Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La cererile insistente ale autoritatilor belgiene, olandeze si franceze mai ales, dar si italiene, functionarii ITM si ANAF au inceput controale in toata tara la firmele de transport care lucreaza la intracomunitar.
Daca in primul val au fost vizate filialele din Romania ale firmelor de transport din Belgia, Olanda sau Italia, in ultima luna mai multe firme cu capital romanesc au reclamat controale ale autoritatilor pe detasare transnationala a soferilor.

Scenariul este clasic: functionarii ITM verifica intocmirea documentelor de detasare transnationala a soferilor care ajung in Comunitatea Europeana cu avionul sau microbzul si tot la fel se intorc dupa un anumit interval de timp, dupa care ANAF verifica modul de plata a soferului. Diurna sau, mai corect, indemnizatia de detasare sunt in unele cazuri considerate a fi acordate in mod gresit, imputandu-se transportatorului plata soferului la nivelul salarial stabilit de salariul minim (sau chiar stabilit de acordul colectiv de munca al soferilor) din tara in care este stabilit principalul beneficiar.
Cum s-au soldat aceste controale si de ce asociatiile profesionale ale transportatorilor trebuie sa initieze legi care sa reglementeze clar transporturile rutiere, dupa modelul transportului naval sau aerian, vom discuta pe 31 mai, la Cluj, in cadrul conferintelor Tranzit, cu patru avocati specializati: Ana-Maria Vasile (D&B David si Baias, societate de avocatura afliata a PwC in Romania), Sorana Cernea (TPA), Alexandra Jivan (Jivan Attorneys) si Adrian Mihaita Pui (Ludusan).
Programul integral al evenimentului poate fi consultat la linkul de mai jos.
https://www.traficmedia.ro/13404-expo-tranzit-2019.html

Raportorul TRAN care a introdus in Pachetul de Mobilitate cele mai nefaste amendamente pentru transportatorii estici, Ismail Ertug (membru al socialistilor din Germania), a raspuns propunerii revistei Tranzit de a discuta inca o data cu transportatorii est-europeni amendamentele adoptate deja in Parlamentul European pe 4 aprilie.
In cazul in care va fi reales in Parlamentului European si va ajunge in pozitia de a face parte din echipa Parlamentului European care va negocia cu Consiliul Uniunii Europene si cu Comisia Europeana, Ismail Ertug a promis ca va lua in considerare propunerea revistei Tranzit de a stabili intervalul obligatoriu la care un camion trebuie sa se intoarca in tara de origine in functie de distanta dintre tara respectiva si centrul economic al Europei.

Argumentul nostru a fost ca nemtii sau belgienii se pot intoarce cu usurinta in tara de origine la fiecare patru saptamani, insa lucrurile nu stau la fel de bine pentru romani, bulgari, lituanieni, portughezi, irlandezi sau spanioli.
Chiar daca transportatorii estici isi doresc sa nu existe nicio conditionare de intoarcere a camionului in tara de origine, politicienii nostri trebuie sa fie pregatiti pentru mai multe compromisuri cand va veni momentul de negociere a Pachetului de Mobilitate cu Comisia si Consiliul UE, cata vreme politica negarii totale a Pachetului nu a dat roade.
Revista Tranzit gazduieste la Cluj pe 30 si 31 mai, in cadrul ExpoTranzit, o intalnire a asociatiilor profesionale a transportatorilor din regiune cu politicienii fosti si viitori membri ai Parlamentului European pe marginea celor mai bune solutii de compromis care sa fie sustinute de politicienii nostri dupa alegerile din 26 mai.