Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alstom, lider global în mobilitate inteligentă și durabilă, a livrat către Metrorex, operatorul metroului bucureștean, un simulator avansat de conducere pentru trenurile de metrou Metropolis de pe linia 5, ca parte a contractului său de material rulant. Simulatorul integrează cele mai noi caracteristici și capacități ale tehnologiilor de realitate virtuală pentru a instrui mecanicii și tehnicienii să opereze trenurile de metrou în condiții de siguranță și eficiență. Simulatorul a fost instalat în incinta Metrorex, în special la stația Valea Ialomitei de pe linia 5. Clientul a semnat testul de acceptare a amplasamentului.

Simulatorul reproduce elemente reale, cum ar fi liniile, stațiile, depoul și echipamentele de semnalizare și creează scenarii realiste utilizând tehnologia Realității Virtuale, creând o „dublură digitală” a infrastructurii și a materialului rulant ca sistem. Acesta include, de asemenea, o replică în mărime naturală a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care va circula pe linia 5. Linia 5 este prima linie de metrou din București și din România care va fi echipată cu sistemul de control al traficului CBTC (Communication-Based Train Control), cu intervale de succedare între trenuri de 90 de secunde.

„La Alstom, siguranța circulației este principala noastră preocupare și este integrată în fiecare etapă a procesului nostru de proiectare pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor. Cu progresele tehnologice disponibile în prezent, putem crea un mediu de instruire sigur pentru viitorii mecanici și tehnicieni, asigurându-ne că aceștia stăpânesc abilitățile necesare pentru a opera în mod responsabil cea mai recentă generație de material rulant.”,

a precizat Gabriel Stanciu, directorul general Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.

Folosind această tehnologie avansată, Metrorex își va pregăti instructorii, care, la rândul lor vor instrui apoi mecanicii de tren în vederea operării cu pasageri. În timpul modulului de formare, instructorii pot simula condițiile de trafic și pot anticipa eventualele probleme care pot apărea în timpul operațiunilor. Șase instructori vor finaliza în curând un program riguros de formare cu experții Alstom pentru a se califica în vederea instruirii viitorilor mecanici. Sistemul imită îndeaproape caracteristicile exacte ale liniei 5, cu replici digitale ale stațiilor, peroanelor, semnalelor și altor echipamente, cum ar fi balizele și punctele de acces radio.

Alstom oferă cea mai largă gamă de simulatoare de conducere și a instalat mai mult de 125 de simulatoare la clienții din întreaga lume. Simulatoarele Alstom sunt singurele de pe piață care oferă o experiență avatar complet imersivă, oferind o experiență de instruire “din perspectiva primei persoane”, nu numai pentru conducerea trenului, ci pentru tot ceea ce face mecanicul, inclusiv ieșirea din cabină, plimbarea prin tren și în afara trenului.

Linia 5, pusă în funcțiune în septembrie 2020, utilizează în prezent un sistem de semnalizare convențional furnizat tot de Alstom. Odată cu implementarea completă a sistemului CBTC, care este compatibil cu noile trenuri Alstom echipate cu unități de semnalizare CBTC la bord, linia 5 va oferi o experiență de transport cu metroul mai eficientă și mai sigură. Alstom este lider mondial pe piața CBTC, cu soluțiile sale avansate și de înaltă calitate de semnalizare urbană în serviciu pe 180 de linii din întreaga lume.

Primele patru trenuri de metrou Metropolis pentru linia 5 sunt deja în România, trecând prin testele obligatorii pentru a obține aprobarea tehnică din partea autorităților feroviare, înainte de a fi puse în funcțiune pe cea mai modernă linie de metrou din București.

Soluțiile de metrou Metropolis ale Alstom, lider de piață, răspund diferitelor nevoi ale clienților din întreaga lume și sunt concepute pentru a face orașele să respire timp de peste 60 de ani. Peste 80 de clienți operează metrourile Alstom, iar mai mult de 35.000 de trenuri de metrou au fost comandate sau sunt în funcțiune în peste 70 de orașe din 40 de țări.

În 2024, cuantumul compensației alocată de 1.110.726 mii lei pentru CFR Călători reprezintă aproximativ 47% din necesarul fundamentat de 2.380.440 mii lei. Această discrepanță generează un dezechilibru în bugetul de venituri și cheltuieli al companiei, având ca rezultat o neacoperire a cheltuielilor privind activitatea curentă de exploatare.

CFR Călători operează trenuri de călători în conformitate cu contractul de servicii publice (CSP) încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și companie. Acest contract stabilește obligațiile și termenii în care ARF se angajează să plătească compensația pentru serviciile furnizate în conformitate cu termenii și condițiile CSP 2022 – 2032.

Pierderea brută prognozată pentru acest an în sumă de 1.026.000 mii lei, au drept cauză:

– Nealocarea compensației bugetare la nivelul necesarului astfel încât să acopere diferența dintre costurile de operare și veniturile proprii ale companiei, pentru a fi respectate prevederile Regulamentului CE nr. 1370/2007.

– În 2024 s-a alocat o compensație mai mică cu 468.000 mii lei față de 2023.

– Majorarea cheltuielilor totale cu 21% față de preliminatul lui 2023, având în vedere:

• creșterea cu 36%, respectiv cu suma de 475.000 mii lei a cheltuielilor de natură salarială aferente reîntregirii acestor   cheltuieli pentru întreg an 2024, determinate de aplicarea HG nr. 900/2023 a Statutului Personalului feroviar începând cu luna iulie 2023 și aplicarea în luna decembrie a CCM pe anii 2023-2024.

• creșterea cheltuielii cu TUI cu 18% față de preliminatul lui 2023. CFR Călători preconizează în 2024 o creștere a volumului de activitate concretizată prin mărirea numărului de tren-km efectuați. Compania a adjudecat un nou contract de servicii publice-CSP-L1.

• majorarea salariului minim brut pe economie în octombrie 2023, cât și perspectiva unei noi majorări în 2024 a determinat creșteri de tarife și la alte servicii cu un impact asupra cheltuielilor totale ale societății în 2024.

Cu toate dificultățile întâmpinate, CFR Călători și-a planificat programul pentru anul 2023/2024, cuprinzând un număr de 414.815 trenuri care vor acoperi 307 rute. Astfel, compania se pregătește să opereze o gamă variată de servicii de transport feroviar în acest interval de timp.

• InterCity: 5.936 de trenuri pe 8 rute

• InterRegio: 53.356 de trenuri pe 63 de rute

• Regio: 355.523 de trenuri pe 236 de rute. Pentru 2024, CFR Călători estimează că va transporta aproximativ 60 de milioane de călători, în creștere față de anul precedent, când au călătorit 57 de milioane de persoane.