Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker a primit premiul Arilog Best Logistics and Operational Excellence Award pentru un proiect realizat pentru unul din clientii sai din domeniul retail, care a inceput in primavara acestui an. DB Schenker a propus o eficientizare a distributiei prin folosirea mai multor centre logistice in tara, dar si o reducere a costurilor de transport cu ajutorul trailerelor cu podea dubla.

 
Inainte de a lucra cu DB Schenker, clientul avea un singur depozit la Bucuresti, de unde asigura distributia in toata tara. Astfel, se ajungea la situatii in care marfa din Cluj venea la Bucuresti ca apoi sa fie livrata la Timisoara.

„Din punct de vedere logistic, acest lucru insemna pierdere de timp si de bani. Astfel, rutele erau prea lungi, timpul de stationare pe raft, foarte scurt, iar colectarea de la firmele de aprovizionare era prea inceata, deoarece unii nu doreau sa trimita marfa decat o data pe saptamana, astfel ca o colectare dura cel putin o saptamana. Timpul de tranzit era de maximum 72 de ore in zonele mai indepartate, iar dovada livrarii venea in 10 zile“, a explicat Robert Pasaniuc, reprezentantul DB Schenker.

Solutia: mai multe centre logistice
Clientul a dorit reducerea tuturor costurilor logistice, iar DB Schenker a venit cu solutia de a folosi mai multe depozite regionale, potrivite cu punctele de livrare ale clientului. Astfel ca i-a propus sa lucreze in patru hub-uri, cu rute mult mai scurte decat inainte. Exceptie faceau camioanele care transporta marfa intre depozite. Colectarea de la companiile de aprovizionare este mult mai rapida, deoarece acestea aduc marfa in punctele cele mai apropiate. Depozitele au ajutat ca timpul maxim de tranzit sa fie micsorat de la 72 de ore la 48, dovada livrarii s-a redus la cinci zile, timpul de retur s-a redus de la 15 la 5 zile, pretul de distributie pe palet a scazut cu circa 35%, iar costurile de colectare, cu peste 33%. Astfel, scaderea timpului de tranzit a dus la un timp mai lung al produsului pe raft, iar dovada livrarii mai rapide aduce si o facturare mai rapida. „De obicei, colectarea e putin mai scumpa, deoarece se face la nivel de maximum trei paleti. Iar distributia ajunge la o medie de 10-12 paleti.“ Numarul crescut de depozite va influenta si cresterea supplierilor, carora le va fi mult mai usor sa aduca marfa intr-un punct mai apropiat de locatia lor, iar cresterea numarului de paleti colectati va aduce si o scadere a costurilor. Prin faptul ca rutele de colectare si distributie a marfurilor sunt mai scurte, DB Schenker a redus emisiile de carbon cu peste 35%.

Costuri mai mici cu double-deck
Deoarece clientul folosea paleti mici, care nu puteau fi suprapusi, era nevoie ca pentru un transport intre depozite sa fie trimise 2-3 trailere standard, ce puteau fi incarcate la capacitatea de maximum 60%. DB Schenker le-a propus sa foloseasca trailere double-deck, solutie folosita deja cu succes de compania de logistica in Germania si America. Trailerele cu podea dubla, cu inaltime flexibila de montaj al etajului intermediar, au ajutat la eficientizarea spatiului. In prezent, ele sunt utilizate atat pentru transportul dintre depozitele folosite pentru acest client, cat si pentru distributia interna a DB Schenker. „Avand destul de multi clienti in automotive, paletii acestora nu sunt de 2,4 m, cat are o semiremorca. Dar unii paleti nu puteau fi suprapusi, deoarece exista riscul ca marfa sa se distruga.“
Astfel, daca un trailer standard are o capacitate maxima de 33 de europaleti, cel cu podea dubla poate incarca 66. In cazul paletilor incarcati de DB Schenker in trailerul standard se putea ajunge la un volum de circa 60%, pe cand in cel cu podea dubla se ajunge la 96%. In plus, noile trailere permit transportul impreuna al marfurilor alimentare si nealimentare prin separarea lor cu ajutorul podelei intermediare. Iar principalul avantaj consta in reducerea costurilor de distributie prin eficientizarea transportului. Astfel ca, la un an de la implementarea acestui sistem, numarul transporturilor dintre depozite, dar si costurile de distributie s-au injumatatit. Prin acest sistem, DB Schenker a redus emisiile de carbon cu 85%. Compania cauta solutii de reducere a emisiilor de carbon atat prin solutii de transport, cat si de depozitare. Anul acesta, compania a schimbat sistemul de iluminat al depozitului din Timisoara, reducand consumul de energie cu peste 80%. De altfel, DB Schenker se uita atent la partenerii sai si-i alege pe cei care au cele mai reduse emisii de carbon (avioane, nave maritime sau camioane cu motoare mai putin poluante).   

