Din cei aproape 17.800 de straini non UE, SEE sau Confederatia Elvetiana inregistrati cu contracte individuale de munca active la finalul lunii septembrie, aproape 400 lucrau in transporturi, potrivit unei statistici oferite de Ministerul Muncii la solicitarea revistei Tranzit. Daca includem si apatrizii, numarul strainilor din transporturi creste la 691 de persoane.
Potrivit Hotararii Guvernului nr. 946/2017 privind stabilirea contingentului pe tipuri de lucratori nou-admisi pe piata fortei de munca in anul 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, numarul total de autorizatii de munca ce vor putea fi eliberate strainilor in 2018 este de 15.000, dupa cum urmeaza: lucratori permanenti 8.000, lucratori stagiari – 100, lucratori sezonieri – 400, lucratori transfrontalieri – 100, lucratori inalt calificati – 500, lucratori detasati 5200, persoane transferate in cadrul aceleiasi companii 700, se arata in raspunsul Ministerului Muncii. Contingentul initial era de 7.000, insa autoritatile au decis suplimentarea cu 8.000 (4.000 permanenti si 4.000 detasati) a numarului de lucratori nou-admisi pe piata fortei de munca din Romania. Din explicatiile oferite de Ministerul Muncii, suplimentarea numarului de avize de munca a avut la baza cresterea numarului de solicitari primite de Inspectoratul General pentru Imigrari (IGI) din partea angajatorilor si, implicit, a numarului de avize de munca eliberate, o crestere cu 54% fata de perioada similara din 2017. In plus, la decizia de suplimentare au contribuit si datele oferite de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, potrivit carora din totalul locurilor de munca vacante inregistrate in primul trimestru al anului 2018, 31.464 au fost declarate in mod repetat de catre angajatori ca fiind neocupate.
Din datele Inspectiei Muncii puse la dispozitia revistei Tranzit, rezulta ca sunt activi circa 17.800 de salariati cetateni straini non UE-SEE, cei mai multi din Turcia (3.716), China (2.155), Moldova (1.459) si Vietnam (1.905). Dintre acestia, in functie de domeniul de activitate economica conform clasificarii CAEN Rev. 2 al angajatorului, doar 387 lucreaza in transporturi, inclusiv transporturi cu taxiuri, aeriene de pasageri, aeriene de marfa, de marfa pe calea ferata si urbane, suburbane si metropolitane de calatori. In afara strainilor non UE, angajatorii romani au sub contract si apatrizi. Daca includem si acesti straini pe codurile CAEN enumerate mai sus, rezulta ca in Romania lucreaza in transporturi, in acest moment, circa 700 de straini din afara Uniunii Europene, un numar extrem de mic daca ne raportam la numarul vehiculelor comerciale inmatriculate in tara.
Recent lansatul model a fost votat de un juriu format din 23 de jurnalisti de la 23 de publicatii importante de profil din Europa, si in care Romania este reprezentata de revista Tranzit.
Castigatorul a acumulat 126 de puncte si a intrecut astfel Seriile L&P de la Scania si gamele FH/FM pe LNG de la Volvo Trucks.
Reamintim ca distinctia Camionul Anului se acorda anual modelului lansat pe piata in ultimele 12 luni care a adus cea mai mare contributie la eficienta transportului rutier, membrii juriului tinind cont de inovatia tehnologica adusa, de siguranta, confort, manevrabilitate, economie de carburant, amprenta de carbon si de costul total de operare.
Noul model Ford Trucks a putut fi testat intensiv din aceste puncte de vedere in august, in Turcia, de catre membrii juriului, care i-au apreciat eficienta si trenul de rulare avansat, ce include Eco-Roll, Adaptive Cruise Control (ACC) si Predictive Cruise Control bazat pe GPS, dar si silentiozitatea motorului Ford Ecotorq Euro 6 de 500 HP, de 12,7 l, cu sase cilindri in linie, si a transmisiei automate ZF Traxon cu 12 trepte. Nu sunt mai prejos nici noua cabina Ford Cargo pentru distante lungi, care ofera un mediu de lucru confortabil, ergonomic si prietenos, avand podea plata, latime de 2,5 m, inaltime interioara de 2,16 m, compartimente generoase de depozitare si bord cu instrumente digitale, usor de folosit si de navigat prin meniu. Si conectivitatea a fost remarcata, fiind asigurata de platforma ConnecTruck.
In concluzie, presedintele juriului International Truck of the Year, Gianenrico Griffini – care i-a acordat trofeul lui Haydar Yenigün, director general Ford Otosan, in cadrul unei ceremonii desfasurate la IAA Hanovra pe 19 septembrie – a apreciat ca „F-Max poate deveni un jucator relevant pe acest segment foarte competitiv care este transportul pe distante lungi“.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit