Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Firma de transport Cam Euro Speed a început colaborarea cu Trucksters în vara lui 2020, când furnizorul de soluții de transport era prezent pe piață de numai câteva luni. Timp de o lună și jumătate a lucrat cu un singur camion pe relația Spania-Polonia, dar găsea greu marfă de retur și nu se făceau suficienți kilometri, deoarece Trucksters nu avea încă mulți clienți, „astfel că am decis să renunț și să mut camionul la firmele pentru care lucram și cu celelalte. Trucksters însă era foarte activ la radio și televiziune, participa la conferințe, deoarece are principii și un mod de lucru care diferă mult de cele ale expeditorilor din trecut și din prezent, de aceea vrea să fie tot mai cunoscut. Astfel că am urmărit în continuare știrile despre companie și, când am văzut că s-a extins, am contactat-o în iunie 2021 și am reînceput colaborarea, tot cu un camion. De data aceasta totul a mers foarte bine și după două luni am pus la dispoziția lor toate camioanele – decizie care îmi aparține, nu mi s-a cerut contract de exclusivitate“, explică administratorul Cam Euro Speed, Mihai Nagy.

Acesta nu se teme că alocarea tuturor camioanelor către Trucksters este riscantă, deoarece până acum investițiile au fost recuperate rapid, iar în Spania – unde lucrează preponderent mașinile firmei – îți recuperezi banii de la un client care falimentează. În plus, imaginea Trucksters este bună, „toate firmele mari vor să lucreze cu ei“, volumele de muncă sunt mari și compania caută noi transportatori. Și chiar și pentru așteptata reducere a producției din Germania, pe fondul crizei gazului și energiei, se arată încrezătoare că va avea soluții. „Nu știu ce calcule își fac și pe ce se bazează, dar mi-au spus să stau liniștit. Eu am prins, acum 2-3 ani, când lucram cu aeroporturi, criza din relația cu China, pe fondul apariției Covid-19, și uneori nu aveam curse câte 1-2 săptămâni, deci era un haos total și clienții erau extrem de speriați.“

Piața de transport devine din ce în mai digitalizată, inteligența artificială și companiile tinere care pot moderniza și eficientiza la un nivel înalt serviciile de transport devenind competitoarele cele mai de temult pentru marile case de expediții care au făcut legea până acum pe piață. După ce am prezentat strategia de expansiune a sennder, un start-up german care a atras fonduri de investiții imense cu care a achiziționat mai multe companii importante precum Uber Freight sau Poșta Italiană, în numărul de septembrie al revistei Tranzit vom prezenta un alt start-up înființat, de asemenea, de trei tineri, de această dată din Spania, care are ambiții importante pentru piața de transport, inovând în domeniul transportului express după ce a plecat de la principiul îmbunătățirii vieții șoferilor de camioane.

Trucksters este un furnizor de soluții de transport pe distanțe lungi, bazat pe un “sistem de relee” innovator, așa cum susțin cei trei fondatori, foști consultanți de business. Ce înseamnă “releu”? Un sistem de transport de tip ștafetă pe trei coridoare stabilite în ultimii 3-4 ani între Spania și Belgia (și de aici în UK), Germania, Olanda, Franța și, mai nou, Polonia. Timpul de parcurgere a cursei e de circa 30 de ore față de 48 de ore în transportul tradițional, în care marfa este livrată cu un singur camion/șofer.

Conceptul constă în efectuarea cursei în regim de ștafetă, adică un șofer trage o semiremorcă până într-un punct de unde aceasta este preluată de alt șofer, în timp ce primul șofer preia semiremorca adusă de al doilea șofer pe care o duce înapoi, astfel încât să înnopteze mereu în aceeași localitate.

Pe lângă conceptul inovator, sistemul de transport bazat pe ștafetă e important pentru piața românească pentru că 75% dintre transportatorii care lucrează ca parteneri Trucksters sunt români. Iar spaniolii de la Trucksters caută încă 150 de autotractoare care să se adauge celor 103 existente în prezent în rețea. Un interviu cu Gonzalo Oliveros, responsabilul de dezvoltare a rețelei de parteneri de transport a Trucksters, va fi publicat în ediția de septembrie a revistei Tranzit, oferind mai multe detalii despre ce înseamnă conceptul cu care Trucksters își dorește să revoluționeze întreaga piață de transport internațional.