Conferinta „Piata de transport persoane la rascruce“ organizata de revista Tranzit la Sibiu, pe 3-4 noiembrie, a reunit 120 de participanti, reprezentanti ai companiilor din domeniu, alaturi de toate asociatiile profesionale de profil. In centrul discutiilor s-au aflat prevederile legii transporturilor si ale normelor de aplicare ce urmeaza sa intre in vigoare la 4 decembrie, odata cu regulamentele comunitare. Atat reprezentantii companiilor de profil, cat si cei ai asociatiilor profesionale si-au exprimat dezamagirea cu privire la modul in care sunt tratati de catre cei de la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), care au promulgat legea transporturilor, in ciuda faptului ca aceasta a fost respinsa de toti cei de fata la sedinta de dialog social. Companiile de transport persoane s-au aratat nemultumite de forma vaga a legii, care lasa loc de interpretari si de modificari prin normele de aplicare ale prevederilor stabilite. Cel mai probabil, traseele judetene si interjudetene vor fi atribuite prin licitatie in 2013.

Daca MTI a fost reprezentat de Valentin Tanase, care a tinut singur piept valului de reclamatii venit din partea operatorilor, de la Ministerul Administratiei si Internelor (MAI) nimeni nu si-a facut timp pentru a participa, desi invitatia fusese inaintata cu o luna inainte.
Aceasta este o noua dovada de sfidare la adresa transportatorilor, ca si criteriile de punctaj ale licitatiei pentru traseele judetene din ordinul 182/2011, unde, in ciuda tuturor demersurilor facute de asociatiile profesionale, s-a pastrat clasificarea pe stele. In lipsa unei opozitii combative din partea autoritatilor (nici Autoritatea Rutiera nu a putut participa, in contextul gravului accident de circulatie din Ungaria, care a monopolizat toate persoanele cu functie de decizie din ARR), reprezentantii asociatiilor profesionale au dezbatut principalele probleme generate de legislatia aprobata la repezeala de autoritati, si care va intra in vigoare in mai putin de o luna. Si-au facut si un plan de bataie in cazul in care demersurile lor nu vor fi luate in seama: vor protesta. Cea mai stringenta este problema montarii aparatelor de taxat fiscale si a cititoarelor de carduri cu transmitere on-line a datelor, lucru care fizic nu se poate face pana pe 4 decembrie.
Un alt subiect discutat cu interes de cei din sala a fost liberalizarea pietei de transport persoane. Daca unii cred ca acest lucru ar fi benefic pentru cresterea calitatii transportului de persoane, altii spun ca in conditiile actuale nu ar face decat sa creeze haos pe piata si sa ii dezavantajeze pe cei care au vechime pe traseu si au muncit la formarea traseelor respective.
Ca la toate conferintele Tranzit, nu au lipsit nici subiectele de management al afacerii, care sunt importante pentru orice proprietar de firma sau director de flota de transport.
Dorim sa le multumim inca o data tuturor operatorilor de transport, care au participat in numar foarte mare la eveniment, si ii asiguram ca toate problemele ridicate in cadrul conferintei vor ajunge prin intermediul nostru la autoritatile implicate.
Le adresam multumiri si sponsorilor nostri si va asteptam pe toti anul viitor, cand licitatia de trasee judetene si interjudetene ne va bate deja la usa.