Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ca si anul trecut, Tranzit premiaza in cadrul conferintei din octombrie de la Cluj-Napoca pe cei mai importanti actori din logistica, atat pe baza rezultatelor financiare din 2011, cat si a informatiilor referitoare la activitatea din 2012 pe care acestia ni le-au pus la dispozitie. In ceea ce priveste cifra de afaceri primele doua pozitii sunt ocupate, ca si in 2010, de Schenker si Gefco, iar DHL Logistics pierde al treilea loc pe podium, care de data aceasta ii revine Kühne+Nagel, si la capitolul „profit“ s-a schimbat si liderul, care in 2011 este Karl Heinz Dietrich, urmat de Gefco – primul loc in 2010 – si de DSV Solutions. Iar despre strategia unora dintre cele mai importante firme din domeniu, planurile lor de extindere in viitorul apropiat sau modalitatile de eficientizare a activitatii la care au apelat in anii de criza, inclusiv vinderea unor divizii sau active, puteti citi in paginile urmatoare.


Firma ploiesteana Aquila are 2.399 de angajati si o suprafata totala de depozitare de 40.714 m2 in Ploiesti, Bucuresti, Tureni (Cluj), Pitesti, Craiova, Timisoara, Brasov, Deva, Targu Mures, Baia Mare, Oradea, Constanta, Galati, Bacau, Iasi si Suceava. Depozitele sunt acoperite si se preteaza la orice tip de marfa, inclusiv cu temperatura controlata, iar programul de lucru, in functie de specificul activitatii clientului, presupune 1-3 schimburi.
De-a lungul timpului, Aquila a evoluat, in cazul unora dintre clienti, de la statutul de distribuitor la cel de furnizor de servicii logistice integrate, iar colaborarile initiale pentru transport ocazional s-au transformat in parteneriate pe termen lung. In prezent, printre clienti se numara Unilever, SCA, Mars, Kaufland, Ferrero si Wrigley (pentru transport intern), DHL, Nokia, Logesta, Ikea si TNT (transport international) si Coca-Cola, Ferrero si SCA (logistica).
Cifra de afaceri Aquila a fost in 2011 de 751.112.147 de lei, iar profitul, de 4.964.352,66 lei, ambele valori fiind mai mari decat cele din 2010. Iar pentru perioada 2012-2013 compania si-a propus o crestere a cifrei de afaceri cu peste 15%.
Dachser are in Romania 54 de angajati si o suprafata totala de depozitare de 10.050 m2 – din care 69% proprie – la Bucuresti (2.500 m2), Ploiesti (6.700 m2, cu inaltime utila de 12 m, pentru marfuri periculoase), Brasov (300 m2) si Arad (550 m2). Depozitele sunt dotate cu sistem de sprinklere la nivel de raft, rafturi rezistente la seism si detectori de fum si gaze si beneficiaza de supraveghere video permanenta, paza permanenta si de serviciu pentru situatii de urgenta, toate acestea necesitand o investitie de 11 milioane de euro.
Firma se ocupa si de transport intern si international, avand o flota subcontractata de 300 de camioane, iar cifra sa de afaceri a fost de 13.915.060 de lei in 2011, fata de 10.315.445 de lei in 2010 si 1.243.626 de lei in 2009. Iar cifra de afaceri la nivel de grup a fost de 4,3 miliarde de euro, din care 39% din transporturi si expeditii si 61% din logistica.

Drumul Matasii reprezinta una dintre cele mai importante realizari ale civilizatiei mondiale pentru legaturile economice, comerciale si chiar culturale pe care le-a promovat. Tocmai aceste motive le-au avut in vedere si fondatorii Asociatiei Drumul Matasii in dorinta de a reactiva legaturile existente.
Asociatia a fost infiintata in martie 2012, fiind un organism nonguvernamental, conceput ca un mijloc de promovare si dinamizare a legaturilor pe multiple planuri intre Europa si Asia, legaturi in care tara noastra, prin istorie, economie si pozitia sa geopolitica, poate sa joace un rol important. "Prin infiintarea Asociatiei Drumul Matasii, suntem constienti de faptul ca, pentru atingerea obiectivelor propuse, avem o sarcina dificila. Dar pornim la drum cu increderea ca initiativa noastra va completa eforturile institutiilor publice si private atat din Romania, cat si din strainatate, determinate sa construiasca mai multe punti de dialog si mai multe proiecte de cooperare economica de-a lungul vechiului Drum al Matasii", a declarat Apti Metin, presedintele Asociatiei.

Pe langa obiectivele culturale, asociatia intentioneaza sa promoveze si ruta de transport Drumul Matasii si proiecte de deschidere a unor linii intermodale de transport, care sa utilizeze coridorul Asia-Europa folosindu-se legatura Portului Constanta cu Dunarea ca alternativa eficienta de deservire a Centrului si Estului Europei.
Un alt obiectiv este reprezentat de atragerea de noi fluxuri de marfa pe diferite cai de transport din Romania, si in special de promovarea Dunarii ca artera principala de transport al marfurilor de tranzit in si dinspre Europa Centrala. Mai ales ca Asia a avut o dinamica semnificativa pentru schimburile comerciale si dispune de resurse uriase si un potential la fel. "Alaturi de tari precum China, India, Japonia, acceptate deja ca puteri economice mondiale ale Asiei Centrale, au aparut …..