Editia a treia a concursului anul de Inovatie in Supply-Chain organizat de revista Tranzit, cu suportul unui juriu format din specialisti in logistica si transport – Loredana Dan (International Alexander), Patricia Rosu (Coca-Cola HBC), Adrian Draganescu (Mega Image), Bogdan Dragomir (Step One), Dan Dehenes (Kaufland Turda), Adrian Crizbasianu (DB Schenker), Cornel Morcov (FAN Courier), Marian Tudor (emag) si Marilena Matei (Tranzit) – a desemnat doi castigatori in solutiile propuse de companiile Trucknet si Connections.
Trucknet este o platforma cloud bazata pe optimizarea transportului. Solutia ofera schimburi inteligente de marfuri intre companii pentru a-si spori eficienta si pentru a reduce costurile si, prin urmare, pentru a-si imbunatati profiturile, reducand in acelasi timp impactul asupra mediului prin reducerea kilometrilor „pe gol“. Trucknet este o platforma comerciala care ofera companiilor de transport optiunea „Cross-Optimization“, revolutionand piata de marfa prin exploatarea tuturor avantajelor sistemului TMS.
Compania Connections a prezentat un robot – Robotic Process Automation – menit sa eficientizeze procesele de business din back office. Robotul este programat care sa efectueze procesele repetitive, fiind o entitate capabila sa imite actiunile umane care indeplineste automat sarcinile, fara eroare si fara interventie umana.
Premierea a avut loc la ExpoTranzit, pe 30 mai la Cluj-Napoca, felicitarile mergand si catre ceilalti doi participanti, Trans. eu si Total Technologies, care au inscris in concurs aplicatii interesante, pe teme de interes pentru nevoile actuale ale pietei de transport si logistica. Trans.Eu a inscris in concurs TMS Class 4.0, o aplicatie web accesibila de pe toate tipurile de dispozitive. Platforma Trans.eu cuprinde o baza de date de 25.000 de companii de transport ce dispun de o flota de 150.000 de vehicule. Pe baza unui algoritm de calcul platforma aloca marfa inscrisa catre transportatorul potrivit. Noua solutie include elemente cheie pentru expeditori precum optimizarea proceselor de transport si acces permanent la o baza de date de transportatori verificati. TMS Class 4.0 faciliteaza implementarea comezilor de transport, inclusiv monitorizarea statusului.
Total Technologies a ales sa participe la editia 2019 a Concursului de Inovatie cu un vehicul automatizat ghidat – Robot Mobile Autonomous (AMR) – oferit prin intermediul Fetch Robotics al carui partener este pentru Romania si Moldova. Liniile de roboti autonomi pot lucra independent sau interdependent si in baza unor senzori si algoritmi efectueaza sarcini precum colectarea datelor si transportul materialelor in depozit. Planurile pentru sarcini sunt create folosind platforma FetchCore Cloud Robotics.
Solutiile vor fi prezentate detaliat in numarul urmator al revistei Tranzit Logistica si reprezinta repere de inspiratie pentru toti operatorii de logistica si transport care vor sa se diferentieze de restul pietei.
Prezent si de aceasta data la conferinta Tranzit de la Cluj-Napoca, avocatul belgian Frederick Vanden Bogaerde a fost de parere, ascultand interventiile politicienilor si ale reprezentantilor asociatiilor profesionale ale transportatorilor, ca „sunteti prea putini si veniti prea tarziu. In plus, o singura persoana de aici a subliniat corect ce este in spatele Pachetului Mobilitate: o solutie la criza de soferi cu care se confrunta statele din vest, care astfel gasesc o cale sa tina firmele estice cat mai aproape de casa si sa le ia conducatorii auto.“
Or, aceasta solutie, care pentru Germania si alte tari mari este „geniala“, dezavantajeaza nu doar transportatorii estici, ci si pe cei de la periferia continentului – pentru care e dificil sa aduca la fiecare patru saptamani camioanele acasa – si pentru cei din tarile vestice cu suprafete mici, ca BeNeLux sau Danemarca – ale caror camioane ar trebui, daca s-ar vota actualele propuneri referitoare la cabotaj, sa stea in tara de inmatriculare cel putin 60 de ore – chiar daca in prezent acestia din urma, imbatati de mirajul trimiterii esticilor la ei acasa, nu sunt foarte constienti de impactul negativ asupra lor insile, asa cum a remarcat Frederick Vanden Bogaerde, dupa ce a sustinut in Belgia o prezentare a Pachetului Mobilitate si a ce va aduce el pe piata de transport – si nu numai.
„Deci nu trebuie sa stati de vorba doar cu asociatii si politicieni din tarile central si est-europene“, puncteaza avocatul, „pentru ca in realitate Pachetul aduce beneficii doar pentru Germania, Franta si, poate, Spania si Italia. Daca veniti cu argumente puteti convinge factorii implicati din restul tarilor ca este si in interesul lor sa sustina punctele dumneavoastra de vedere.“
Frederick Vanden Bogaerde a mai subliniat faptul ca in ultimul timp piata de transport s-a schimbat foarte rapid si ca unii clienti de-ai sai din Bulgaria, Romania, Polonia sau Tarile Baltice muta deja flotele in Germania, deci politica din spatele Pachetului Mobilitate da rezultate pentru aceasta tara si prin acoperirea deficitului de forta de munca, si prin atragerea de taxe si impozite.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit