Ultimii doi ani au fost ani record pentru compania lituaniană TRELO, care operează centre de reparații de camioane și remorci în Franța, Germania și Belgia. Vânzările în creștere și o echipă bine dimensionată, alimentează foamea de expansiune, iar atitudinea corectă față de angajați și clienți este cheia succesului.
Chiar dacă ultimii ani au adus multe provocări pentru firmele de transporturi, eforturile au fost răsplătite și cu rezultate financiare bune. Numărul de comenzi a crescut și este într-o continuă creștere, flota este folosită la potențialul maxim, dar întârzierile generale în livrarea de camioane noi au impus folosirea mai mulți ani a autocamioanelor și semiremorcilor, ceea ce mizează pe un alt aspect – întreținerea la timp și repararea promptă a camioanelor și remorcilor. „Afacerea noastră este la locul potrivit, în momentul potrivit. Trebuie să recunoaștem că nu există atât de multe centre de reparații în Europa care să facă parte dintr-o rețea, și nu ale marilor producători, așa că am putut să oferim clienților noștri reparații cât mai repede posibil în locații convenabile. Un alt aspect important este că aceste centre de reparații au un lanț de aprovizionare cu piese bine gestionat. Desigur, ne confruntăm și cu provocări în materie de aprovizionare, dar încercăm să agreăm cât mai mult posibil în avans cu furnizorii noștri asupra cantităților necesare – aici încercăm să ne asumăm riscuri și să avem un stoc tampon, pentru a da curs solicitărilor clienților intr-un timp mult mai scurt.” – spune Donatas Mockus, CEO TRELO.
Rezultatele vorbesc de la sine atunci când vine vorba de satisfacerea nevoilor clienților: dacă în 2018 cifra de afaceri a companiei a fost de 7,12 mil EUR, în 2020 a crescut cu 90%, până la 13,5 mil EUR. În 2021, rezultatul este și mai impresionant – 18,7 mil de euro. Atingerea acestor cifre a necesitat nu doar o creștere a volumului de muncă – în 2021, TRELO a reparat peste 27.000 de camioane, a folosit peste 105.000 de litri de ulei și a schimbat aproape 14.500 de anvelope – ci și o creștere corespunzătoare a dimensiunii echipei, de la 92 de angajați în anul 2020 până la 164 la sfârșitul anului 2021.
În septembrie 2021, TRELO a deschis al șaselea centru de reparații în Metz, Franța. Acest centru de reparații este situat lângă două autostrăzi importante care traversează Franța, A31 de la Luxemburg la Lyon și A4 de la granița cu Germania până la Paris. Este, de asemenea, cel mai mare centru de reparații al TRELO până în prezent, cu o suprafață totală de 4.000 de metri pătrați, 10 boxe cu două intrări fiecare și o zonă de parcare de 3 hectare. Rezultatele bune din ultimii ani, încrederea clienților și angajaților noștri în TRELO ne-au oferit ambiții pentru viitor – doar în acest an, TRELO va deschide 3 noi centre de reparații – două în Lituania (Kaunas și Vilnius) și unul în Germania (Viersen). Planul pe zece ani este și mai ambițios – douăzeci de centre de reparații în Europa de Vest. Cu toate acestea, potrivit lui D. Mockus, deschiderea unui centru de reparații în străinătate este o provocare destul de mare pentru lituanieni. “Încercați să vă imaginați cum sunt priviți lituanienii de către francezi, germani sau belgieni… Nimeni nu ne-a privit ca pe o afacere serioasă. A fost nevoie de multe documente, certificări și alte dovezi că aveam ambiții mari să „cucerim Europa” în acest sector, înainte de a reuși să dovedim acest lucru și să câștigăm încredere.”
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit