In contextul crizei de soferi, foarte multi operatori de transport sunt interesati sa angajeze forta de munca din state din afara Uniunii Europene, iar Ucraina pare cea mai atractiva optiune. In piata se vehiculeaza deja ideea ca acest lucru este posibil, iar unele firme de recrutare de personal au facut deja demersuri in acest sens.
Inspectoratul de Stat pentru Control in Transport Rutier (ISCTR) lamureste aceasta chestiune: in urma unei solicitari trimise de revista Tranzit, ISCTR arata ca, potrivit ordinului nr. 1214/2015 pentru aprobarea normelor privind pregatirea si atestarea profesionala a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere sunt recunoscute ca valabile certificatele de pregatire initiala si continua (CPI si CPC), eliberate in conditiile directivei 2003/59/CE, de autoritatea competenta din Romania si de alte state membre UE. Astfel, este clar ca operatorii de transport din Romania nu pot angaja si utiliza un conducator auto dintr-un stat non-UE (inclusiv Ucraina), daca acesta nu detine un certificat de pregatire profesionala emis de autoritatea competenta dintr-un stat membru.
La control, inspectorii ISCTR solicita soferilor sa prezinte atestatul de conducator auto prevazut la articolul 5 din regulamentul european 1072/2009, dupa caz, certificatul de pregatire profesionala, avizul medical si psihologic eliberat de un cabinet medical agreat de Ministerul Transporturilor si cartela tahograf emisa conform legislatiei in vigoare, in cazul in care efectueaza operatiuni de transoport care intra in domeniul de reglementare al regulamentului 561/2006 privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere.
Revista Tranzit, care pe 5 aprilie organizeaza cea mai importanta Conferinta de transport din zona Moldovei la Hotel Mandachi din Suceava, sustine demersul antreprenorului Stefan Mandachi de a construi autostrazi in zona Moldovei.
„Consideram ca este nevoie de cel putin o autostrada care sa lege Moldova de restul tarii, in primul rand pentru a diminua numarul accidentelor rutiere petrecute pe aceste drumuri, dar si pentru a reduce costurile de transport ale firmelor din domeniu, acest lucru putand contribui la reducerea crizei de soferi profesionisti. Faptul ca nu avem autostrada in Moldova influenteaza negativ cresterea economica din zona, investiile in centre de productie fiind limitate.“
Din pacate, Romania e pe primul loc in Europa la numarul de decese inregistrate pe sosele, statisticile aratand ca in fiecare an isi pierd viata 99 de persoane la 1 milion de locuitori, in conditiile in care media europeana este de 50 de decese la 1 milion de locuitori. #sieu #romaniavreaautostrazi
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit