfurilor, precum și cu modificări frecvente ale rutelor de transport, cauzate de schimbările politice și de securitatea din zona Mării Roșii și ocolirea Africii. Astfel, au avut un impact direct asupra operațiunilor și serviciilor oferite, generând o serie de dificultăți și provocări de adaptare la noul context. Un alt efect observat este congestionarea porturilor, un factor care pune presiune pe termenul de livrare. Operațiunile din port sunt întârziate, iar presiunea se extinde și asupra capacității rutiere, care devine deficitară. Congestia din porturi se transmite automat în trafic, ceea ce contribuie la prelungirea termenelor de livrare.

Toți acești factori au făcut ca GOPET ROMÂNIA să se confrunte cu reale dificultăți în a furniza date de sosire estimative fiabile clienților, din cauza modificărilor frecvente ale rutelor de transport și a întârzierilor neprevăzute, generând o lipsă majoră de predictibilitate, un indicator esențial în serviciile de transport. O altă provocare majoră este modificarea constantă a timpilor de tranzit și a rutelor de livrare, fără informații suplimentare sau justificări din partea liniilor maritime. În plus, ocolirea Africii a condus la zile suplimentare de tranzit.

„Prin ocolirea Africii, dincolo de prețurile mărite, apar și zilele extra care se adaugă la cele inițiale de tranzit, undeva între 20 – 25 de zile, asta pentru că unele linii maritime decid asupra marjei de interes alocat unor porturi în detrimentul altora. Această deservire neconformă aduce după sine modificarea rutei inițiale la momentul încărcării unui container, iar asta ajunge să se traducă în zile și mai multe de întârziere. Evident că, în aceste condiții, nu mai putem vorbi de livrări just in time. Clienții trebuie să planifice cu și mai mult timp înainte pentru a se asigura că mărfurile vor ajunge la timp. De exemplu, dacă discutăm despre campanii de Crăciun sau Black Friday, companiile trebuie să se asigure că au locuri rezervate încă din mai sau, cel mai târziu, iunie.”,

a completat Iuliana Vârlănuță, Sea Business Development Manager, GOPET ROMÂNIA.

În prezent, un timp de tranzit (tt) din Sudul Chinei către România a ajuns la aproape 60 de zile, față de 35-40 de zile, cât era în mod normal, iar din Nordul Chinei în România, un astfel de transport poate să ajungă și la 70 zile, pentru import. În privința exportului, lucrurile stau asemănător, timpii de tranzit către destinațiile asiatice ating și până la circa 85 – 90 zile. Ca urmare a măririi timpilor de tranzit și a insecurității generate de alegerea noilor rute, a fost sistat și serviciul de transport maritim direct.

Întârzierile fizice pe lanțul de aprovizionare au în mod evident și impact financiar, prin întârzierea plăților, ceea ce conduce la încasări întârziate. Cu toate acestea, GOPET ROMÂNIA își reafirmă angajamentul față de clienți și parteneri pentru a continua să ofere servicii de înaltă calitate și soluții adaptate în ciuda provocărilor întâmpinate.