Prețul motorinei provoacă diverse inițiative de protest din partea transportatorilor, iar cea care până acum a stârnit cel mai mare impact este anunțul de oprire a camioanelor luni, 14 martie, de la Trasportounito. Asociația precizează că “nu este vorba nici de o grevă, nici de o revendicare specifică, ci de o inițiativă menită să coordoneze manifestările privind starea de extremă necesitate din sector” și că această inițiativă este esențială “pentru a proteja companiile și pentru a împiedica ca condițiile exasperate de pe piață, cauzate de creșterea record a prețului carburanților, să se traducă în avantaje pentru alții din sectorul transporturilor sau în taxarea unor obligații contractuale pe care companiile din lanțul logistic nu mai sunt în măsură să le garanteze”. Trasporto Unito a anunțat că circa 70.000 de camioane se vor opri astăzi în Italia.
Unatras a reacționat la acest anunț declarând că “cei care vor desfășura acțiuni de protest înainte de 15 martie vor trebui să-și asume întreaga responsabilitate”. Reamintim că pe 15 martie va avea loc o întâlnire între asociațiile de transport rutier și viceministrul MIMS (ministerul care include și politicile de transport). În nota difuzată la 11 martie UNATRAS explică: “stigmatizăm orice inițiativă care ar fi pusă în aplicare înainte de 15 martie, fără a respecta procedurile comunicate Comisiei de Garantare a grevei. Acest lucru, continuă nota, “nu numai că ar fi o încălcare a legii, dar ar putea restrânge libertatea celor care au decis să își desfășoare activitățile în mod regulat”.
Unatras conchide avertizând că “având în vedere unele semnale ambigue care vin, vom lua măsuri pentru a iniția toate acțiunile necesare pentru a asigura libera circulație a mărfurilor”.
Italia, o tara cu o rata ridicata a somajului, traieste un paradox, considera secretarul general al Trasportounito, Maurizio Longo: nu are suficienti soferi profesionisti. Iar acest lucru, explica Longo, este un fapt inacceptabil. De aceea, Transportounito propune doua masuri pentru stimularea cresterii numarului de soferi de camion italieni.
In opinia lui Maurizio Longo, totul a fost cauzat de „incapacitatea clasei politice, chiar si a acelor persoane care trebuiau sa reprezinte industria transporturilor“ de a intelege si a interpreta semnalele provenite din strada. Astfel, Trasportounito vine cu doua propuneri simple, concrete:
1) eliminarea cursului obligatoriu inaintea obtinerii atestatului profesional, curs pe care trebuie sa il parcurga toti soferii dupa ce au obtinut licenta pentru categoria C sau CE. In acest fel, explica sursa citata, noii conducatori vor evita un cost suplimentar de aproximativ 2.500 de euro, ceea ce constituie o bariera suplimentara pentru accesul la aceasta profesie;
2) firmele care instruiesc soferi sa poate obtine anumite reduceri sau stimulente fiscale.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit