Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Printre greii cu picturi de excepție prezenți la Alba Iulia, am întâlnit și tineri pasionați de camioane, care s-au făcut remarcați la probe unde investițiile sunt de alt nivel decât la pictură. Una dintre aceste firma este Nunucu Transporte, din Suceava, care a luat două premii cu două camioane: premiul al doilea la Best Exhaust (probă câștigată de Expres Vabis din Buzău, pe locul al treilea clasându-se arădeanul Tamautotrans Chisindia) și premiul al treilea la Best Sound, după Venom FIV Trans și Old School, un camion al bucureștenilor de la Ionuț Prim Trans. Cel de-al doilea camion, premiat la Best Sound, avea și o pictură frumoasă, care-l aveau în prim-plan pe Ștefan cel Mare, figura emblematică pentru moldoveni.

„Lucrez eu cu fratele meu. Avem cinci camioane în total, trei care lucrează, iar două sunt desfăcute pentru alte proiecte, restaurări. Frații mei fac din ’94 transport, astfel că ei ne-au transmis pasiunea asta, mie și fratelui meu cu care lucrez acum. Noi am crescut pe lângă ei având camioane prin ogradă. Pentru mine e mai mult un hobby decât transport, pentru că transportul la ora actuală merge foarte prost, motorina e scumpă și nu ne rămâne prea mult la finalul cursei”, a declarat Nunucu, un tânăr de 30 de ani, care de 7 ani lucrează pe propriul camion. „Momentan eu conduc acest camion, încă nu e momentul să mă las de șoferie; îmi place să mă duc să cunosc oameni noi, țări noi, pentru mine asta face foarte mult.”

Firma lucrează mai mult pe Comunitate, unde tarifele sunt mai bune și cursele mai „legate”. „La noi nu e continuitate și dacă stai mai mult degeaba cheltui tot ce câștigi. E greu cu întorsul camionului la 8 săptămâni. La retur se găsește marfă spre România, dar pe export prețurile sunt foarte mici, deci nu ne scoatem nici măcar cheltuiala până la destinație, de profit nici nu vorbim.”

Când vine acasă, Nunucu conduce un BMW Seria 5 din 2003. „E feblețea mea și, sincer, altceva nu cred că mi-aș permite, dar e OK așa, investesc mai mult în camioane. Asta îmi aduce și satisfacție și confort, căci petrec foarte mult timp în camion. Suntem în cursă permanent și eu, și fratele meu, iar când ajungem acasă ne apucăm de camioane. Pictura cu Ștefan cel Mare am făcut-o noi împreună cu un băiat din Oradea. A avut ceva probleme de sănătate și am mai continuat noi în partea din spate, cum am putut. Am completat partea din spate și pe părțile laterale cu cineva din Baia Mare, deoarece ne-am dorit să avem o pictură completă.

Nunucu a mai participat la un eveniment în Slovacia, unde s-au clasat în top 15. „Oamenii au apreciat scenele de război, probabil că și ei au un istoric similar și au votat camionul meu.”

S-a lucrat 2-3 zile la grafică, s-au lucrat mai multe scene și apoi au început lucrul cu videograful. „Tot ce fac e din pasiune. Poate mai târziu voi face altfel lucrurile ca frații mei care sunt plecați în America. Pe mine nu mă tentează să mai plec, am fost plecat din 2007 în Italia, Anglia și sincer m-am plictisit. E mai bine acasă, chiar dacă birocrația te omoară, dar parcă acasă ne simțim cel mai bine.”

Nunucu își dorește să refacă și interiorul camionului Ștefan cel Mare, cu care să participe și la alte competiții. „Noi românii suntem oameni deștepți, nu avem conducerea pe care o merităm, dar în rest oamenii sunt faini și îmi doresc să arătăm străinilor că și noi putem face lucruri faine. Să nu fie numai despre ei, să fie și despre noi!”

Pentru ca expoziția să fie completă, un camion american a ajuns și la Alba Iulia spre încântarea copiilor care au văzut astfel de exponate doar în filme. Mihai din Constanța, care a lucrat în Canada în ultimii 4 ani, s-a retras în Europa cu tot cu camion, care lucrează acum pentru transportul mașinilor de Formula 1 la competiții sau participă el însuși la evenimente și competiții pentru camioane.

De altfel,  în Europa un astfel de autotractor nici nu ar fi posibil de folosit, ca urmare a nevoii de a avea o remorcă specială, adaptată astfel încât să nu depășească lungimea maximă admisă

Peterbilt-ul cu mai mult de 20 de ani în spate a fost configurat în Canada în veritabilul stil Route 66, cu evacuări masive, cromate, care aduc aminte de dubla lor utilizare în timpul prohibiției. Motorul de 600 CP și transmisia automată cu 18 trepte de mers înainte asigură un consum de doar 27-28 l la 100 km, după cum pretinde Mihai, care mai spune că greul american se descurcă bine pe drumurile europene, chiar dacă are altă rază de bracaj și alte repere de orientare în trafic, ca urmare a dimensiunilor autovehiculului. Rezervorul are doar 600 l, astfel că nu duce după el o greutate prea mare și nici șoferul nu e prea stresat că trebuie să alimenteze des.

Mihai a fost prezent cu același camion și la competițiile de frumusețe pentru camioane organizate în trecut de UNTRR mai întâi la Cluj și apoi la București. „Competiția din acest am este peste cele organizate anterior. Cine a avut ideea de a aduce camioanele în Cetatea Alba Iulia a avut fler, pentru că arată foarte bine cmioanele aici. Și publicul este minunat. Ne trebuie și nouă, în România, evenimente la care copiii să fie atrași să vină să vadă camioanele, să le placă și să vrea să ducă mai departe această meserie, așa cum se întâmplă și în alte țări. Am văzut aici copii țopăind de fericire în fața camionului, mai că îi venea să îmbrățișeze și să sărute camionul. De astfel de copii avem nevoie care să ducă pasiunea mai departe.”